Melatonine bij peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fleur1, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Zoals jullie weten hebik a een paar vragen hier gesteld over het slapen van Daan. De huisarts enzo is ervan op de hoogte van het probleem.
    Nu heeft ze van de week voor gesteld om Daan Melatonine te geven. Nu wilde ik graag weten welke ouder geeft zijn / haar kind dit ook en werkt het direct of gaat er een paar nachten overheen voordat het echt werkt?

groetjes Fleur1

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik zelf geef het niet aan mijn kinderen maar mijn zusje wel aan haar jongste dochter. Zij is bijna 7 en geeft het omdat er de diagnose adhd is gesteld. Sinds zij het aan haar geeft slaapt zij rustiger in en wordt ze uitgerust wakker.
    Melatonine is een lichaamseigen middel wat je aanmaakt om te gaan slapen, het is dus geen slaappil. Je geeft dan alleen een extra setje zodat inslapen makelijker gaat.

Veel succes,
    conny

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    dat heb ik gelezen dat bij ADHD en autisme veel word gegeven. Het zou ook bij slaapstoornissen helpen bij kinderen. we gaan er vanavond mee beginnen maar ben zo benieuwd. we krijgen het op recpt van de huisarts ze zei dat er heel veel verschil tussen menataline van de apotheek of uit de drogist.

we gaan daan trouwens menataline geven omdat hij op dit moment op 5 uur slaap komt tussen de 10 uur die hij op bed ligt hij word zovaak waker en is dan zo bang om wer in slaap te komen.

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Het verschil met melatonine van de drogist en van de arts is de dosering. Bij de apotheek en drogist kan je het kopen en dan is de dosis, 0,02 mg. Die van de arts is 2 of 3 mg, dus 100 keer zoveel.

Ik weet dat ze goed werken (heb ze zelf ook wel eens gehad), ik hoop voor jullie dat hij vannacht goed doorslaapt. Nachtrust is toch een heel belangrijk iets.

Veel succes vannacht,

conny

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We beginnen met 1 mg dan kunnen we het altijd nog opbouwen mocht het nodig zijn. we hebben 3 dgn moeten wachten op deze hoeveelheid want dat moest gemaakt worden.

We duimen voor een fijne nacht

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    melatonine maakt je lichaam aan als het donker wordt, het kan soms ook al helpen door geen bedlampje aan te doen (weet niet of je dat hebt). Bij onze dochter staat een lantaarnpaal voor het raam, de gordijnen hielden dat niet voldoende tegen, toen hebben we een verduisteringsrolgordijn opgehangen en sindsdien slaapt ze goed door.
    Melatonine kan geen kwaad bij kinderen, zeker niet als je laag begint. De doseringen van melatomatine e.a. vrij verkrijgbare producten is inderdaad zo laag dat het theoretisch geen effect heeft.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En? Ben benieuwd of je verschil hebt gemerkt vanacht...

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben ook benieuwd hoe het vannacht is gegaan?

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Sorry voor de late reactie maar we hebben een supernacht gehad. Hij is om 2100 en om 300 even wakker geweest en verder heeft het tot 530 geslapen. Helemaal super om 2100 washij wakker omdat hij uit zijn bed gevallen was en om 300 want zijn beer was hij kwijt. hij sliep ook zo weer dus helemaal top.

Effe wat reactie's terug.

Wij hebben geen nachtlampje heeft hij ook nooit gehad.

Een verduisteringsgordijn hangt er ook al dus het is aarde donker op zijn kamer.

10. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Fleur,

Wij gebruiken het ook bij ons oudste zoontje (hij is begonnen met 3 mg. toen opgehoogd naar 6 mg en nu weer 3 mg) Het heeft ons wel geholpen om hem weer beter in een dag- nacht ritme te krijgen. Hij slaapt nog steeds niet vlekkeloos de hele nacht door maar 2-3 keer eruit is al veel beter dan 10 keer. Hij was na veel ziekenhuis opnames helemaal uit zijn ritme en we kregen het ook niet meer de pakken. Nu gaat het best heel redelijk. Binnenkort gaan we weer proberen te stoppen. Wij hebben het via de kinderarts gekregen.
    Ik ben heel benieuwd hoe het jullie bevalt.

groetjes, Josie

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    we hebben nu 2 nachten gehad. hij heeft de 2e nacht ook goed geslapen hij was vanmorgen om 5 uur wakker. Hopen dat dat wel weer vanzelf oppakt we moeten na een week terug om te kijken of hij hier genoeg aan heeft of dat het nog wel verhoogd moet worden. Ik kon wel gelijk 2,5 mg gelijk krijgen maar daar was ik een beetje op tegen liever opbouwen eerst ipv dat we anders misschien wel teveel geven.
    wanneer hielp het hemaal bij jullie dat hij wat langer doorsliep?

Deel Deze Pagina