Hoi meiden! Ben deze week bij de huisarts geweest om mn oor na te laten kijken. Enorme druk hierin en ook een suis. Heb 3 weken geleden een heftige duizeligheidsaanval gehad.. Nu sinds 3 dagen heb ik een doof gevoel aan die kant van mn gezicht. Gevoel alsof mn mond hangt, gevoel van uitwerkende verdoving. Gaan morgen op vakantie, huisarts gevraagd of ik nog langs kan komen, maar ze zag geen haast en moet de vakantie afwachten.. Wat zouden jullie doen? En heeft iemand misschien hetzelfde gehad? (Denk meteen aan het ergste, zag iets van een brughoektumor en heb echt alle symptomen)
Dit idd en blaas je wangen op en kijk in de spiegel of dit er gelijk uitziet en voelt. waar ga je naartoe op vakantie?
Zoals mijn voorganger ook vraagt beweegt je mond ook normaal, kun je knipperen met je ogen. Ziet het er anders uit? Anders zou ik toch nog eens bellen.
Ik heb dezelfde klachten gehad en in mijn geval is het niet slecht maar ook niet per sé heel goed geëindigd. Ik kreeg deze klachten zonder dat er ooit een goede reden voor gevonden is, ontwikkelde daarna nog meer neurologische klachten zoals minder kracht in 1 been, spiertrekkingen, pupilverschil. Ben helemaal door de medische molen gehaald, inclusief MRI’s, lumbaalpunctie, second opinion maar er was gewoon niks te vinden. Uiteindelijk is het bij mij als functioneel neurologische stoornis gediagnosticeerd. Met fysiotherapie en cognitieve therapie heb ik geleerd om er goed mee te leven maar de klachten zijn niet weg. Als ik moe of ziek ben, komen de duizeligheidsaanvallen weer hevig terug. Maar goed, ik hoop heel erg voor je dat het iets veel simpelers is en makkelijk verholpen kan worden of vanzelf hersteld. Heel rot dat het net voor je vakantie is, hou jezelf goed in de gaten! En laat je ook goed in de gaten houden, als mensen om je heen zien dat je mondhoek afhangt en je onsamenhangend of onduidelijk begint te praten, moeilijk gaat lopen oid moet je wel meteen medische hulp zoeken! En nog 1 tip: Stop met googlen! Dat heeft mij naast de lichamelijke klachten ook nog een ziekte-angststoornis opgeleverd.. Ik was ook eerst overtuigd van een tumor, Lyme, later van MS en nog later van ALS. Achteraf heeft die stress daarom me nog de meeste ellende opgeleverd..
Idd kijken of je gezicht er hetzelfde uitziet. Al dit niet zo is, nogmaals bellen! Mochten klachten erger worden of hetzelfde gevoel ook in arm en been komen, ook bellen. Heb je een oorontsteking? Daar kunnen deze klachten ook zeker bij passen.
Dank jullie wel voor jullie medeleven! Mijn mond ziet er hetzelfde uit, het is puur het gevoel.. trekt ook door naar mn kin en voorhoofd. En dan dat vreselijke oorsuizen erbij! Kan verder alles goed gebruiken. Nu ook hoofdpijn erbij gekregen..
Heeft de huisarts ook gezegd waarom je tot na de vakantie moest wachten? In dit geval zou ik waarschijnlijk wel de hap bellen.
Hoe lang ga je op vakantie? HAP is hier echt niet voor, maar ik vind eigenlijk dat je nog wel gezien had moeten door de huisarts met deze klachten. (Wanneer heb jij gebeld?) Dan kan hij/zij ook beter inschatten hoeveel haast het heeft, en eventueel alvast een verwijzing in gang zetten.
We gaan 2 weken naar Zeeland.. ben nu 2 keer bij de huisarts geweest. Ze ziet een keurig schoon oor van binnen. De KNO had gezegd dat het tot na de vakantie kan wachten.. Waar denken jullie aan? Nog meer herkenning? Mijn gevoel is er wel en kan mn ogen ook gewoon dicht doen enzo.. Oor kraakt ook altijd al bij geluid..
Klinkt als mogelijk ziekte van Bell? maar ben geen dokter. Maar als dokter zegt dat het kan wachten dan heeft hij dit vast uitgesloten. Je zit gelukkig in Nederland en kan daar ook naar huisarts indien nodig…..
Daar dacht ik ook aan. Ik weet er niet heel veel vanaf maar wel dat het een tijdelijke verlamming van de aangezichtszenuw is, volgens mij als gevolg van een virus of infectie? Ik zou het denk ik even aankijken maar wel in de gaten houden of je inderdaad scheefstand van je mond ed krijgt. Dan toch zeker bellen, lijkt me dat ze je wel even moeten zien om iets ernstigs uit te kunnen sluiten.
Heb je dit ook bij de huisarts benoemd. Elleke? Ik had iets andere klachten, maar voor een deel hetzelfde. Zelf was ik bang dat ik Menière had. Toen ik dit uiteindelijk benoemde bij de KNO-arts, kon ze dit meteen uitsluiten. En ze legde ook goed uitleggen wáárom het dat niet kon zijn. Dat was voor mij wel geruststellend. Misschien dat als je bij je arts benoemt dat jij je hier zorgen om maakt, dat ze òf je angst wat serieuzer neemt, òf je kan geruststellen.
Oh, hier zijn ook huisartsen hoor. Je kan evt op je vakantie hier een huisarts bezoeken. Waar in Zeeland ga je naar toe? Pak wel een thermometer in. Dan kan je in de gaten houden of je er koorts bij krijgt.
. Bij mij doet een oorontsteking meestal ook geen pijn. Maar een drukkend gevoel bij oor en die kant van het hoofd/gezicht. Maar ik las verderop dat je oor schoon was, dus dan is dat het niet.
Als huisarts ernaar gekeken heeft en overlegd heeft met kno arts, zal je misschien moet proberen vertrouwen te hebben in hun kennis en kunde. Googlen moet je nooit doen met medische klachten. Daar kom je met pijn in je grote teen bij wijze van spreken nog op de meest verschrikkelijke ziektes uit. Als klachten verergeren, kun je altijd weer de huisarts bellen om te overleggen en eventueel een huisarts in de buurt van je vakantieadres bezoeken.