Waarom meteen dit? Enig idee wat stress met je kan doen? Dan kan je nergens meer tegen. Nu zijn het de honden, volgende keer is het wat anders. Makkelijk geklets allemaal zeg. Hoe ga je het in godsnaam aan je kinderen uitleggen dat je hun vader voor de hond eruit gezet heb....
Ik zou een goed gesprek aan gaan met je man, en dan gewoon rustig kijken wat het echte probleem is, Honden naar een ander doen vind ik eigenlijk onzin.. jullie kozen voor die honden toen dus kun je het ook niet maken om omdat er stress is en je man ze niet kan hebben maar een week weg te doen..
En dan? Dan gaan de honden eruit en is het probleem nog niet opgelost want mijn inziens is er meer aan de hand. Dan gaat hij op de kinderen of TS lopen zeiken. En dan? Moeten de kids er maar uit omdat papa een probleem heeft met situatie/zichzelf??
Dus, in theorie dan, als de man van TS dadelijk op de kinderen zeurt of ze een tik geeft in stress dan is het ook maar zielig? Vind de man van TS gewoon écht een zeur. Mijn man, wij hebben ook twee kids waar 14 maanden tussenzit, beide kids huilbaby's en waarbij het bij de jongste nu net week of 2 beter gaat, zou zich nooit zo hoeven te gedragen. Niet tegen onze hond (jaaaa ook die hebben we nog!), niet tegen mij en niet tegen de kinderen.....
Ik zeg niet dat ze ze weg moet doen even goed verder lezen. Ik reageer op iemand die zegt dat je beesten voor altijd hebt en je anders geen dierenliefhebber bent. Ik vinddat bull shit. Je bent JUIST een dierenvriend als je een goed baasje voor je honden zoekt als het thuis onhoudbaar is. In een volgend bericht raad ik TS aan om ze nog niet weg te doen Goed gesprek met man hebben, desnoods honden uit logeren. Wachten tot alles rustiger is en dan verder kijken.
LEZEN! En jij kan niet je eigen situatie vergelijken met die van een ander. Dat jouw man zich prima houd in jullie situatie, zegt niet dat een ander dat ook maar moet kunnen. Bij de ene is het emmertje sneller vol dan bij de ander. En ja, dat kan zich uiten richting hond, kinderen, echtgenoot enz. Is dat goed? Nee, Dat is iets menselijks. En TS moet zeker samen met man een goed gesprek aan gaan en desnoods hulp.
Precies, dus de honden weg doen heeft geen effect als ze geen goed gesprek aangaan want dan gaat man zich vast ergens anders aan ergeren .
Als mijn man zo zou doen tegen onze honden zou ik echt woest worde, ze horen gewoon bij het gezin en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen. Als ik het zo lees dan denk ik ook dat er meer aan de hand is en dat hij het op de honden afreageerd!? Ik zou de honden echt niet weg doen. Ik denk dat jullie eens goed met elkaar moeten praten om te kijken wat er nu scheelt. Sterkte
Dank voor jullie reacties. In de tussentijd ben ik nog even ontploft thuis en hebben we flink gepraat. Ik ben alles kwijt en mijn man voelde zich echt rot over het feit dat ik het idee had niet meer bij hem terecht te kunnen. We hebben een heftige tijd achter de rug. 6 jaar geleden huis gekocht en kompleet gestript en verbouwd. Dit huis is gekocht, omdat ik nooit kinderen wilde. Dus toen kwamen de honden (heb verder nu geen huisdieren meer, wel gehad). Maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik wilde dan toch kids. Huis te koop gezet, omdat dit huis dan niet meer bij ons past en niet verwacht dat ik twee keer zo snel zou aantellen. Het gedoe met de kopers loopt gewoon erg rot samen met mijn bevalling, wat veel stress geeft. Ze kwamen al in september dus wij dachten toen nog ruim voor de bevalling ergens anders te wonen.... niet dus. En in de tussentijd kon mijn man de kans om een opleiding te doen niet laten open, omdat in zijn vorige werk een uitzending steeds dichterbij ging komen. En dat willen we echt niet, vader in een oorlogsgebied. Hij is er net op tijd bij, inmiddels is er een opleidingsstop. En vanwege dat we dit huis wilden verbouwen en gewoon onze centen anders nodig hadden verkocht mijn man zijn motor en hij heeft geen uitlaatklep meer, geen hobby's. En dan verkeek hij zich ook gewoon erg in wat het hebben van een hond allemaal met zich meebracht. Gewoon allemaal teveel voor ons samen, maar lijkt me sterk dat we hier niet uit gaan komen. We hebben al veel meegemaakt samen. We gaan nieuwe dingen afspreken. Over dat man de deur uit doen: Dit weten jullie niet, maar het is ook een man die midden in de nacht de kippenren voor mij maakte toen hij van zijn late dienst terugkwam. Ik weet niet meer wat er toen was, maar het was een noodsituatie en ik kwam er niet uit. En nee, geen suffe noodoplossing om snel naar bed te kunnen, meteen echt maken. Die kippen kunnen hem geen moer schelen, hij deed het voor mij. En zo nog meer dingen.
Oh en over MP.... ik heb aangegeven dat ik de honden alleen weg doe als het voor hen beter zou zijn. Niet uit egoïsme dus. Past MP daar bij? Nee, natuurlijk niet! Ik zou andere eigenaren zoeken en ze pas meegeven nadat ik denk dat het goed zit en ik ook hun huis gezien heb. Het moet voor de honden beter zijn, dus dat betekent een behoorlijk zware keuring ondergaan want dan moet je van goede huize komen. Maar nee, de honden blijven lekker hier. Ik kan natuurlijk niet a la minute reageren als ik in gesprek met mijn man ben
nou fijn meid,hoop dat jullie eruit komen. en dat alla minuut reageren?? je was al een paar keer online geweest en mensen leven nou eenmaal met je mee. en lezen zo nu en dan terug of het wel goed met je gaat.
Ik heb alleen de OP gelezen maar, ik denk dat het allemaal bij elkaar nu teveel is (geworden) en dat de honden daar de dupe van dreigen te worden. Ik zou even alles goed op een rijtje gaan zetten. Die "kopers" konden wat mij betreft de pot op, die verkocht ik niks meer. De stress die het oplevert is het allemaal niet waard. Eerlijk gezegd zou ik de honden nog niet wegdoen of ze misschien tijdelijk ergens plaatsen als het mogelijk is...?
Goed dat jullie gepraat hebben, dat is de eerste stap, dan kom je er vaak wel uit. En tuurlijk zet je je man niet meteen het huis uit, ook hij heeft veel meegemaakt en zegt wellicht dingen die hij niet meent. Succes meid!
Wat goed dat jullie met elkaar gepraat hebben en dat je man nu eindelijk heeft aangegeven wat er nu echt dwars zit bij hem. Hopelijk is het binnen kort het huis af, kan je man weer een hobby hebben met de daarbij horende uitlaat klep
Fijn dat jullie gepraat hebben! Natuurlijk doe je niet zomaar je man de deur uit, jullie hebben gewoon veel stress en je man moet een manier vinden om daar mee om te gaan, plus wat geluk, bijv. met de verkoop van jullie huis. Goed dat je de honden niet zomaar weg doet. Sterkte, ik hoop dat jullie snel weer in rustiger vaarwater komen.