doodsbang

Discussion in 'Zwangerschap' started by leonie1986, Jun 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

Oct 30, 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Sorry maar ik moet het even kwijt.

Ik ben nu 15 weken zwanger en ik maak me ernstig zorgen..

Hoewel ik 2 weken geleden nog heel duidelijk het hartje heb horen kloppen ben ik zo bang dat er iets mis is.

De eerste weken groeide mijn buik heel snel en ben ik 3 kilo aangekomen.. Hier ben ik op blijven hangen en mijn buik wil maar niet meer groeien. Ik weet dat het niks hoeft te zeggen maar ik maak me toch zorgen dat mijn kindje niet goed groeit..

Heb over 4 weken mijn 20 weken echo.

2. Secretstar

Secretstar Actief lid

Geen zorgen maken hoor!
    Mijn buik groeit ook met spurten! Soms stond het wekenlang stil en ook mn gewicht veranderde niet om de volgende weken plots een groeispurt te krijgen.
    Overginds was ik ook maar drie kilo bij de eerste vier maanden :)

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    geen zorgen hoor.
    Ik kwam bij mijn eerste 2 zwangerschappen veel aan en woog op de termijn dat ik nu zit al ruim 10 kilo meer. nu zit ik nog maar op 4 kilo..
    Blijf vertrouwen op je kindje.

4. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

Oct 30, 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    thanks dat lucht weer een beetje op! tis ook pas de 1e zwangerschap dus met veel dingen sta je voor een raadsel..

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat het niet goed gaat baseer je op de groei van je buik en je gewicht? Zou zeggen... niet naar kijken!

Het groeien gaat echt in sprongen hoor, tenminste bij mij wel. Zaten soms ook, zeker in het begin, weken tussen dat ik niets aankwam. En ook dat je totaal niet kon zien dat mijn buik groeide althans niet als je 'm elke dag zag!
    Het groeien gaat nu eenmaal niet in een mooie rechte lijn maar met horten en stoten.

Hopelijk kan ik je een beetje geruststellen hiermee! Met vijftien weken zijn ook je hormonen redelijk tot rust gekomen en ben je vaak niet meer misselijk enzo -als je dat al was- waardoor het misschien lijkt alsof de groei stilstaat... Maar zo lang je geen rare buikpijnen of bloedverlies hebt, zal het goed zijn hoor. En mocht je nog twijfelen kan je altijd je vk bellen, dan kan zij je zorgen wel wegnemen.

Niet teveel tobben hoor! En sterkte!

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    niet bang zijn hoor
    ik kwam tijdens m'n hele zwangerschap maar anderhalve kilo aan. :D

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ?

Je baby weegt toch al ruim 3 kilo? Of ben je int begin van je zwangerschpa heel veel afgevallen dat je 1,5 kilo van je standaard gewicht opteld ....

Meid, ik kreeg met 17 weken pas een buik en die is tot de 20 weken ook amper gegroeid! EN nu groeit ie zo snel als kool!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik kwam echt maar anderhalve kilo aan, en Jesse woog bijna tweeënhalve kilo.
    Na de bevalling was ik ongeveer 7 kilo afgevallen van m'n begingewicht.

(komt ook doordat ik diabetes heb dus dan moet je echt goed opletten wat je eet) Gewoon heel gezond eten en niet snoepen.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar ik vraag me af hoe je 1,5 kilo aan kan komen als je kind 2,5 kilo is?

Als ik 60 kilo ben en een meloen van 3 kilo vasthoud, weeg ik toch ook niet maar 61 kilo? :(:

10. valhalla

vreemd hoe een lijf in elkaar zit.... zou me er echt niet druk over maken.

iedereen roept ook altijd dat je met een bevalling max 6, 7 kilo kwijtraakt, nou drie dagen erna (eerste keer dat ik mezelf woog) was ik er 17 kwijt. Week later woog ik er nog drie minder, namelijk 57.

Iedereen reageert anders, elk lijf is anders, en soms vraag je af waar nu al het gewicht zit, en waar het blijft. Lena woog 4 kilo dus daar lag het niet aan... En in het begin van mijn zwangerschap was ik ook niet aangekomen maar juist afgevallen.

Dus tja, om je nu te gaan afvragen waar het gewicht kwam en waar het heen ging, en of ik er ook zo uit had gezien als ik 18 meloenen :( aan mijn lijf had hangen lijkt me niet zo relevant...

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    het is ook niet als aanval bedoeld hoor, ik vraag het me gewoon af. En eruit zien als een meloen is heel wat anders hoor :) Ik had ook een voorbeeld kunnen geven van 700 gram suiker in een zakje wat vervolgens op de weegschaal maar 200 gram weegt ;)

Ik snap het gewoon niet :p

12. valhalla

Haha sorry als ik zo klonk hoor! Bedoelde mijn reactie ook niet als -afweer- :D Ik vind het ook raar... Maar zwanger zijn IS raar ;) Ik vraag me ook nog af wat er tijdens die bevalling allemaal, behalve Lena uit is komen zetten, bakstenen misschien dat het daarom wat minder lekker ging?

