Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik ben al tien weken erg misselijk en super vermoeid en zit er ook soms doorheen. Dus met al jouw klachten begrijp ik het zeker! Probeer goed te eten, te bewegen en verder veel te rusten. Veel sterkte gewenst.
Misschien een tip voor je verstopte neus; een half uitje naast je bed doet wonderen waardoor je ook weer beter slaapt. Verder zou ik contact zoeken met je vk en/of de psych. Toen ik de titel zag verwachtte ik namelijk dat je tegen het einde zou lopen. Maar je halverwege al zo voelen is niet best. Hopelijk kunnen zij je helpen en steunen in de tweede helft van je zwangerschap. Sterkte!
Waarom moeten we elkaar allemaal zo aanvallen? Iedereen mag toch wel eens klagen en z'n frustraties uiten of dat je nou zwanger bent na jaren behandelingen of na 1 ronde of dat alles helemaal niet lukt.. laten we elkaar aub in waarde laten. Zo dat gezegd te hebben ontopic: Over je verstopte neus dat had ik ook toen in rond de 20 weken zat. Daardoor kon ik ook niet slapen en brak me helemaal op.. ik heb kinderkneusspray gekocht, daar zit de helft minder in van die stof dan in gewone en daarnaast gebruikte ik zoutoplossing. Als de zoutoplossing niet werkte gebruikte ik die andere spray voor het slapen gaan. Zelfs in de bijsluiter staat dat de spray zonder problemen maximaal 1 week aansluitend gebruikt mag worden.. ik heb het zelf denk 3x gebruikt. Verder denk ik dat je voornamelijk klachten heb doordat je psychisch niet lekker in je vel zit. Daardoor creƫer je stress en dat zorgt voor lichamelijke klachten, door die lichamelijke klachten voel je je geestelijk nog slechter en de cirkel is rond.. Probeer dus echt met goede hulp uit die cirkel te komen, ga naar buiten als het goed weer is, ga leuke dingen doen en doe vooral rustig aan. Pak een goed boek en ga ik de tuin liggen of ga een leuke serie kijken op netflix (modern family is aan te raden! Kijk het altijd als ik me even down voel, daardoor kan ik altijd weer lachen). Snap echt dat je denk zo hoeft het niet.. ik heb zelf super veel last van m'n bekken en ik heb ook momenten dat ik denk pff laat het over zijn ik wil de tijd vooruit spoelen! Als ik dan weer een schopje voel heb ik wel weer een geluksmomentje en als m'n vriend na een lange werkdag toch even me rug wil masseren kan ik ook weer helemaal gelukkig worden. Of lekker de babywinkels induiken en kleertjes kijken! Kijken kijken niet kopen haha En je trek je aub niets aan van de vervelende reacties hier.. laat die maar links liggen. Is gewoon pure eigen frustraties die mensen dan los laten op andere.. niets van aan trekken
Deels herkenbaar hoor, ik ben nu 37 weken en na een niet zo hele fijne zwangerschap ook op.. Maar.. Besef ook hoeveel geluk er in je buik groeit en vooral ook dat de ongemakken maar tijdelijk zijn. Natuurlijk mag je klagen in de zwangerschap, het is ook loeizwaar soms, maar als je bedenkt wat voor wonder er voor terug komt Ʃn dat je er over een aantal weken vanaf bent dan maak je het jezelf makkelijker. Misschien even op positieve dingen richten in de zwangerschap? Leuke kleertjes kopen, babykamer etc. (Dat helpt bij mij als ik even een baaldag heb)
Wat een gezapige reacties zitten hier tussen. Wat koop je daarvoor. Het wordt echt niet makkelijker als mensen zeggen dat je best mag klagen. Het is beroerd voor je, maar zeker niet het end van de wereld. Van klagen gaat het niet voorbij. Zoek hulp. Je gemoed is schadelijker dan je klachten denk ik.
Dat maakt het voor mij wel zeker gemakkelijker, wat begrip van de mensen om me heen. Ik heb vanochtend bij mijn ouders uitgehuild en daarna nog bij mijn collega's. Heb alleen maar dikke knuffels gehad en er is serieus naar me geluisterd. Daarna voelde ik ne weer een stuk beter en fa ik er weer voor.
