Vliezen gebroken 41,1 hoe snel daarna weeën en/of bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loetje88, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hoe snel na breken van de vliezen begon bij jullie de weeën en of bevalling?Vanmiddag voor de tweede keer gestript. Vk was niet erg optimistisch omdat de boel er nog steeds niet heel gunstig voor lag. Ze heeft wel kunnen strippen maar niet optimaal.
    4 uur later, ik lig op de bank en val net in slaap als ik ineens iets voel lopen. Lig gelukkig op mijn zij dus ik ga gauw staan. Nog meer vruchtwater.
    Nu 40 min later lijkt er iets op gang te komen maar weet het nog niet zeker. Het doet nog niet echt heel pijn. Kindjes komen zo ook naar huis en gaan om 7 uur naar bed. Moet ik nog iets gaan regelen of gewoon straks lekker op bed leggen en kijken hoe het gaat?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Je moet met gebroken vliezen wel binnen een bepaald termijn bevallen. Zou wel backup achter de hand houden nu.

    De statistieken zeggen dit:
    Binnen 24 uur begint bij 70% van de zwangeren de bevalling spontaan, binnen 48 uur is dat 90% en binnen 72 uur 95%.

    (Bron lumc)
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  3. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja binnen 24 uur toch?. Heb drie zussen standbye. Maar wil thuis bevallen dus hoop dat de jongens gewoon doorslapen. Mochten we toch weg moeten dan kan ik dus 1 van mijn zussen bellen. Maar twijfel om de nu al op de hoogte te brengen. Liever nog niet.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Nee ik zou wachten op weeën, anders is t voor hun ook lang wachten als het wel nog 36 uur duurt
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  5. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja precies!
     
  6. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik zou proberen wat ontspannends te doen, ff douchen, muziekje aan, filmpje kijken...
    Bij mij stagneerde de boel eerst, ik raakte helemaal hieperdepiep dat mn vliezen gebroken waren en ik dan echt ging bevallen nu. Tijdens filmpje kijken kwamen de weeën terug en ben ik snel bevallen :)
    Overwegen kids uit logeren te doen als dat je meer rust in je hoofd geeft of ze niet wakker worden ofzo.
    Zet hem op, je kan het! :thumup:
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik lig inmiddels half naakt op bed op een matje tv te kijken. Heb mezelf nu al twee keer kunnen verschonen omdat er zoveel uitkomt. Mennnn wat irritant.

    Ja hier kan ik ook moeilijk de gedachten op wat anders krijgen. Je weet nu meer dan ooit wat er komen gaat. En wat er nog gaat gebeuren als er geen spontane weeën op gang komen. Ook baal ik echt dat ik nu niet meer in bad kan
     
  8. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Bij mijn tweede heeft de verloskundige zelf de vliezen gebroken met 41.6 om een inleiding te voorkomen. Eigenlijk begon het direct al wat te rommelen, maar na 1,5 uur barste het los en een uur later had ik een baby. Kan snel gaan dus, zeker als dit je derde is! Maar ik zou inderdaad pas je jongens laten ophalen als het echt doorzet. Mochten ze al slapen, dan zou ik ze lekker laten liggen en iemand stand-by laten staan die naar jullie toe kan komen voor het geval je toch naar het ziekenhuis zou moeten.
    Veel succes in elk geval! Je gaat nu binnen korte tijd je kindje ontmoeten! Misschien kun je het wat proberen te helpen door onder een warme douche te gaan staan.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  9. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik zou zeker niet op bed gaan liggen, maar laat de zwaartekracht nu zn werk doen! Nu je vliezen zijn gebroken komt er veel meer druk op je baarmoedermond te staan, mits je dus in verticale houding bent. Dus lekker overeind en rond wandelen in huis of onder de douche gaan staan.
    Ik mocht overigens met gebroken vliezen wel in bad, omdat duidelijk was dat de bevalling begonnen was, dus vonden ze dat er geen risico op infectie was. Ik heb een uur in bad gelegen en daar is dus ook mijn baby geboren.
    Zet hem op!
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Als de kids zo in bed liggen ga ik wel even lekker onder de douche staan weer. Hopelijk mag ik ook in bad als de weeen echt goed op gang zijn dan.
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Bij mij begonnen 3 van de 4 bevallingen met gebroken vliezen.
    Bij de eerste startten de weeën na ruim een uur, hij is 17 uur na het breken geboren.
    Bij de derde had ik 1 wee, terwijl ik stond te bedenken of het wel echt een wee was braken mijn vliezen. Daarna direct goede weeën, en 6 uur later geboren
    De vierde gebroken vliezen, daarna 5 uur lang heel af en toe een verdwaalde wee, daarna flinke weeen, 3 uur later was ze er (2 dagen geleden dus ;) )

