Wat maakt een oudere man nou zo aantrekkelijk? Die vraag is denk ik door vele al vaak gesteld. En dan heb ik het niet over 1 of 2 jaar, maar minstens 10 jaar. De aantrekkingskracht begrijp ik wel, de meeste mannen worden gewoon aantrekkelijker, naarmate ze ouder worden. Ze hebben iets over zich heen wat een ongelofelijke aantrekkingskracht heeft. Maar wat? Is het de baan, de macht die ze hebben ivm hun baan, is het de rust die ze uitstralen of juist het vaderlijke gevoel wat ze kunnen geven? Of toch die levenservaring? Ik heb nooit gedate met een oudere man, had altijd wel vriendjes die mijn leeftijd waren of 1 jaar ouder. Ik weet dus niet hoe het is en hoe een oudere man in een relatie kan zijn. Sommige zeggen ook dat oudere mannen iets mysterieus over zich heen hebben. Iets wat denk ik bijna iedereen wel aantrekkelijk vindt. (mannen en vrouwen) En is het dan ook waar dat oudere mannen vaak kiezen voor een jongere vrouw omdat ze in een midlife-crisis zitten of omdat ze gewoon willen pronken met een jong ding. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik zou wel eens willen weten wat die mannen nou precies zien in een jonge vrouw. Als vrouw zijnde kan ik me er niks bij voorstellen om ooit een relatie te hebben met een jongere man. Ik heb altijd het idee dat jongere mannen nog zo speels zijn en onvolwassen. Vaak onzeker en gejaagd in bed. En als iets een turn-off voor mij is dan is het wel een onzekere man. Hoe zit dat dan met die mannen? Jonge vrouwen kunnen toch niet alleen maar pluspunten hebben? Er zullen toch ook wel nadelen kleven aan het hebben van een jongere vrouw? Ze zijn vaak nog wat onzeker, onzeker over zichzelf, hun lichaam en wat ze willen in het leven. Natuurlijk zien ze er nog mooi uit, zonder rimpels en grijze haren. Ze hebben geen uitgezakte billen en borsten, maar uiterlijk is ook niet alles. En vrouwen vinden het dan juist weer sexy als een man wat (lach)rimpeltjes rond zijn ogen heeft of wat grijze haren. En die grijze haren worden bij mannen dan vaak weer gezien als wijsheid. En dan het slaapkamer gedeelte. Mannen van boven de 40 schijnen meer de tijd te nemen en meer aan de vrouw te denken dan aan hun eigen genot. Ze hebben geen haast en kunnen uren uitrekken voor een sessie in de slaapkamer. Waar jonge honden vaak gezien worden als egoïsten en veel te onervaren, zijn het dus de oudere mannen die gezien worden als ultieme bedpartners. Maar het lijkt mij dat als je 25 bent je meer conditie hebt dan een man van 45 bijvoorbeeld. Hoewel ik wel denk dat mannen van in de 40 misschien meer ervaring hebben door de relaties die ze al gehad hebben, weet ik niet zeker of dat een plus is. Het is niet gezegd dat jonge mannen het ook niet heerlijk vinden om de tijd te nemen in de slaapkamer. Er wordt ook vaak gesuggereerd dat oudere mannen vaker complimentjes geven en meer aandacht geven. Het lijkt mij dat jonge mannen dat toch ook doen? Als een man dat uberhaupt niet doet, dan zit je daar al niet goed denk ik. Vrouwen willen eigenlijk altijd wel als een prinses behandelt worden. Of zou dat met de jaren toch veranderd zijn? Dromen wij vrouwen nog wel van de prins op het witte paard die ons komt redden? En die heldhaftig alle draken en demonen voor ons verslaat? Kunnen wij tegenwoordig niet zelf onze demonen en draken bestrijden? En als we ons dan toch gedragen als een damsel in distress er dan een man voor nodig hebben; is het dan de jonge god of de oude bok die dat beter kan? En dan komt de vraag over leeftijd, als je in hetzelfde jaar geboren bent (of 1á2 jaar scheelt) dan weet je dat je samen oud kunt worden. Je wordt samen grijs, je beleeft samen je eerste rimpeltjes en je eerste rollator of je belandt samen in een verzorgingshuis. Als je man zon 10á15 jaar eerder geboren is dan jij, is er een grote kans dat hij dat allemaal al eerder mee gaat maken dan jij. De rimpels en het grijze haar heeft hij misschien al. Maar uiteindelijk zal het zo goed als zeker zijn dat jij hem gaat helpen met een wandelstok, om in evenwicht te blijven, jij gaat hem helpen met zn rollator of hij zal misschien toch alleen in een verzorgingshuis komen. Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig hoe dat beleefd word door mensen die een relatie hebben met een partner die ouder is dan zij. Hoe zien zij dit nu ze nog jong zijn? Zul je daar in mee groeien, of krijgen die vrouwen uiteindelijk een bepaalde angst over zich heen. Het is natuurlijk ook algemeen bekend dat vrouwen langer blijven leven dan mannen. Dan zou het theoretisch gezien dus zo zijn dat je als vrouw misschien nog wel 15 of 20 jaar alleen achter blijft Zou dat niet uitmaken en zal échte liefde het uiteindelijk winnen van al deze vragen en voors- en tegens?
Leuke vraag... Ik heb een jongere man..al scheelt het maar 2 jaar dus we maken alles nu gewoon samen mee rond dezelfde tijd ( rimpels)
Jaaa.... uhm.... mijn partner is 10 jaar ouder dan ik ben. En we zijn inmiddels bijna 19 jaar samen. Toen ik interesse in hem kreeg wist ik nog niet eens dat hij "zoveel" ouder was als ik. Ik schatte hem maar een jaar of 5, 6 ouder in als mezelf. Hij heeft gewoon een heel jonge uitstraling, terwijl ik dus vaak wat ouder (jaar of 5) werd ingeschat. En over dingen meemaken... ja hij had al een dochter en hij had al een huwelijk en een scheiding achter de rug. En toch zijn er nog best veel dingen die we samen "voor het eerst" hebben gedaan/meegemaakt. Ja er bestaat een risico dat je partner eerder gaat dan jij, maar dat geldt ook voor een jongere of even oude partner.... helaas vorig jaar een goede vriend verloren... die nog geen jaar ouder was als mn vriendin. Dus in die zin zegt leeftijd ook niet veel.
Liefde kent geen kleur, leeftijd, grenzen of afstand. Natuurlijk zitten er allemaal praktische kanten aan het hebben van een jongere of oudere partner, maar als de liefde is toegeslagen is er geen weg terug en ga je daarmee om. Had nooit verwacht verliefd te worden op iemand die veel ouder is, maar toen het moment daar was kon ik het niet tegenhouden. Ik viel voor deze man ongeacht zijn leeftijd. En ja, hij is tien jaar ouder is en heeft al 2 kinderen, maar dat heeft de liefde niet tegengehouden.
Ik heb een man die is 8 jaar ouder.. Weet niet of dat ook telt? Ik heb met beide relaties gehad, zowel jonger (4 jaar) als ouder. Moet zeggen dat ik de relaties met de oudere jongens prettiger vond. Waarom.. hmmm.. Denk toch vanwege de levenservaring, wat serieuzer in het leven staan, de zaakjes meer op orde. Maar dat kan natuurlijk net zo goed aan de persoonlijkheid liggen en niet aan de leeftijd. Dus moeilijk... Ik heb er zeker wel over nagedacht dat mijn man 8 jaar ouder is. Maar ik hou van hem, ongeacht zijn leeftijd.. Dus ik zal zeker voor hem zorgen mocht hij eerder last krijgen van ouderdomskwaaltjes dan ik. En erna.. tja.. we zien dan wel verder denk ik. Ik ben wel van mening dat het niet grenzeloos is, leeftijdsverschil. Mijn opa& oma scheelde 16 jaar en die hebben echt geen fijne relatie gehad. Mijn oma was erg blij dat zij toen nog een leven voor zich had bij het overlijden van mijn opa en heeft toen nog een leuke man van haar eigen leeftijd gevonden. Dus je kan ook teveel schelen in leeftijd, dat je eigenlijk nooit in dezelfde levensfase zit en daardoor ook weinig met elkaar gemeen hebt of mekaar totaal niet kan begrijpen. Wij schelen dan 8 jaar, maar gecorrigeerd misschien maar 4. Ik ben door alles wat we hebben meegemaakt zeker wel iets ouder voor mijn leeftijd. En hij is ietsje jonger kwa gedachten dan zijn echte leeftijd. Dus dat compenseert ook weer.
Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als op donker of blond vallen... Afrikaanse mannen, blanke mannen etc. Mijn aandacht hebben mannen van onder de 28 nooit gehad. Vind ze onhandig en dom overkomen vaak en vind ze ook niet mooi. Een man is vaak zoveel mooier na zijn 35ste. Maar dat is dus persoonlijke smaak! Laat ik het zo zeggen ik ben al 9 jaar gelukkig met mijn veel oudere vent, dus schijnbaar werkt het goed hier. Het feit dat hij waarschijnlijk eerder de pijp uit zal gaan dan mij heb ik wel soms moeite mee, zeker sinds we een kind hebben en nu een tweede verwachten. Achja, je hebt niet ALLES voor het kiezen ook he.
Dan heeft zij toch ondanks haar 'fijne' relatie de verkeerde keuze gemaakt lijkt mij. Als je zoveel verschilt en dus totaal geen dingen gemeen hebt of elkaar niet begrijpt snap ik niet wat je doet bij elkaar.. Ik verschil heel veel met mijn vent in leeftijd maar wij lijken echt niet normaal erg op elkaar kwa karakter en begrijpen elkaar als geen ander. Dus ik denk dat het soms ook snel op de leeftijd word gegooit terwijl sommige in eerste instantie sowieso niet helemaal bij elkaar pasten ongeacht hun leeftijd.
Haha, leuke vraag en leuk beschreven ook...Mijn vriend is 16 jaar ouder dan ik. Hij heeft hiervoor geen enorm lange relaties gehad en ook geen kinderen, dat heeft voor ons denk ik een hoop gescheeld want dat had ik erg moeilijk gevonden eerlijk gezegd. Ben nu zwanger van ons tweede kindje en ben ontzettend blij dat we dit allemaal samen voor het eerst mee mogen maken. Ik denk dat het al dan niet verschillen in leeftijd geen garantie is voor het slagen van een relatie. Natuurlijk brengt het verschillen met zich mee, en dingen waar je natuurlijk rekening mee moet houden van elkaar. Maar dat heb je in elke relatie, je moet er altijd je best voor doen. Het gaat er in mijn ogen om wat je er samen van maakt, en dat lukt bij ons toevallig best goed Er is niet 1 ding waarom ik verliefd werd op deze 'oudere' man..van sommige dingen die hierboven beschreven staan kloppen er voor mij wel een aantal. Onder andere de rust die hij over zich heen heeft, vind ik erg prettig. Hij heeft een goede baan, maar hoeft zich daarin niet meer zo nodig te bewijzen..ik denk dat jongere mannen dat nog wel hebben. Hij houdt (zoals zoveel mannen) van mooie auto's, maar weet dat er dingen in het leven belangrijker zijn. Staart zich niet blind op wat hij zou willen hebben maar is gewoon blij met wat hij heeft. Hij is lief en zorgzaam, en niet te beroerd om mee te denken in het huishouden, dit ook omdat hij hiervoor ook altijd voor zichzelf heeft gezorgd. Maar goed, dit is toevallig bij hem zo uitgepakt, het zegt natuurlijk niets over andere oudere mannen. Ik ben in ieder geval blij dat ik hem heb leren kennen en ja...ik kom er misschien eerder alleen voor te staan. Maar ik zou de jaren met hem nooit willen missen!
Leuk al deze reacties! Maar over het eerder overlijden van je partner, ik begrijp dat er altijd uitzonderingen zijn, niks in het leven is zeker. Maar over het algemeen ga ik nu even uit van het 'normale'. Dus je wordt gewoon beide oud, alleen hij dus eerder. Nu moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik over álles echt 10x na moet denken, dus misschien daarom ook die vele vragen. Mijn vriend is maar 1,5 jaar ouder, maar is eigenlijk gewoon een oude lul hahaha. Hij houdt niet van stappen en dat soort dingen, hij wil lekker op de bank hangen in het weekend en filmpje kijken. Maar even terug komend op mijn vraag over de angst om je partner kwijt te raken, denken jullie daar echt nooit over na? Hoe dat dan zal zijn en hoe je daar dan mee om zal gaan? Ik geloof ook best dat als je écht van elkaar houdt, dat geen issue zal zijn, maar het zou mij zo 'once in a while' toch bezig houden Over eventuele kids die er al zijn door een eerder huwelijk, daar zou ik me dan zelf weer niet zo druk om maken. Die zijn er eenmaal en als je verliefd wordt op een oudere man, weet je dat dat voor kan komen.
mijn man is 11 jaar ouders... merk nu toch wel verschil.. verschil in doen en laten hij wordt 37 dus is wat getempert.. ik 26 en lijkt wel nu pas te gaan leven.. we kijken ineens heel anders naar dingen.. lijken wel totaal andere intesses te hebben.. het lijkt gelukkig niet ouders... maar begint wel een getekender gezicht te krijgen... vind dat juist aantrekkelijker!
Ik denk dat oudere mannen in het algemeen al wat serieuzer zijn dan jonge honden, ze stralen vaak wat meer rust uit , ze hoeven zichzelf niet meer te bewijzen, geen haantjesgedrag meer e.d. dat is waarom ik eigenlijk nooit met jongetjes heb gedate maar altijd minimaal 5/8 jaar ouder...
Mijn man is 10 jaar ouder. En we merken er niet heel veel van. Ik ben er ook erg blij mee want de meeste jongens van mijn leeftijd wilde op de leeftijd die ik toen ik mijn man leerde kennen niet de dingen die ik wel graag wilde.. Samen wonen trouwen kinderen krijgen.
Je voelt er niets van hoor. Mijn vriend is 10 jaar ouder maar is in gedrag 5 jaar jonger en ik 5 jaar ouders we zitten totaal op 1 lijn Ja eerder dood gaan bij ons in de familie worden we niet oud en mijn schoonfamilie wordt heul oud oma word juni 100. Dus daar ga ik me geen zorgen om maken. Ik heb 3 eerdere serieuze relaties gehad en daar vond ik totaal geen aansluiting mee 2 en 4 jaar ouder
Eeeehhhh, ja dan ben ik een van die vrouwen met een bloempje in huis hahaha. Mijn vent is 8,5 jaar jonger dan mij, maar moet wel toegeven dat hij heel volwassen is. En aangezien ik een gevalletje "prettig gestoord" ben, treffeb we elkaar in het midden hahahaha. Ik merk er zo echt verder niks van. Hij is een geweldige vader en heel verantwoordelijk. Natuurlijk zijn er momenten dat je het verschil wel voelt, maar dat is meestal meet feestjes. Kan ook komen omdat ik dus geen alcohol drink en ik soms de lol er dan niet van inzie haha
mijn man is ruim 9 jaar ouder, ik vind het juist fijn dat het popijopie gedrag weg is, hij rustiger is(verstandiger????? nee) niet meer echt de drang heeft om continu weg te zijn of tot savonds laat, zeker niet nu we een kindje hebben.
De vader van mijn kinderen is 20 jaar jonger dan ik. Na 5 jaar ging dit helaas problemen geven omdat hij zich zo kinderlijk gedraagd! Dus aan mij heb je niks! Inmiddels heb ik een 3 jaar jongere vriend die dan weer heerlijk met mij op een lijn zit en het geweldig doet met de kinderen
mijn ouders scheelde 18 jaar.. mijn vader is vorig jaar overleden en merk wel dat mijn moeder nu enorm opleeft. Mijn vader was al met pensioen toen mijn moeder nog maar 47 was. Het was echt een man die op de klok keek wanneer ze nou weer thuis kwam van werk. Op een gegeven moment ouderdomsklachten en ze kon amper meer een dag uit omdat mijn vader dan alleen zat. Anyway, mijn man is 5 jaar ouder. Vind het wel goed zo. Bij meer dan 10 jaar zou ik wel 3 keer nadenken voordat ik uberhaupt met zo'n relatie zou beginnen. Overigen ben ik 27 en ben ook echt niet van urenlange vrijpartijen haha, geen idee of het mn leeftijd is maar heb daar gewoon geen geduld voor.
Mijn vriend is 7 jaar ouder en het boeit me niet hoe oud iemand is.. Ik val op hoe iemand is niet op een leeftijd ofzo... Mn ex was 8 jaar ouder maar een stuk minder volwassen.. En mm eerste ex was 3 maanden jonger en het klinkt raar maar ik vond m ook echt jonger in doen en laten terwijl we maar 3 maanden scheelde (we waren wel 16 dat scheelt ook natuurlijk)
Mijn vriend is ruim 2 jaar jonger dan ik, ik vind oudere mannen niet aantrekkelijker. Mijn moeder is 10 jaar jonger dan mijn stiefvader en ik zie dat ze er nu moeite mee heeft. Jammer genoeg heeft hij echt serieuze gezondheidsproblemen (door zijn leeftijd) en mijn moeder is nog heel fit. Haar leven na het overlijden van mijn stiefvader komt steeds dichterbij en daar heeft ze het ronduit moeilijk mee.
Leuk een reactie die andersom is! Hoe reageerde jullie omgeving? Want meestal wordt het een 'probleem' zodra de man jonger is als de vrouw. Het is maatschappelijk minder geaccepteerd ofzo. Vindt sowieso al jullie reactie leuk daarom heb ik dit stuk ook geschreven. Had op mn blog geen reacties gehad en ik en toch echt oprecht nieuwsgierig naar ervaringen