Ik ben eens benieuwd hoe laat jullie 's avonds eten. Van huis uit heb ik eten om 18:30 meegekregen en dit ook altijd aangehouden. Mijn vrouw is vanuit haar cultuur gewend om rond 18:00 gewoon een broodje of tortilla met kaas te eten maar staat open voor Nederlandse eetgewoontes (dus een maaltijd). Eerst was dat altijd zoals ik gewend was 18:30, maar dat werd steeds vroeger en vroeger en vroeger en nu bijvoorbeeld is het 16:00 en ik heb zin om nu al het eten op tafel te zetten . Ik wacht nog wel even tot een fatsoenlijk tijdstip. Maar ben dus benieuwd hoe laat andere mensen eten..
Altijd om 20:00. Onze zoon eet tussen 17u en 17:30. Als ik zo vroeg al eet, heb ik om half 9 weer ontzettende honger..
Tussen 18.30 en 19.00 soms wel eens lastig omdat onze dochter rond 20.00 uur op bed gaat, maar eerder hebben we geen trek. Het is eerder 19.00 dan 18.30 om eerlijk te zijn
Hier eet ik rond 7 uur omdat ik pas half 7 thuis kom van het werk, in het weekend eten we rond half 6
Altijd tussen 17.00 uur en 17.30 uur eigenlijk. Dan zijn de meiden nog niet te moe om goed te eten en kan ik daarna rustig nog de keuken opruimen, stofzuigen etc voor ze weer naar bed moeten.
Mijn man komt rond 17.00 thuis en dan zorg ik dat het eten (bijna) klaar is. Meestal eten we rond 17.15 Vroeger, voor we kindjes hadden, aten we vaak pas om 18.30, de dagen dat ik werkte meestal pas op 19.00. Maar met kindjes vind ik dat veelte laat. Om 18.00 gaan ze in bad / onder de douche en rond 19.00 liggen ze in bed. Als mijn man laat is eet ik dus al eerder met ons zoontje zodat hij optijd naar bed kan
Normaal zitten wij om 17:00 aan tafel het kan eerder zijn maar ook later laten we het zo zeggen tussen 16:45-17:15.
Tussen 17.30 en 18.00 uur eten wij hier. Finley krijgt nu nog wat eerder zijn avondeten om 16.30 uur, anders trekt hij het niet. Om 19.00 uur nog een fles en dan de kids naar bed toe. Rond 19.30 uur is het hier koffietijd/theetijd. Rond 21.30/22.00 uur gaan wij naar bed.
Hier precies hetzelfde. En als het even kan de afwas weg werken voor ze naar bed gaan en als ze op bed liggen de pootjes omhoog, als er niet nog wat te doen is.
Jeetje, had niet verwacht dat zoveel kindjes zo "vroeg" naar bed gaan. Ook wel interessant, dat verschil. Hier is het (ook met de oudere 3 kids) nooit eerder dan 19:30 geweest. Onze dochter gaat nu vaak om 20:00 slapen dus dan hebben nog ruim de tijd als we om 18:30 zouden eten. Alleen red ik dat niet, ik heb om 16:00 al honger .
Op werkdagen tussen 17.30 en 18.30 Op vrije dagen/weekenden probeer ik tussen 17.00 en 17.45 het eten klaar te hebben.. Is een wat handigere tijd met een kleintje
Thuis aten we altijd om 6 uur, maar sinds ik in Portugal woon hou ik de portugese gewoonte aan en dat is 20.00. Ook met de kinderen nu. 6 uur vind ik nu zo midden op de dag nog.