opname ggz instelling wijchen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniem1967, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wie weet hoe ze er te werk gaan ? Hoe ze problematiek aanpakken. Of t redelijk open is of gesloten ? Hoe je daar word behandeld ? Heeft er iemand daar gezeten zou die prive willen vertellen hoe t daar was ? Hoe lang moet je wachten tot je er terecht kan ? Begin januari word ik aangemeld maar wil liever vandaag dan morgen daar heen.

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Geen ervaring mee, ik wil je wel sterkte wensen,

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kan geen antwoord geven op je vraag maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

4. knap

knap Niet meer actief

Geen ervaring met deze wel met andere.

Hoeft niet prive. Bij mij waren er gesloten afdelingen en open afdelingen. Gesloten ga je niet zo maar en is meestal maar tijdelijk. Ligt er aan wat je hebt en waar voor je op genomen word. soms ga je even gesloten tot ze weten hoe veel gevaar je bent voor je zelf of andere.

Gesloten gaat ook niet zo maar. Daar kan je tegen in beroep.

Verder weet ik er ook niet veel van hoor. maar zo heb ik het toen ervaren. Een opnamen is zwaar. Als je er voor openstaat kan het wel een goede hulp zijn. Weet niet hoe het voor de rest in Nederland geregeld is maar neem aan dat de zelfde wet overal van toepassing is en ongeveer de behandelwijzen.

Je hebt ook verschillende fase.s van opnamen van weekend tot 48 uur. ( bed op recept ) Tot een aantal weken of sommige maanden.

Als je liever vandaag als in januari wilt beginnen? Dan moet je bij je hulp verlener zijn. ( hier was het woord haal me hier weg voldoende om opgenomen te worden)

5. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor t reageren. Mijn hulpverlener heeft vakantie en kan me dus pas januari aanmelden. Zou ik kunnen vragen om een spoed opname ? T gaat om 9 weken. Het word rosmalen ipv wijchen omdat wijchen dicht gaat.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn moeder heeft er gezeten, 2X, maar dat is echt al zoveel jaar geleden, dus ik kan je daar niks over zeggen, wij waren zelf nog kind...
    Ik weet wel dat ze daar hele goede zorg heeft gekregen..

Maar heel veel sterkte meid!

7. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Heb bij een ggz instelling gewerkt (secretaresse) in Nijmegen/Lent.

Na aanmelding krijg je altijd eerst een intake. Daarin kun je al je vragen sowieso stellen. Bij ons zaten er mensen varierend van 10 weken tot 9 maanden.
    Wel een open instelling. Je kon in je vrije tijd gewoon naar buiten om te wandelen/boodschappen doen zonder dat er iemand mee gaat.

Je zit er immers voor jezelf.......;)

En hoe snel je ergens terecht kan ligt helemaal aan de wachtlijst van dat moment en bij ons ging het er ook om welk programma je ging volgen (10 w of 9 mnd)

Dus het kan 2 weken na intake zijn maar ook 3 mnd later.

Suc6 meis....:)

8. knap

knap Niet meer actief

Je kunt via de hap de crisis dienst laten oproepen.

Als jij behoefde heb nu direct om echt weg te gaan. Dan word je geplaatst waar er plek is op het moment dan zoeken ze een plek.

Dat gaat niet zomaar. Maar als het echt moet kan het vandaag nog. Je eigen hulp verlener is beter maar als het nodig is krijg je de dienst doende arts of psychiater. Want het gaat wel via een arts als het spoed is ze beoordelen dan de spoed vraag.

In 2010 werd ik een dag later een paar dagen op genomen in 2012 was het spoed en kon ik direct terecht. Met direct betekend het wel dat er spoed moet zijn. Hoe veel spoed is aan jou om het aan hun duidelijk te maken. Ga niet vertellen hoe je dat moet doen. Omdat ik je niet op gedachten wil brengen.

9. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vragen om een spoedopname kan altijd, echter moet dit eerst door eigen behandelaar of huisarts worden beoordeeld. Zij moeten je vervolgens ergens aanmelden, een plek voor je zoeken.

