Doodmoe van bepaalde reactie's(omgeving)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Ik was zelf al met stomheid geslagen en het duurde even voordat ie bij me geland was. :)
    Achteraf jeukte me handen wel.

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Dit komt me allemaal erg bekend voor!
    Mijn directe familie zegt dit allemaal nooit, maar collega's en met name vrienden zonder kinderen..... Je kan ze af en toe wel schieten!

Ook een collega als ik even ga kolven: 'Ben je dat nou nog niet zat? Lijkt me zo'n gedoe!' Nu is haar eigen dochter zwanger en zegt ze tegen mij: 'nou ik heb tegen m'n dochter maar gezegd dat ze op tijd moet gaan afbouwen want als ik jou steeds zie sjouwen.... Trouwens ze wil toch stoppen met BV als ze weer gaat werken dus van kolven zal het wel niet komen...'

Ja? NOU EN? Wat moet ik met al deze info?
    Daar zakt je broek toch van af? Laat mij en je dochter lekker zelf bepalen hoe we het willen! Toch?

3. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Wat een rare mensn heb je toch, waar bemoeien ze zich mee. Dit zijn dezelfde mensen die durven te vragen:
    -wanneer komt de tweede?
    -een derde? Is dat gepland?
    ect

Gelukkig heb ik het nooit van iemand gehoord die zich stoorde aan BV, mijn dochter heeft 13 maanden BV gehad. Wel indirect, er waren een aantal op mijn werk die zich stoorde aan het kolven maar zijn nooit naar mij toe gekomen. Snap ik dan ook weer niet, waarom achter je rug om? Beetje laf maja, ik werk met allemaal vrouwen dus tja dan heb je dat sneller.

Nu geef ik weer BV en ik geniet er net zo van als van de eerste. Lekker makkelijk inderdaad.

Laat ze maar kletsen!

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gelukkig zijn vrouwen helemaal geen jaloerse wezens, dus daar ligt het niet aan........

Nog geen man gehoord die moeite had met BV.... 8)

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoewel ik komische dingen lees, hihi, herken ik er gelukkig niks van. Hier alleen bewondering en aanmoediging. Bij onze tweede, tessa, mocht ik zelfs onder mijn werk naar huis om tessa te voeden, want zij weigerde een flesje. Ik ben ziekenverzorgster, en werk alleen avonddiensten, en ik weet dat je rechten hebt mbt bv. maar voor mijn collega's was het wel een zware belasting, maar heb ze nooit horen klagen, en ook nu denken ze alweer mee voor als het strks niet gaat lukken!

Alleen mijn schoonvader vond het idee dat ik in zijn bijzijn voedde niet zo prettig, maar is daar snel aangewend geraakt, hij moest wel, hihi

6. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    zelfde stomme opmerkingen hoor ik hier ook!
    Maar heb er sch*t aan, ik doe gewoon wat het beste is voor mijn kind en voor mijzelf!en ga er zolang mogeljk mee door

7. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Wat een vervelende opmerkingen zeg, beetje onwetende lui hoor...! Hier niet echt negatieve reacties, meer bewondering en respect en als er een opmerking komt uit onwetendheid, zet ik het gelijk recht met de juiste informatie hierover.

Maar ja, nu ze groter wordt, en vooral na de '6 maanden grens' hoor en zie ik de blikken al spreken: "Nog steeds?"
    Blijkbaar hebben sommigen toch een mening als het gaat om een 'oudere' baby aan de borst.

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Nathalie, jouw zoontje is nog heel klein, natuurlijk geef je nog borstvoeding. Wat een rare reacties! Hier een en al begrip, juist, gelukkig.
    Enige was dat als ik het met mijn leidinggevende over kolven had zij er telkens over begon dat een collega die inmiddels na haar zwangerschap alweer is begonnen met werken "alleen 's morgens en 's avonds nog borstvoeding geeft". Dus? Wil je daar iets mee zeggen? Gelukkig heb ik een nieuwe baan... ;)

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    herken er gelukkig niet veel van, zelfs niet op mijn werk krijg ik dit soort opmerkingen, maar ja ik werk bijna alleen maar met mannen. Zelfs niet over het kolven of wat dan ook.

Hier 3 kids. Merk alleen wel dat mijn dochtertje nu niet zo veel intressen in mama heeft en dat het drinken overdag wel een drama is. Ze wil alles zien!

10. Dandelion

Dandelion Actief lid

20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Ik lees even mee, ja de reacties zijn hier soms ook niet van de lucht, alsof het raar is dat je nog je eigen kind met je eigen melk voedt!

Maar het valt me ook op dat alleen dames opmerkingen maken, best raar.... Of dat je excuses krijgt te horen waarom zij dan geen bv geven/gaven. Alsof je ze veroordeeld! Moet je toch lekker zelf weten!

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik ben nog niet eens bevallen en heb nu al "last" (niet dat ik me er iets van aantrek maar oke)

vraagt iemand me "ga je de fles geven of borstvoeding" dus ik "als het lukt graag borstvoedig" zegt ze "nou lekker dan dan kan je vriend die kleine dus nooit de fles geven" dus ik "denk je niet dat wij het daar samen al over gehad hebben?" uitgeluld.... ze heeft nooit meer iets tegen me gezegd behalve "hallo" :)

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik geef geen bv (helaas) maar verbaas me echt over de domme reacties van mensen als ik dit zo lees :confused:
    De vraag werd mij ook gesteld door schoonzus of ik bv of fv wou geven toen ik zwanger was. Ik zei dat ik graag bv wilde geven en hoopte dat dat lukte. 'Nou daar wil ik je nog wel een weer over horen als het eenmaal zover is'..... WTF? :confused:
    Doe normaal zeg. Hou dan je mond als er niks zinnigs uitkomt :(

Deel Deze Pagina