Goede zwangerschap of toch mola?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Uk1983, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Gister hebben wij, bij de 2e echo, van de gynaecoloog (ik heb PCOS) te horen gekregen dat hij twijfelt of het een goede zwangerschap is of en mola zwangerschap. We zijn hier natuurlijk erg van geschrokken, en later bedachten we ons vragen. Hopelijk kunt u hier ons mee helpen.

Afgelopen maandag 1e echo, toen ongeveer 6 weken zwanger (wat klopt volgens onze eigen berekening en niet die van de laatste mentruatie). Hartje niet te zien, en echobeeld vond hij wat vaag. Vrijdag terug, en het vruchtje was gegroeid (vruchtje was ook goed zichtbaar) maar nog geen hartje. Bloed laten prikken, en dat was 17.000, volgens hem een goede, passende waarde.

Hij legde uit dat het dus of een goede zwangerschap is, en het hartje nog gaat kloppen of een mola. Nu heeft hij niet echt uitgelegd wat een mola precies inhoudt omdat hij het niet hard kan maken en we moeten wachten op de volgende echo (maa 7 nov ivm onze vakantie). Weer bloed laten prikken om te zien of het explosief stijgt.

We hebben toch wat opgezocht over een mola, en de symptomen heb ik helemaal niet (de symptomen die dan wel eens voorkomen bij een mola). Ik heb zelf het gevoel dat het dit niet kan zijn. Heeft u hier ideeen bij en het hcg is dat echt goed voor de duur van de zwangerschap? En kan het zijn dat het hartje van 6.4 weken nog niet klopt?

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hcg is keurig en zeker niet te hoog. Als je echt een mola hebt geeft dat meestal al snel een typisch echo-beeld. Het kan dat je iets korter zwanger bent dan gedacht en dat je daarom nog geen hartje zag kloppen. Afwachten maar, het kan nog alle kanten op.

Mirjam

Deel Deze Pagina