gekookte eieren eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden, ik heb even een raar vraagje hihihi

Ik heb ineens heel erg trek in gekookte eieren, maar ik ben verzot op zacht gekookte eieren, mag je die eigenlijk wel eten als je zwanger ben of moeten ze hard gekookt zijn?

2. Anique

Anique Niet meer actief

Hihi, nu je erover begint krijg ik er ook opeens trek in.. ben wel benieuwd naar het antwoord :p

3. Niet meer actief

Ja erg he hahaha

Ik zat te denken wat ik zou gaan eten vanavond, en ineens kreeg ik me toch trek in eieren hahahaha

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    ooooh... ja daar heb ik ook wel zin in..
    Ben benieuwd wat de antwoorden zijn...

Ik hou dit in de gaten..

5. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    eieren mogen altijd.

Van rauwe eieren zou je salmonella kunnen krijgen ( als ze besmet zijn)
    Salmonella kan geen kwaad voor je kindje, hoogstens vervelend voor jou ( net zoals wanneer je niet zwanger bent)

Conclusie : je kan prima zachtgekookte eieren eten.

6. Niet meer actief

Owwwww in dat geval, ga ik ze nu meteen opzetten hahaha

Hmmm heerlijk zo eieren eten, zal ik Peter zo horen die zal wel weer een leuke opmerking weten te maken hihihi

Dankjewel voor de informatie :D

7. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb gehoord dat je beter geen zachtgekookte eieren kan eten.. Liever hard..

Maar aan de andere kant denk ik dat zachtgekookte eieren meestal wel goed verhit zijn, dus de kans op besmetting is vrijwel niets.. (lijkt mij ten minste).

Als ik een ei eet, kook ik hem wel door tot ie hard is, maar dat is meer uit zekerheid...

Ik denk dat het weinig kwaad kan om het wel zacht te eten, maar zoals ik al zei, ik weet het niet zeker..

Eet smakelijk!

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ze moeten wel hardgekookt zijn hoor!
    Ik ben ook gek op eieren :p
    Haha!

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Je loopt bij ei risico op een salmonella-infectie. Dit is niet schadelijk voor de baby, maar voor jouwzelf. Je kunt er namelijk een hele erge darminfectie van krijgen waardoor je uit zou kunnen drogen. En dan kan het wel weer kwaad voor de baby. Dus beter niet meer doen.

(dit stond op baby brabbel over zacht gekookte eieren)

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    in het 1e trimester van je zwangerschap mag je geen zacht gekookte eieren eten...daarna is het no problemo

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hmm meen je niet :p:p:p
    IK WIL NUUUUU EEN ZACHTGEKOOKT EI :) hihihi

12. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Idd wordt geadviseerd om geen zacht gekookte eieren te eten. Geldt geloof ik ook voor een spiegelei, waarvan het eigeel nog zacht is. Om heel eerlijk te zijn, heb ik af en toe toch wel een zacht gekookt eitje gegeten hoor....De meningen schijnen namelijk nogal te verschillen over het nu wel of niet mag. Ik zal niet zeggen: het kan geen kwaad, dus je moet zelf kijken wat je ermee doet...

Die salmonella bacterie kun je eigenlijk altijd wel krijgen, ook als je niet zwanger bent. Dat was mijn redenering. (hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk)

13. Anique

Anique Niet meer actief

ik heb er gisteren 2 gegeten :oops: Het was wel heerlijk!

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Tja, we kunnen er wel weer panisch over doen, maar volgens mijn VK mag ik ze gewoon eten. En heb vaker gelezen dat het geen kwaad kan.

15. Mahicary

Mahicary Actief lid

23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    ik eet wel spiegeleieren en dit om het feit, ik heb ergens gelezen met opzoeken over salmonella en zo, dat salmonelle enkel in het eiWIT zit. dus zolang het eiwit goed gekookt of gebakken is kan het geen kwaad..
    de bacterie bevindt zich niet in het eigeel!
    ik heb van begin af aan spiegelei gegeten & nog steeds geen salmonella, eet maar lekker dat zachtgekookt eitje!

Deel Deze Pagina