In navolging van de deur openen, wat geven jullie een collectant?

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Daar ben ik nu dan ook wel benieuwd naar aangezien ik zie van geen geldboom, wat geven jullie de collectant?

Wij hebben het ook absoluut niet breed, ik geef BIJNA altijd wel wat de collectant die aan de deur komt krijgt €0,50 sorry beter iets dan niets.

De jongens voor de kranten einde van het jaar krijgen €2,00

En als ze bij ons in de supermarkt staan voor de voedselbank koop ik eigenlijk altijd wel 2 dingetjes die ik doneer. Ook voor het dierenasiel doe ik dat maar ook dan praat je over ongeveer €1,50

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kranten krijgen we niet (heb nee nee sticker op de deur)

Collectanten krijg hier 1€ en ook niet elk goed doel geef ik.

3. senta

senta Niet meer actief

krijg je wel folders dan? Ik vindt die juist zo leuk om door te lezen ook al heb ik maandelijks een container vol met oud papier

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    niets.. ik geef niet aan collectanten of krantenbezorgers. Als ik een goed doel wil steunen (en dat zijn er niet veel) doe ik dat op andere manieren. Zoals projecten die door mijn school georganiseerd worden of via leerlingen. Of naar rommelmarkten gaan die door een stichting georganiseerd wordt waarvan de opbrengst bv naar Kika gaat.

Oh en folders lees ik niet uit de brievenbus (Nee nee sticker) maar online. Goed voor het milieu!!!! Wat overigens ook weer een goed doel is.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee ook niet vind het heerlijk en mij de folders allemaal online hahaha

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik geef na wat ik heb aan kleingeld en of ik het doel ook daadwerkelijk wil steunen. Verder koop ik zo rond kerst als ze vd voedselbank staan in te zamelen altijd wat blikken soep en pakken pasta extra. Die paar euro voel ik niet en ik vind het fijn te weten dat er daarmee weer een paar gezinnen te eten hebben.

Pink ribon steun ik elk jaar door het tijdschrift te kopen en het armbandje.

7. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

ik geef niks aan deur,want hoor vaker van die lonen van die directeuren.
    wat ik wel doe is elk jaar speelgoed,knuffels naar de kerk brengen zodat de kindjes van ouders die naar een voedselbank gaan ook een kado hebben voor hun kindjes en ook een fijne kerst hebben.

8. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Ik geef collectanten altijd een paar euro, of mijn dochtertje geeft, dat leer ik haar ook. Dan geeft ze een of twee euro uit haar spaarpot. Ik vind persoonlijk dat als je het kan missen je het moet geven, maar dat is mijn mening. Verder steun ik de goede doelen van mijn eigen keuze via maandelijkse overschrijving.

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Niks...ik vind het persoonlijk niet nodig en ze krijgen al zoveel geld zeker die hoge piefen.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Aan collectanten aan de deur geef ik altijd 2 euro (maar ben wel selectief aan welk doel ik geef).
    Ik steun via machtigingen ongeveer 8 goede doelen en ben daarin ook selectief.
    Kranten/ folderbezorgers geef ik aan het eind van het jaar altijd 2 euro pp.
    Verder komen hier aan de deur bijna wekelijks kinderen om plantjes, slaatjes, oliebollen, enz. te verkopen voor hun school/ sportclub/ kika/ zipp your lip, enz.
    Daar doe ik altijd aan mee.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij doen de deur niet eens open.;)
    We hebben een sticker op de deur zitten dat we niet doneren of kopen aan de deur. Echt zoooo irritant als ze op de meest ongelegen momenten aan de deur komen staan.
    Wij steunen wel jaarlijks 2 goede doelen en rond de feestdagen doe ik altijd een paar boodschappen in een krat voor de voedselbank.
    En oude kleding die mijn dochter niet meer past doe ik in de kledingbak of geef ik aan bekenden.

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    wij woonde voorheen in een appartement en ik heb daar nog nooit geen bezorgers gezien aan het eind van het jaar. dus daar kan ik niet over meepraten:p.

collectanten geef ik niet altijd en dan ligt het er ook aan wat ik aan contanten in huis heb. dat varieert dan tussen de 50 cent en de 2 euro.

voedselbank koop ik ook altijd wel voor omdat wij er vroeger zelf een tijdje afhankelijk van zijn geweest.

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ligt eraan welk doel er komt en hoeveel geld ik in huis heb maar max 2 euro
    als kinderpostzegels koop ik wel altijd 2 velletjes van
    en als kindjes komen voor lootjes van jantje beton oid koop ik ook altijd

14. senta

senta Niet meer actief

Kinderpostzegels koop ik ook altijd een velletje of een pakje kaarten ent wat leuk is, en voor acties van scholen of sportclubs doe ik ook altijd wel mee. Ik heb trouwens een klein bekertje met wat muntgeld staan op de kapstok zo heb ik altijd wat bij de hand.

Ow ja ook nog een leuke ik loop zelf altijd voor de psz met paaseitjes, en dan valt het ook altijd op dat de oudere mensen altijd kopen, het doel wordt altijd bekend gemaakt dus we kunnen zeggen we kopen er een nieuwe auto, zandbak, leermateriaal van bijv. Maar het mooie is dus ook al eet ik ze niet ik vind niet dat ik het kan maken de psz waar onze zoon op zit nee te zeggen zeker niet als er zo een mannetje van 3 jaar aan de deur komt in de regen, maar juist de ouders die kindjes erop hebben zitten zeggen nee ik doe aan die onzin niet meer, ben ik dan zo raar?

15. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Bij mij komen ze nooit moeten ze zeven trappen omhoog dus snap t wel haha.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik geef niks, vindt dat de mensen die bovenaan zo'n organisatie staan veel te veel verdienen.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Collectanten het muntgeld wat er op dat moment in m'n portemonnee zit, kan twee euro zijn, maar ook vijf cent..
    De rest geef ik niks.

Maar volgens mij zal ik ze nu niet meer zo vaak tegen komen, ze moeten nu drie trappen op.. :p Geen idee of je ze hier überhaupt hebt, maar vast wel. :)

18. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb een sponsorzoontje in Thailand.. ook een leuk doel! Krijg je nog brieven van en schrijven we ook terug. :) Voelt erg goed.

Aan de deur ben ik ook terughoudender vanwege die directeuren. Heb nu het idee dat de collecte naar hun gaat.
    Heb zelf een keer toen ik 16 was bij een commercieel bedrijf kaarten verkocht aan de deur. Toen ik doorvroeg bleek ik 2,95 per verkocht setje kaarten te krijgen (koste 9,95) en ging er ongeveer nog 5 cent naar het doel. De rest was voor de overige kosten.. Nou lekkere praktijken :x

Bij buurtkindjes en neefjes/nichtjes koop ik wel altijd een lot of wat ze ook verkopen.

19. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Collectanten geef ik niets meer nadat ik hoorde wat de hoogste bazen daar verdienen. Als ze hier komen van school dan koop ik vaak wel iets.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik geef alleen aan collectanten als ze lopen voor dieren, maar dat is puur persoonlijk.. meestal is het dan €0,50 ofzo

Deel Deze Pagina