Hey Meiden, Ik ben sinds eind december gestopt met de pil, we zijn er meteen voor gegaan en de eerste ronde/ontpilling niet meegerekend hebben we eigenlijk maar één echte poging gedaan in februari want halverwege mijn vruchtbare week in maart werd onze kat doodgereden dus dat drukte de pret behoorlijk zoals jullie begrijpen. Toch hoopte ik op een positief resultaat maar vandaag ben ik ongesteld geworden dus we gaan over 10 dagen weer van start Maar.. Mijn man begon in ene te twijfelen aan zijn vruchtbaarheid.. hij is namelijk op zijn 8e a 9e geopereerd aan een niet ingedaalde teelbal en begon daar eens op te googlen, nu staat er wel aangegeven dat als dat voor de puberteit is gedaan het voldoende tijd heeft om te herstellen, maar er zijn ook verhalen te vinden over verminderde tot sterk verminderde vruchtbaarheid.. Mijn man maakte zich in ene erg druk erom maar ik kan niet zo goed geloven dat dat waar is, er is nooit iets tegen hem verteld over dat zijn vruchtbaarheid zou afnemen ten gevolge van die operatie en hij heeft toch altijd nog een andere bal die wèl vanzelf is ingedaald? Nu weet ik ook dat het te vroeg is om te zeggen dat het niet lukt, ik wil ook nog niet naar de HA voor een test ofzo want ik wil er gewoon nog even in geloven dat het goed komt en eens een goed ontpilde en stressvrije klusweek tegemoet gaan tijdens mijn komende vruchtbare periode want in principe is er toch nog niets aan de hand? Maar heeft iemand hier ervaringen (het liefst goede natuurlijk) met het 'probleem' waar mijn man mee te kampen heeft? Groetjes, Sanne
Hoi Sanne Mijn broer is vroeger als kind ook geopereerd aan zijn niet gedaalde teelbal.En heeft nu ook 2 gezonde kinderen,volgens mij komt alles goed hoor.Daar word je niet onvruchtbaar door,laat je niks wijs maken met googlen.het meeste klopt toch niet. Succes verder met klussen.
Hoi Sanne, Bij ons exact hetzelfde verhaal, mijn vriend is ook op die leeftijd geopereerd. Ik was binnen 7 maanden zwanger en zijn nu trotse ouders van een gezonde zoon! Laat je dus niet gekmaken en heb geduld...
in mijn familie is er ook iemand aan geopereert en die was wel sterk vermindert vruchtbaar en heeft ondanks dat toch een kindje gekregen succes
mijn vriend is ook als kind geopereerd aan een niet ingedaalde teelbal. hij moest naar een speciaal zknhuis omdat hij een moeilijk geval was. het moest op 4jarige leeftijd ipv een jaar of 8. nu schiet zn andere bal er ook vaak uit. maar hij laat daar niets aan doen aangezien ik nu zwanger ben vd 3e! ik was ook door zijn geschiedenis bang dat ie onvruchtbaar zou zijn of zo maar ben nu voor de 4e keer zwanger en al die keren binnen 4 mnd! dus meid, probeer je niet te druk te maken, geniet lekker van elkaar! xxx
Een kennis had het ook en is nu ook gelukkig papa. Voor zover ik weet ook via de normale weg.. Aan de ene kant zou ik zeggen: lekker proberen voor nu, en evt over een paar maanden eens langs de huisarts als het nog niet vlot. Maar als je man echt onzeker is, zou ik hem niet verbieden om alvast zijn sperma te laten testen. Als de uitslag goed is, dan is het voor hem misschien juist minder stressvol?