Hoi allemaal, Ik had een paar dagen geleden een topic geopend over mijn dochter I van 5 maanden die een paar dagen aan het einde van de dag koorts ontwikkelde. Ik twijfelde tussen tandjes of een oorontsteking - omdat ze af en toe naar haar oor greep - maar de huisarts kon niets vinden, oren helemaal schoon en niet verkouden. Tandjes dus, en ze zit ook de hele dag het liefst met haar hele vuist in haar mond. 's Avonds wordt het erger (overigens geen koorts meer, wel een beetje verhoging) maar dan helpt niets van de dingen die ik hier weleens tegengekomen ben; ik som het even op: Dentinox, koele bijtring, mijn vinger, koude natte washand, speen. Al deze dingen wijst ze woedend, het enige dat ze lijkt te willen, is haar eigen hand maar als ze erge pijn heeft, lukt het haar soms op 1 of andere manier niet zo zielig, ze gilt het dan echt uit. Hebben jullie nog andere tips, dingen die ik kan proberen? Alvast bedankt, groetjes Rus05
Ja stom, die had ik er nog bij moeten zetten: zetpil is enige dat een beetje verlichting geeft. Maar aangezien ze geen koorts meer heeft, wil ik zo'n pil niet zomaar geven? Of moet ik dat wel doen, gewoon geven zodra ze pijn heeft?
Waarom zou je geen zetpil geven? Als jij barstende koppijn heb neem je toch ook paracetamol ondanks dat je geen koorts heb
Ja precies ik geef gewoon een zetpil bij pijn en/of koorts Gengigel werkt erg goed hier in combinatie met chamodent van vsm
Je hebt helemaal gelijk hoor, en Sam20 ook, ik heb gisteren ook gewoon een zetpil zonder koorts gegeven. Mijn huisarts deed er alleen best wel moeilijk over, en ook hier op het forum kom ik best veel terughoudendheid tegen over het geven van zetpillen. Maar mijn intuitie is wel zetpil geven, dus gewoon doen dan maar.
En heeft je kleine lekker geslapen? Ik snap het wel hoor hoe je zelf kan twijfelen haha En waarschijnlijk als iemand anders deze vraag had gesteld had je zonder twijfelen gezegd zetpil geven Hoe is het nu?
Ja dan had ik absoluut "zetpil geven" gezegd Pfff ja ik word af en toe gek van mijn eigen getwijfel, achteraf blijkt mijn intuitie toch meestal juist. Maar dat betekent niet dat ik niet open sta voor advies, ik stel veel vragen op dit forum. Ik neem niet alles over wat men mij hier adviseert, maar ik heb best veel geleerd van dit forum. Mijn meisje werd om 02.00 vannacht wakker, maar na een klein flesje en een grote knuffel van mama was ze tevreden en is ze weer in slaap gevallen tot 07.30. Geen koorts, ze werd lachend wakker maar net huilen en vuistje in mond. Zo zielig he voor die kleintjes, je voelt je als mama soms behoorlijk machteloos Net dentinox erop gesmeerd en ze lijkt daar nu toch wat rustiger van te worden. Ik kijk het nog even aan en als het niet beter wordt: dan gewoon weer een zetpil!
Heb hier ook veel geleer hoor hihi Je heb anders evt ook nog chamodent van VSM zijn druppels die je moet geven... Wie weet helpt t?
als mijn dochtertje last van haar tanden had gaf ik haar een dik stuk komkommer. Daar kon ze heerlijk op sabbelen en kauwen, werkte hier erg goed en is ook nog eens gezond Uiteraard moet je daar wel gewoon bij blijven als ze dat aan het sabbelen zijn.
Ik heb geen tips maar leef wel met je mee! Het is voor het eerst zo erg als nu.. overdag niet langer dan 20 min slapen, blijven huilen ( hij huilt bijna nooit ). Heeft onder een bult met een wit puntje, maar doet nog erg veel pijn denk ik.....