Hoe moet ik een balans vinden tussen beweging en rusten?

Discussion in 'Gezondheid' started by Rietje88, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb aardig wat overgewicht (BMI 35), en dat maakt bewegen momenteel erg zwaar. Als ik bijvoorbeeld alleen al het winkelcentrum over ga krijg ik aan het einde kramp aanvallen in mijn buik. Ik heb bloedarmoede gekregen en ik wil toch wel graag in beweging blijven om wat meer energie op te doen. Hebben jullie misschien tips voor me?

2. Blie

Blie Actief lid

Jun 24, 2014
    281
    0
    0
    Fietsen? Zwangerschapsyoga? Zelf doe ik yoga en dat vind ik erg prettig, ook goed voor de gewrichten e.d :)

3. anemdo

anemdo Bekend lid

Jun 16, 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb gehoord dat zwemmen vaak tot ver in de zwangerschap nog steeds fijn is.

Luister naar je lijf!

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Zwemmen is zeker lekker. Bij vorige zwangerschap gedaan. Alleen uit het water klimmen na afloop werd steeds zwaarder... ;)

5. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

Feb 14, 2014
    387
    0
    16
    Toch goed naar je lichaam luisteren. Hier ook bmi van ongeveer 35. Ik fiets nog veel maar dan wel op een elektrische fiets die we aan het begin van mijn zwangerschap tweedehands hebben gekocht (7 km naar werk en toen erg vermoeid vandaar). Lopen lukt me wel, maar dan vrij snel even pauzeren i.v.m. harde buik, maar met echte kramp zou ik dat laten als ik jou was.

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik vind lopen/wandelen ook erg pittig hoor, en ik heb een gezond gewicht. Fietsen is goed vol te houden, maar dan heb ik zo'n last van urineverlies, dus slaan we ook maar over.
    Zwemmen is echt heerlijk. Die last die je normaal meezeult voel je dan even niet meer, echt een aanrader. Zeker in combinatie met je hoge bmi, denk ik. ;)

Share This Page