Ggz wijchen/Rosmalen is een open instelling. Je verblijft daar door de week en in de weekenden is het dicht en moet je naar huis. Je verblijft in een groep en krijgt zowel groeps als individuele therapie. Tevens therapieën als sport en creatief. Ze werken met de RET therapie, ik ken het persoonlijk niet. Maar volgens mij lijkt het op CGT, daarin staat centraal dat je gedachten/gevoel/gedrag met elkaar in verbinding staan. Voel je je verdrietig, dan heb je negatieve gedachten en is je gedrag waarschijnlijk somber (bijv. hele dag in bed liggen). Door deze factoren aan te pakken, kan je uit de negatieve vicieuze cirkel komen. Ik ben zelf al een tijd werkzaam in de psychiatrie, dus mocht je vragen hebben, mag je me altijd PB-en. Als ik je een tip mag geven, zorg dat je niet bij GGZnijmegen word opgenomen (mochten jullie voor spoedopname gaan). Ga dan voor ggzwijchen, cwz of radboud. Daar is de zorg echt stukken beter!

10. knap

knap Niet meer actief

Wat ik zeg klopt dan wel een beetje toch. Nu weet ik hoe ik het moet aan pakken mocht het echt nodig zijn.
    Als ik code rood door geeft weten ze dat er misschien een opnamen nodig is. Wel als ik bijvoorbeeld in rood zit kan het zijn door een ventilerend gesprek dat ik als nog terug kom in oranje door idd bepaalde problemen aan te pakken blijft het rood dan is opnamen een laatste middel. ( liever niet)

Waar ik zat is het 24 per dag 7 dagen in de week. :)

11. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wijchen sluit helaas en kan ik niet meer heen. Ik ga de opname van toen 10 weken nu 9 weken doen. Vooral voor assertiviteit. Indd die negatieve vicieuze cirkel. Heb mijn hulp verlener geappt dat er nu spoed achter zit en ik er liever gister dan vandaag zou zitten. Ik wacht op reactie. Ik heb 3 kinderen die niet mee gaan maar opgevangen worden door mijn moeder in mijn eigen huis.

12. knap

knap Niet meer actief

Sterkte de komende tijd.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heel veel sterkte. Ik ben zelf opgenomen geweest in 2010 ivm pnd en vond dat heel moeilijk, maar nodig was het wel. Uiteindelijk met veel hulp er weer bovenop gekomen. Maar makkelijk is het niet.

Wens je heel veel kracht toe!
    Liefs,

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb geen antwoorden voor je behalve de al gegeven antwoorden, Maurik wilde je wel even sterkte en succes wensen.

15. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal. Zou ik eventueel een blijf van mijn lijf huis kunnen bellen ? Het gaat om huiselijk geweld/mishandelingen en bedreigingen. Ik zit nu ook al ondergedoken.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou dan inderdaad een blijf van mijn lijf huis bellen.

Zijn je kids wel veilig dan? moeilijk hoor. sterkte.

17. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kinderen zijn met mij ondergedoken. Tot ik dus of opgenomen word. Of iets anders regel. Ik ben even aan t rond kijken wat allemaal kan. T huis moet dan opgezegd worden en mijn spullen opgeslagen ofzo ik heb echt geen idee.

18. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Heel veel sterkte, meer kan ik niet zeggen..

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wbt een blijf van mn lijf huis

Deze kun je zelf of via de politie bellen.
    Vaak als de situatie ernstig is dan word je onder gebracht in een andere provinciedan waar je zelf woont en je kindjes kunnen mee. Echter mag je niemand vertellen waar je verblijft. Je word hier goed geholpen ook met psychische hulp. Ik heb zelf in een blijf van mn lijf huis gezeten dus als je info wilt mag je me een pb sturen.

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik weet dat je er niet veel mee kan maar ik wil je heel veel sterkte wensen! !

Deel Deze Pagina