Ervaring in aqua bevalling ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tatiana25, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Het is helemaal niet aan de orde een aqua bevalling wel lijkt het mij iets bijzonders. Ik heb eerste keizersnede gehad dus beval in ziekenhuis.

Wie heeft er ervaring net aqua bevalling wat zij wil delen?of verschil van aqua en gewone bed bevalling ??

Liefs BVD dank ;)

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb een badbevalling gehad toen ik beviel van mijn zoon, vond het heerlijk! Lekker dobberen in het warme water tussen de weeën door, best fijn :) Het duurt alleen een tijd voordat het bad een beetje vol is, en het water wordt best vies (vruchtwater, bloed, etc).

Maar voor de rest: ik zou het zo weer doen :)

3. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Ik weet niet of het voor mij optie is denk haast niet.
    maar het lijkt mij zo ontspannend zeker omdat ik de hele zwangerschap al gezeur heb met me rug en benen. Maar dat bloed etc bah bah lijkt me ook echt niet wat maar daar integen je kan je lekker schoon spoelen daarna.

Was jij gewoon thuis bevallen ?

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ja, heerlijk thuis :) Lekker mijn eigen ding doen, hoefde me niet druk te maken om andere mensen, en na de bevalling gewoon onder de douche gegaan (nadat ik gehecht was). Vervolgens fijn in mijn eigen bed. Niet hoeven rijden naar een ander ziekenhuis o.i.d. Ideaal!

5. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Ik mag zowiezo niet thuis bevallen maar ga is ff kijken of mijn ziekenhuis die optie heeft

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ga in bad bevallen binnenkort !
    Heb een eigen bad gekocht die is opgeblazen in 10 minuten en in 40 min gevuld maar kan natuurlijk al eerder plaatsnemen met de slang op me buik bijvoorbeeld. De bedoeling is dat ook het persen in bad gebeurd en dat we samen de baby aanpakken. Ook de placenta komt in bad als ik dat wil op dat moment, maar ik ben dan ook niet vies van dat soort dingen. Ik doe de badbevalling in combinatie met hypnobirthing, en heb er echt heel veel zin in ! :)
    Vaak kan je je eigen bad meenemen naar het ziekenhuis/geboortecentrum, die laatste gaan wij naartoe. Een gewoon ligbad is voor mij niet genoeg, wil mij goed kunnen bewegen en ik wil dat partner er bij in kan..

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ff offtopic.... maar wat gaat het snel!! Bijna je kindje in je armen
    ben benieuwd hoe het loopt. :)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja he ineens 39 weken, snap er niks van zo hard gaat t haha

9. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Ik heb een prachtige ervaring met een badbevalling en raad het ook iedereen aan. Door de warmte kon ik me goed ontspannen en daardoor ook weer beter consenteren op de weeën.(op bed kon ik de weeën echt niet handelen) Wij hebben ook technieken uit hypnotherapie gebruikt (gewoon geleerd uit een boekje) om nog meer controle te houden over de bevalling, dit ging super!. Wij zijn bevallen in een verloskundigcentrum/kraamhotel de meeste hebben een ligbad waar je in mag bevallen, wij hebben dit ook gedaan en dat ging heel goed. Ik had ook geen tijd gehad om een eigen bad op te zetten aangezien mijn bevalling erg snel was 4uur, maar buiten dat had er zoiezo niet aan moeten denken dat ML een bad had moeten opzetten hoor haha maar dat is persoonlijk. Nu was manlief echt bij mij om mij bij te staan tijdens de bevalling, dat vond ik erg prettig.

In bad is ons dochtertje geboren en dat was zo ontzettend mooi! ML heeft haar 'opgevangen' en daarna bij mij op mijn borst gelegd. (ik had weinig bloed verlies dus het water werd ook eigenlijk nagenoeg niet vies) De nageboorte is ook gekomen in het bad. Als je op Youtube kijkt bij hypnobirthing / badbevalling vind je wel een bevalling die lijkt op wat ik heb mee mogen maken. Zo veel mogelijk rust en focus op de weeën.

Het was prachtig en ik raad het iedereen indien mogelijk aan lekker in bad te bevallen want het is echt super fijn en mooi! zou het zo weer doen haha.

Geniet ervan!

Deel Deze Pagina