Nee het is zeker niet het einde van de wereld maar jeetje ze mag toch even klagen. Sommige openen 30 topics met "even klagen hoor" ts doet dat in 1 topic. So what En als je leest waar ze nu allemaal last van heeft is het zeker niet raar dat ze klaagt.
Er heeft nog nooit iemand een lintje gekregen ondat de zwangerschap vlekkeloos verliep...dus ja je mag zeker even spuien! Gooi het er maar allemaal uit...wat je beschrijft en dat allemaal tegelijk word je ook niet goed van
Pfff wat een reacties zitten er tussen zeg! Ts voelt zich gewoon echt slecht, daar mag ze toch zeker over klagen?! En ja, dan mag ze ook best zeggen dat ze zwanger zijn zo niet leuk vindt. Dat is misschien een overdreven reactie, want naast al haar klachten heeft ze ook nog de zwangerschapshormonen... Misschien kun je met je gyn kijken naar wat voor oplossingen er zijn voor je problemen? Bv of je neusspray mag anders dan enkel zoutoplossing. Ik denk dat een keer een goede nacht al veel zal schelen! En je benauwdheid in de auto met hartkloppingen, was dat geen paniekaanval? Zo vind ik het namelijk een beetje klinken... Misschien kijken of je hier met je psycholoog over kan praten?
So hee waar heb jij last van! Beetje gefrustreerd of niet?? Wat een trieste reactie. Reageer dan niet aub! Wat een domme reacties geef jij zeg!
ik snap helemaal hoe je je voelt. gelukkig heb je mensen om je heen die het begrijpen! ik zit na de vorige zwangerschap met een depressie en was stabiel en voor deze zwangerschap geprobeerd af te bouwen van de medicijnen en nu een wandelend wrak. ik ben ook echt super misselijk en met mn werk is het gewoon hopeloos. we werken op target maar als ik om de haverklap weg moet om te kotsen. sorry ik wou jou een oppeper geven maar ben zelf gaan zeuren. vind trouwens dat er hier een heleboel vervelende mensen reageren. man als je niets aardigs te zeggen hebt. hou dan gewoon je mond dicht. of typ niet in dit geval. psychische klachten is een vak apart. denk soms dat je het moet meemaken om te snappen. dat is juist het lastige.
Ach ja, ik heb ook al een week een verstopte neus, plus een pijnlijke hoest, ik slaap daardoor amper. Haal adem op een hele rare manier, ben dus snel buiten adem. Mijn oren klaren niet en mede daardoor erge hoofdpijn. Daar de zwangerschap mag je amper medicijnen heb, en dat is gewoon zwaar kut! Dus ja, really, een verstopte neus! Ts, je hebt een klote tijd, wellicht gaat het over een week beter, misschien ook niet. Je weet waarvoor je het doet, en wat is 9 rot maanden nou op een mensen leven? Zorg dat je het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maakt! Veel sterkte!
Nee het is niet het einde van de wereld. En nee,ze koopt er niets voor. En nee, van klagen gaan de klachten ook niet weg.... *zucht* maar het lucht wel op, en herkenning helpt! Jij klaagt zeker nooit??
Ts wat ontzettend vervelend zeg! Dat kan zo ontzettend vermoeiend zijn en dat je het daardoor even niet ziet zitten op deze manier is echt niks mis mee! Gooi het er even uit. Dat lucht vast op en hopelijk voel je je snel ietsjes beter waardoor je wat beter van je zwangerschap kan genieten. (Ook zoiets... genieten.. Alsof het alleen maar leuk is allemaal en je niet mag klagen)
TS, ik heb niet alle reacties doorgelezen want ergerde me aan sommige lompe opmerkingen dus weet niet of je verder nog gereageerd hebt maar heb je al eens een bloedonderzoek laten doen? Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap een schildklierprobleem gekregen waar geen onderzoek naar gedaan is en waar ik pas na mijn zwangerschap achter kwam. Ik had inderdaad ook hartkloppingen en voelde me ook nog meer vermoeid dan normaal. Ook voelde ik me gejaagd. Kan het niet uitleggen. Bleek dat ik tijdens de zwangerschap hipertiroidisme gekregen heb. Dat veroorzaakt hartkloppingen onder andere. Het hoeft niet dat te zijn maar een compleet bloedonderzoek is toch niet slecht in jouw geval.