39 weken en elke avond aanhoudende harde buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mythique, Sep 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Titel zegt het al, ik ben vandaag 39 weken zwanger en heb sinds een paar dagen elke avond een aanhoudende harde buik. Overal op internet lees ik verhalen over harde buiken die komen en gaan maar nergens dat het zo lang blijft.

Pas als ik ga slapen en een paar uur later wakker word is het beter maar ik hoef me maar om te draaien en hij is weer hard, bij elke inspanning eigenlijk.

Ik doe het heel rustig aan, ben al een tijd met verlof. Zijn er meer dames die dit herkennen? Kan dit voorbereiding op de bevalling zijn? Ik had het overigens ook aangegeven in het ziekenhuis eerder deze week maar ze zeiden dat het geen kwaad kon.... Dinsdag nog maar eens vragen bij de VK...

2. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik had zowel in het midden van mijn zwangerschap harde buiken, als op het eind. In het midden was de verloskundige alert, omdat harde buiken vroegtijdige weeën kunnen veroorzaken.

Op het eind in de zwangerschap hoorde het er bij, en werd het bestempeld als voorwerk. Wat overigens wel lang kon duren ;) Als de harde buiken dan overgaan in weeën, is het de start van de bevalling. Je kan proberen het zo comfortabel mogelijk voor je te maken. Rustig liggen, een prettige houding, een warme douche kan ook helpen om de harde buiken wat af te laten nemen.

3. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ja heb het hier ook sinds een poosje.
    Heel vaak uit het niets, als ik gewoon rustig zit/lig.
    Soms hoef ik maar op te staan en dan is ie ook weer hard.
    Schijnt allemaal voorwerk te zijn:)

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Bedankt voor de reacties meiden. Precies wat je zegt, uit het niets heel harde buik en bij elke beweging die ik maak! Laten we hopen veel voorwerk want ook al is het af en toe vervelend, pijn is anders!

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hier helaas al weken dit probleem... Met name als ik wat gedaan heb overdag ( lees wat dingen in huis want doe al weken niks meer eigenlijk) krijg ik als ik ontspan gelijk harde buiken. Die blijven dan ook elke paar minuten komen. Als ik in slaap val en dus goed ontspan is het idd ook weg. Erg irritant helaas.. Gelukkig hier geen teken van bevalling tot nu toe..

Share This Page