Doodsbang voor wisselen tand

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mol81, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Sinds gisteren zit de voortand van mijn dochter ontzettend los. En dan ook echt zo ontzettend los dat je je afvraagt hoe hij nog vast zit. Mijn dochter raakt er van in paniek. Ze is bang voor bloed en sinds de tand echt zo los zit, wil ze bijna niet meer eten en drinken omdat dit tegen de tand aan komt.

Gaat een tand er altijd vanzelf uit, of is er een zetje nodig? Ik heb zoiets van 'mond open en even een zetje geven' maar ik wil het vertrouwen van mijn kind niet schaden als ik zeg dat ik alleen even kijk en vervolgens toch iets doe. Maar langer dan een aantal dagen weinig eten en drinken is toch ook niet handig?

Tips?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou kinderen moeten het voornamelijk zelf doen hun tandjes wisselen niet te veel kijken. ze gaat vanzelf met haar tong steeds meer wiebelen en op een gegeven moment gaat de tand los.

Wel op letten of er geen andere tand achter aan komt al. dan zou ik even contact opnemen met de tandarts.

Dus niet als ouder zijnde de tand er uit drukken dat lijkt mij veel meer schrik en pijn doen. Ze moeten het zelf doen na de eerste tand weet je dochter de volgende keer wat ze kan doen en moet doen. Komt van zelf.

Even over het eten en drinken bied kleine stukjes even aan en verzin een smoes van met kleine hapjes komt de tand niet zo snel los. Of uit een rietje drinken komt helemaal niet in aanraking met die tand.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter vond het ook eng. Na het eruit trekken bloed de het wat en huilde ze, maar hebben we haar meteen een beker water gegeven. Daarna was ze alleen maar blij en vooral opgelucht dat het mee viel.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Nou, ondertussen zit de tand echt nog maar aan een heel klein stukje vel vast en bij iedere beweging kijkt dochterlief panisch om zich heen. Stiekem hoop ik dat ze hem vannacht in haar slaap er uit tikt.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dat kan vanzelf eruit vallen. De eerste heb ik vlak voor naar school gaan eruit getrokken. Die zat ook zo los. De 2e is hij op school verloren. Hij had het pas in de gaten toen hij thuis kwam en het mij op viel. Vorige week zat zijn 3e ook erg los maar die mochten wij er niet zelf uit halen (waren hem ook aan het plagen :p) hij zat op de bank en zonder dat hij het wist lag de tand op de bank naast zich! Weer niets in de gaten dus :) Hopelijk is de tand er morgen uit bij je dochtertje.

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Hij is er uit, doorgeslikt in haar slaap. Ik heb opeens weer mijn vrolijke meisje terug. :p

Deel Deze Pagina