Nee het is soms echt een raadsel hoeveel mensen aankomen, wat een kindje weegt en wat mensen afvallen na de bevalling.... Je kan er weinig zinnigs over zeggen... Er zijn er die komen 8 kilo aan en zijn er na de bevalling vier kwijt, maar ook wat bij mij gebeurde...

Ik snap het ook niet :D

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hihi.... ik ging meteen na de bevalling op de weegschaal staan en ik was..... NIKS :confused: kwijt!
    hahahaha, snapte er niks van!
    uiteindelijk is het toch nog goedgekomen.....

optopic: maak je maar niet te veel zorgen hoor.... ik ben ik het begin ook megasnel aangekomen, en bleef vanaf 12 weken een beetje hangen... deze week ben ik ineens 1,5 kilo :confused: aangekomen... dus tja... er is geen touw aan vast te knopen!
    veel plezier met de echo en die zal vast wat onzekerheid afnemen...

14. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

Oct 30, 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Zijn er werkelijk mensen zoveel afgevallen na de bevalling?

Ik hoor om me heen alleen maar mensen zeuren dat ze dik zijn geworden omdat ze kinderen hebben gebaard.. dat slaat dus duidelijk nergens op!

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    tjaaa... ik ben zelf van mening dat wat er aan komt er ook weer af moet ;)

En als ik tijdens mijn zwangerschap mezelf tonnetje rond eet en alles eet waar ik trek in heb.... dan kom ik ook zo 30 kilo aan in 9 maanden... en dat gaat er dan niet makkelijk meer vanaf en dan zal ik ook klagen dat het allemaal door de zwangerschap kwam ;)

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal 16 kilo aangekomen en het is er allemaal weer af gegaan.
    Ik zit nu op de 7 kilo extra en weet dat ik mezelf echt een beetje in moet houden omdat ik nou eenmaal heeel snel aankom...

Als je jezelf gewoon een beetje beperkt in het snoepen en zo gezond mogelijk probeer te eten, zal het allemaal heus wel meevallen...
    een tuurlijk zijn er uitzonderingen........... maar daar heb ik het hier nu niet over voordat iedereen fel gaat reageren :evil:

xxx

16. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

Oct 30, 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hahahahahaha ja je hebt natuurlijk vrouwen die er echt niks aan kunnen doen, maar voor het grootste deel geldt wel dat je het zelf in handen hebt en dan heb ik het voornamelijk over wat je eet en hoeveel en wat je na de bevalling doet om weer in vorm te komen.

Ik vind het zelf heel erg dat ik een buikje heb, omdat je niet kan zien nog dat het komt door de zwangerschap. Ik was altijd superslank dus nu heb ik steeds het idee dat mensen vinden dat ik gewoon dik ben hahaha

Daarom zou ik het niet erg vinden als mijn buik flink zou groeien, dan zien mensen tenminste dat het komt omdat ik zwanger ben.

Maar ja, aan de andere kant, ik weet beter en ik vind het fantastisch zo´n buik!

Al ga ik na de bevalling zeker mijn best doen mijn oude figuur weer terug te krijgen. Al hoor ik overal dat het bijna onmogelijk is om weer een strakke buik te krijgen..

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ja over een strakke buik durf ik niks te zeggen... ik heb altijd een klein beetje spek erop gehad.....
    Je ziet ze niet veel, maar toch ken ik een aantal dames die na hun kids weer een strak buikje hebben... kijk ik echt met heeeel veel bewondering (en een klein beetje jaloezie ;)) naar.
    Het schijnt toch echt te kunnen, maar ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe je huid zich meegeeft en straks weer "terugveert" . Stel dat je straie krijgt op je buik... dat gaat nooit meer weg en dan blijf je toch wat overtollig vel op je buik houden... Nou ja... ik wil je ook niet bang maken dat het niet meer gaat lukken hoor! hahahaha

Als je straks maar weer tevreden naar je lijf kunt kijken en dan nooit vergeten dat je er een kind in hebt gedragen en dat kan nou eenmaal zijn sporen achter laten... groot.... of klein.....

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vel hoeft niet hoor , mn buurvrouw was 21 toen ze beviel en die zat onder de striae en was 35 kilo aangekomen, die heeft nu echt een superplatte buik!

19. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

Oct 30, 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Ik zal er heus geen trauma aan over houden :p hahaha maar ik ga wel mijn best doen om het weer strak te krijgen allemaal :p gewoon, voor mezelf!

20. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hey meis,

hier heeft buik ook "stil gestaan" maar nu groeit tie weer lekker door :) (zie album) zegt echt niets hoor. Misschien is het leuk om een angel sound te kopen dan kun je, als je even bevestiging nodig hebt, het hartje van je kindje horen.

liefs

Share This Page