    Alle keren niet ingedaald, dus moest ik meteen gaan liggen. Daarom kwam de vk ook meteen, maar dat hoeft niet als je kindje ingedaald is. In bad mocht wel pas toen de weeen goed op gang waren gekomen. Douchen mocht inderdaad meteen.

    Heel veel succes!!
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Oh wat spannend dit! Zet hem op:D
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  13. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Benieuwd hoe het er nu mee staat.

    Bij mij braken de vliezen ook met 41+1,om 22:00... Ik kreeg rond 22:30 regelmatige, echt weeën, en om 01:00 is onze zoon geboren.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  14. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Jaloers, fijn dat het toen zo snel ging dan heb je ook niet zon tijd om over alles na te denken. Ik word echt gek van mezelf merk ik!! Hier nog niks. Af en toe wel echt een drukkende zware pijn maar houdt echt maar 10 seconde aan ofzo dus echt weeen wil ik dat nog niet noemen.
     
  15. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.078
    113
    Dat klinkt goed hoor, dan is er echt wel iets gaande. Klinkt stom maar ik zou proberen vroeg naar bed te gaan...

    Bij mijn eerste 19:00u gebroken vliezen, de hele nacht hyperdepieper zitten wachten op weeën die niet kwamen. Pas de volgende dag eind vd middag begon het en tegen die tijd was ik zó moe.

    Bij de tweede weer om 19:00u gebroken vliezen! Toen rond 22u naar bed gegaan en nog redelijk wat kunnen slapen, af en toe wel wakker met wat kramp. Toen tegen 5u in de ochtend wakker met serieuze weeën. En was zo blij met die uurtjes slaap!
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Spannend! Heel veel succes en sterkte alvast. ⚘
     
  17. 1e wondertje

    1e wondertje Fanatiek lid

    21 jun 2014
    1.179
    311
    83
    Vrouw
    zo spannend!!hopelijk ben je inmiddels bevallen!!!
     
  18. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hoi dames! De primeur: om 3:35 is onze dochter geboren! In 2,5 uur en 1 perswee. Ik ben er helemaal onderste boven van en voel me heel beroerd. Mega na weeen.

    Vk was er om 21:30 voor controle. Zijn om 22:15 proberen te gaan slapen maar dat is niet gelukt. De weeen waren heel onregelmatig en zwak maar maakte me wel steeds wakker baalde zo dat ik niet in bad mocht. Toen maar even onder de douche maar dat was ook niet fijn. Om 1 uur op bed gaan zitten met een muziekje aan en toen kwam er gelijk regelmaat in van 1 minuut om de 3 minuten. Vk kwam om 2:30 uur. Had toen 3 cm ontsluiting en mocht van haar eindelijk in bad. Gelijk werd het super heftig dat ik het amper trok. Warme water werkte gelijk. Voelde al heel snel onhoudbare druk. Nog een paar weeen staand opgevangen en voelde haar zo zakken. Vk zei hup gauw liggen en gelijk in de eerste pers al het hoofdje gevolgd door de rest tijdens de volgende pers. Ze schoot er letterlijk uit.
    Kan t nog allemaal niet zo beseffen en Heb voor mn gevoel alles gemist daarna. Ik was zo moe en suf. Heb dus ook niet gezien hoe onze kinderen reageerde op hun zusje de eerste keer. Echt jammer. Maarja. Nu hopen dat ik me met een paar uur beter ga voelen. Wat een nacht pfffoe.
     
  19. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Loetje88 daar is ze eindelijk!
    Van harte gefeliciteerd.
    Erg vervelend dat je zo'n last hebt van naweeën en dat het besef er nog niet helemaal is.
    Hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen en kan je van je kraamweek genieten.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina