Benno L in kinderrijke buurt?!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nipa18, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
  2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Dit soort dingen vind ik altijd moeilijk. Niemand wil zo'n iemand toch hebben. Zou hij ergens anders heen gegaan zijn dan is het ook geklaag.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Zet hem lekker in een hutje op de hei.

Ik zal daar niet lekker rustig lopen met mijn kind. Ik weet ook zeker van de mensen die hun kinderen daar naar basisscholen, dag opvang en gehandicaptenopvang brengen hier ook echt niet blij mee zijn. En die liggen in een omtrek van 100 meter rond zin flat zoniet minder

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Van mij mogen ze ook allemaal in een afgesloten dorp wonen en in hun sop gaarkoken maar zo werkt het helaas niet.

5. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Helaas, schijnen de gemeenten verplicht te zijn, onderdak te bieden aan ex gevangenen. Ook van dit kaliber.
    Maar dan vraag ik me af, wat is het minste van de twee kwaden, iemand waarvan het bekend is waar hij woont, zoals in dit geval.
    Of iemand als die Sietse, die persé onder de radar wil blijven. Die in principe onzichtbaar wil zijn.
    Persoonlijk zou ik willen weten wat er in mijn omgeving woont, al is het maar zodat ik een scherper oogje in het zeil kan houden.

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Inderdaad ja...

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij hebben er dus ook 1 in onze wijk wonen. Daar staan we ook niet om te springen maar ik ben er wel van overtuigd dat hij zo in de gaten wordt gehouden dat hij echt niet zo snel de fout in zal gaan. En van deze man weten we het maar wie weet wat voor perverselingen we nog meer in de straat hebben wonen waar we geen weet van hebben. Het is een rare wereld.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hoe verschrikkelijk ik 'zulke mensen' ook eigenlijk veracht, ik snap wel dat ze ergens moeten wonen. Liefste zie ik ze in een gevangenis blijven, maar als ze ergens moeten wonen: informeer dan de buurt waarin ze komen te wonen. Als iedereen in de omgeving weet van diegene zijn verleden levert dat een heel stuk sociale controle op en mijn inziens minder kans op herhaling.

Maakt het niet fijn, gezellig en leuk dat zo'n persoon in je wijk woont, maar je weet het wel.

9. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik ben het tot zekere hoogte met je eens Abri.
    Ik denk dat sociale controle een hoop kan helpen. Het probleem alleen vaak, met dit soort zaken, is dat in dit soort gevallen, het vaak een heksenjacht word, om die mensen in de gaten te houden. Natuurlijk wil niemand zo'n persoon in de buurt van zijn/haar kinderen hebben, maar de gevolgen dat de buurt het weet, zijn vaak te extreem. Met als gevolg dat ofwel deze persoon zijn leven niet zeker is, of noodgedwongen steeds maar weer moet verhuizen, als iedere keer opnieuw de buurt op de hoogte gesteld word, van wat er in de buurt komt wonen.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ moonchild: ben ik helemaal met je eens verder hoor, is echt het enorme lastig hierin! Had het er alleen niet bij gezet ;)

11. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Kan die man niet de rest van zijn leven opgesloten worden in een tbs kliniek?

Lekker dat zo'n vent nu gewoon in mijn woonplaats woont..
    Wie zegt dat hij over een tijdje niet gewoon andere slachtoffertjes zoekt kinderen die buiten spelen oid?

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Tja, waar moet hij dan heen?

Ik zou er ook niet blij mee zijn maar ik kan wel maatregelen treffen als ik weet dat hij bijv bij mij in de straat zou wonen.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou me ook echt niet prettig voelen met een pedoseksueel in de buurt. Maar ja, van de andere kant, ergens zal hij toch moeten wonen... Misschien dan maar in een buurt met veel bejaarden. Al zullen die ook wel eens kleinkinderen over de vloer krijgen.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dat zou het beste zijn denk ik idd.

Maar hij moet eruit en ergens wonen. Ik zou hem tussen de bejaarden stoppen, in een senoirenwoning, maar daar is hij ws veel anoniemer en kan hij ms eerder weer terugvallen.

Als hij tussen de bezorgde ouders zit, zullen de kansen dat hij weer toeslaat kleiner zijn, denk dat hij continu in de gaten gehouden wordt door alle ouders in de buurt.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat mensen met kinderen rustig door zijn straat kunnen lopen hoor.,het is niet zo dat hij als een soort pacman-spookje achter je aan zal komen om je kind te stelen.
    Het probleem is juist als hij (of anderen zoals hij) de kans krijgen om alleen te zijn met een kind. Dus inderdaad bij zwemles of andere sporten, scouting, opvang e.d. Of als hij de kans krijgt om kinderen bij hem thuis uit te nodigen.
    Wat dat betreft denk ik dus: zulke mensen zullen ergens moeten wonen, laat het dan maar bekend zijn in de buurt. Ouders weten dan tenminste dat ze hun kinderen tegen die bekende pedo in ieder geval kunnen beschermen. (Als we dan maar niet vergeten dat er ook pedo's zijn waarvan het nog niet bekend is!) En ik denk niet dat zo iemand de kans krijgt om bij een schoolplein of speeltuintje in de buurt rond te hangen. Iedere buurtbewoner zal hem wegsturen of de politie bellen. Ook als ze bijvoorbeeld toch kinderen bij hem naar binnen zien gaan. Sociale controle kan denk ik juist helpen.

Maar wat moonchild en abri ook al zeggen: zodra het bekend is, wordt het vaak een heksenjacht. Begrijpelijk hoor! Maar daarmee verpesten 'we' het denk ik voor onszelf. Want die heksenjacht is dan juist weer de reden waarom burgemeesters het geheim gaan houden. Ze moeten zo iemand namelijk ergens onderbrengen en zijn dan (ook al heb ik daar een heel dubbel gevoel bij!) toch ook verantwoordelijk voor de veiligheid van zo iemand.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Net alsof zulke mensen sowieso al niet bij je in de buurt wonen, verschil is alleen dat het nu bekend is.

17. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zal daar ook niet meer rustig wonen.
    Heel begrijpelijk dat de buurtbewoners zo reageren.

18. adi

adi Niet meer actief

Als ik eerlijk mag zijn vind ik een veilig en vrij leven van een kind belangrijker dan de welgesteldheid van een kindermishandelaar. Deze 'vloek' heeft ie persoonlijk over zich heen geroepen.

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik woon er op nog geen 2 min afstand van.

Zal even een situatie schetsen hoe die man woont.
    4 hoog appartement, met de ene kant uitzicht op de speelplaats van een basisschool, met aan de andere kant de gehandicapten opvang. Daarnaast kan hij ook nog kinken of de kinderboerderij waar de kinderopvang die een straat verderop vaak loopt.

Geloof me dit zal een kwestie an tijd worden wanneer hij weer kn de fout gaat. Want weten jullie ook waar hij heeft gesolliciteerd in Duitsland? Juist in een vervoersbedrijf van gehandicapten kinderen de zo gekende lubbe busjes. Toen was hij nog geeneens vrij!

20. dekilene

dekilene Niet meer actief

Belachelijk gewoon.:$

Deel Deze Pagina