Doodop! Wil zo niet meer zwanger zijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mb90, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Al van in het begin sukkel ik met van alles....
    Het misselijk zijn, duizeligheid, bekkenpijn, ook mentaal zat ik er even helemaal door (hiervoor begeleiding van psych) moe, eczeem over men hele rug en buik, constant harde buiken,..

Nu loop ik al 2 weken met een verstopte neus. Sinds vorige week verergerde dit en kreeg ik enorme keelpijn, hoesten en erge hoofdpijn. Hierdoor slaap ik helemaal niet snachts en overdag slaap ik ook niet bij. Dus na een hele week geen slaap ben ik gekraakt.
    Gisteren voelde ik me echt niet goed, maar toch maar vertrokken naar de avondschool. In de auto kreeg ik het enorm benauwd en hartkloppingen. Eenmaal daar ging het redelijk, maar tijdens de les zat ik de puffen en weer net als in de auto.

Dan maar even naar buiten gegaan maar beterde niet en na wat neerzitten en een cola te drinken terug naar huis gegaan. Mocht nog naar dokter en blijk ik sinusitis/bronchitis/oververmoeid te hebben. Echter kon ze de hartkloppingen en duizeligheid en benauwdheid niet echt verklaren aangezien bloeddruk en hartslag goed waren.

Ze wijt het dus aan de zwangerschap en het toenemende bloed in het lichaam.

Vanmorgen had ik het weer en dan ook enorme harde buiken. Dus morgen mag ik eens naar de gyn voor een extra echo.

Ik weet dat de baby in orde zal zijn (vorige week was ze ook in orde, en mijn baarmoederhals ook) en ze zal me naar huis sturen met voldoende rust. Meer rusten dan nu kan ik echt niet, zit al thuis sinds week 12 en doe bijna niks buiten koken, opruimen en dochter verzorgen..

Zit al heel de morgen enorm beroerd in de zetel, doodmoe en niet kunnen slapen en krijg het zo benauwd tijdens die hartkloppingen en tijdens harde buiken.

Lange tekst geworden en niemand zal me kunnen helpen, maar ik ben er zoooooo klaar mee!!

2. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Een verstopte neus? Like, really?

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vervelend allemaal zo maar het zijn wel bekende zwsngerschapskwalen. Voor je verstopte neus kun je zoutoplossing gebruiken he. En de hartkloppingen zoals je in de auto kreeg..heb je je ijzer al laten checken? Als die laag is kun je je daar echt naar van voelen maar valt goed te verhelpen.

Succes

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Vervelend zeg! Die hartkloppingen horen er inderdaad gewoon bij. Ik heb er ook regelmatig last van.

Maar heb het idee dat het bij jou vooral alles bij elkaar is waardoor je je zo rot voelt, of niet?
    Misschien even een extra gesprek aanvragen bij de psycholoog? Zoals je je nu voelt hou je het niet nog 20 weken vol.
    Probeer wat aan je verstopte neus te doen, kun je waarschijnlijk ook weer beter slapen.

Succes

5. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw

Tis niet alleen die verstopte neus he! Maar alles samen die het erg maken.

Bekkenklachten
    flauwvallen
    enorme hoofdpijn
    Misselijk
    sinusit
    bronchit
    eczeem
    hartkloppingen
    Kortademig
    constant harde buiken
    Niet slapen

Deze dingen heb ik momenteel allemaal samen.
    Kga toch verdorie niet klagen moest ik enkel een verstopte neus hebben zeker. Zou blij zijn moest het maar juist dat zijn.

6. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje.

Ja het is gewoon de hele hoop samen die het me enorm lastig maken.
    Het mentale gaat voor mijn gevoel best goed nu. Zou gewoon zo graag geen pijn willen hebben en mij eens een dag goed voelen.
    Kan gewoon bijna niet op mijn benen staan.

7. Knuff

Knuff Actief lid

24 sep 2015
    157
    1
    16
    Dat is toch maar 1 van de dingen die ts noemt? Buiten dat is het onwijs vervelend als je neus helemaal dicht zit. Af en toe 1 spuitje otrivin kan niet echt kwaad hoor. (Dus 1 spuitje aan 1 kant) Zeker niet als je daardoor even kan slapen!

Balen dat je je zo rot voelt ts! Hoe oud is je dochter, want die zorg kan ook pittig zijn! Heb je hulp?

8. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #8 Lotje84, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016
    Arm schaap. Zullen we ruilen? :D

Raap jezelf bij elkaar en besef wat voor rijkdom je hebt. Wees dankbaar voor wat je gegeven is.

Sorry, ik vind de uitspraak om niet meer zwanger te willen zijn nogal wat.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja en zo heb jij dus ook je eigen dingen waar je best even over mag klagen. TS dus ook. Sorry hoor, maar sla dit topic dan gewoon over als je er niet tegen kan. Dat je graag zwanger zou willen zijn is prima en daar mag je gerust verdrietig om zijn wanneer dat niet (zomaar) lukt. Als je je niet fit voelt tijdens de zwangerschap idem. Wat een flauwekulreden weer om iemand anders een rotgevoel te geven.

10. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Vanuit hier stop ik je een enorm hart onder de riem!!! Echt niet leuk allemaal. Dat niet slapen door die neus is echt afschuwelijk. En als je niet goed slaapt, krijg je nog meer klachten.

Ik heb zelf ook last van chronische sinusitis. Heb een paar jaar geleden een aantal operaties ondergaan waardoor het stukken beter is geworden. Het is niet zomaar een verstopte neus wat je hebt. Het zit echt pot dicht en je hele holtes zitten dicht en dat doet echt pijn. Door het opzwellen van je slijmvliezen tijdens de zwangerschap is het weer helemaal teruggekomen. Ik gebruik als ik echt niet kan slapen xilometazoline/Otrivin. En heb een ontstekingsremmer van de huisarts die je tijdens de zwangerschap twee keer per dag mag gebruiken genaamd Beclametason. Misschien kun je met je huisarts overleggen wat hij jou zou kunnen aanraden. Maar zo doormodderen lijkt me ook geen optie.

Heel veel sterkte!! En goed dat je het even van je afschrijft. Dat wil ook nog wel eens helpen. Lees de goedbedoelde tips en leg de rest langs je neer.

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ze zegt ook niet dat ze niet meer zwanger wil zijn. Maar dat ze niet meer ZO zwanger wil zijn. En dat snap ik best. Je wilt graag genieten van je zwangerschap en al die klachten maken dat erg lastig.
    Ik heb er ook wel eens doorheen gezeten tijdens mn zwangerschap (en nu nog wel eens). Dat is helemaal niet vreemd.

Ts, dikke knuffel en ik hoop dat je vannacht wat beter kan slapen zodat je je weer fijner voelt!

12. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Nou ja zeg..Ze mag toch best klagen dat ze het zwaar heeft wat een onzin zeg..

TS Ik hoop dat je je gauw een beetje beter voelt want je hebt wel met een hele lijst aan klachten te kampen:( . Heb je al bloed laten prikken?

13. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Ik herken je verhaal heel goed heb ook al maanden last van een verstopte neus en kriebel hoest om gek van te worden ook veel last van bandenpijn al bijna vanaf week 15 a 16 kan soms bijna niet lopen hoop voor je dat het snel wat beter gaat worden is ook erg zwaar en word nog zwaarder natuurlijk

14. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    et is misschien een beetje cliché om te zeggen, maar probeer wel goed voor je lichaam te blijven zorgen. Genoeg vitaminen(fruit/groente), af en toe Es' een rondje lopen buiten. Ik hoop voor je dat t snel minder wordt

15. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    En misschien ijzer pillen ?

16. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Bedankt voor degene die me proberen begrijpen en lief reageren.

Ik schrik wel van de negatieve reacties....
    En ik wil niemand kwetsen die misschien niet zwanger raken ook niet. En ik besef echt wel dat ik een wonder in mijn buik heb. Nu toch, want op de 1 of andere manier wou ik in het begin plots de baby niet meer (ondanks bewust zwanger geworden te zijn). De psych helpt me hier bij en heeft me toch al kunnen doen inzien dat ik die baby wel graag zie maar dat ik schrik heb om het niet goed te doen en hoe ik dat straks allemaal moet gaan aanpakken.
    Waarschijnlijk speelt de schrik van de vorige zwangerschap ook mee (weeën gekregen aan 28weken).

Ik mag nu van de huisarts nesivine nemen en dat helpt wel om wat meer adem te krijgen maar de enorme hoofdpijn blijft. Dafalgan zwakt de pijn iets af maar neemt het niet weg.

Is al van in het begin dat ik pijn heb, niet goed slaap en momenteel helemaal niet en me niet goed voel.

17. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Niks behalve de bronchitis is iets wat niet bij een zwangerschap kan horen. Niet lullig bedoeld maar denk echt dat je psyche in dit geval parten speelt. Het wordt je kennelijk te veel. Bespreek dit met je behandelaar.

18. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    daar ben ik het niet mee eens hoor. De helft van wat ze benoemd kan zeker door de zwangershap komen. ;) niet dat iedereen hier last van heeft, maar ik ben ook doodop en duizelig geweest bijv.

19. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Je mag best even klagen hoor!
    Ik heb mijn zwangerschap ook als verschrikkelijk ervaren... Vanaf week 6 uit de running. En vanaf week 20 plat moeten liggen en enorm klote voelen.
    Het is prut en je mag flink klagen hoor!! Helpt lekker...

En zo heeft ieder zijn ding!
    Sterkte en achteraf gezien gaat het allemaal best snel hoor. Op dit moment vast niet voor jou.

En inderdaad voor degene die reageerde met een best vervelende opmerking!
    Vervelend voor je dat je moeite heb met zwanger worden en dat is ook echt verschrikkelijk maar als je je de hele zwangerschap verrot voelt is dat ook niet leuk.
    Er zijn ook mensen die het nog slechter hebben dan jij maar jij zal toch ook best een keer klagen??

20. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93

Lees even mijn post, vrouw.

Deel Deze Pagina