Momenteel ervaar ik een soort tintelingen/doof gevoel ik mijn mond,wang,tong en lippen wat licht doortrekt in mijn arm/hand. Dit alles aan de linkerkant. Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad, toen lag ik in het ziekenhuis (voor complicaties tijdens zwangerschap), en hebben ze er direct een neuroloog naar laten kijken. Deze heeft wat reflex en krachttesten gedaan. Hier kwam niks geks uit! Ik heb ook gewoon nog kracht in mijn hand/kaak/tong enz. Ook voel ik gewoon pijn wanneer ik hard in mijn wang knijp. De neuroloog kon toen dus niks geks ontdekken. Het gevoel is na een paar uur vanzelf weer weggetrokken. Na een week (kind inmiddels geboren), heb ik het nog een keer gehad. Toen was het over nadat ik geslapen had. En nu, een week of 3 later heb ik het dus weer... iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik wil sowieso morgen even bellen voor een afspraak bij de huisarts. Echter in de tussentijd tijd haal ik allerlei enge dingen als MS in mijn hoofd... aan de andere kant, misschien zijn de 'aanvallen' niks anders dan oververmoeidheid, stress of hyperventilatie. Herkent iemand dit?
Ik heb dit altijd bij migraine (o.a). Google even op "migraine met aura" of "oogmigraine". Je hoeft er niet eens hoofdpijn bij te hebben. Wie weet vind je wat herkenning!
Bedankt voor je reactie! Dat geeft de burger moed, ik voel me momenteel een behoorlijke 'cybergonder' namelijk Ik ga het opzoeken!
Ben je toevallig onlangs weer aan de anticonceptie begonnen? Ik had dezelfde klachten toen ik na mijn bevalling weer aan de pil was begonnen. Gestopt met de pil en nergens last meer van.
Nee, nog niet! Maar toch bedankt voor het meedenken. Wat betreftde migraine lees ik overal dat het maximaal een uurtje zou moeten duren. De eerste keer duurde het wel een halve dag, en nu heb ik het ook al vanaf 16 uur.
klinkt idd erg als hyperventilatie. Juist ook de plaats, zo rond je mond en de linker kant, past hier erg bij.
Bedankt voor je reactie! Ik ben eigenlijk totaal onbekend met hyperventilatie (mijn beeld is dat ademen in een zakje zeg maar ) Nu ik er over nadenk beginnen deze 'aanvallen' iedere keer aan het eind van de dag, als ik een hele drukke dag heb gehad.. 1e keer: hele huis gepoetst vanwege nesteldrang, savonds lag ik in het ziekenhuis met hoge bloeddruk 2e keer: baby met reflux, nacht niet geslapen en hele dag kraambezoek 3e keer: heel stuk gewandeld voor het eerst na bevalling en huis gepoetst. Op het moment dat ik dan even rustig op de bank ga zitten of iets dergelijks, dan ontstaat het...
Ik heb het aantal x tijdens of na het hardlopen gehad... Zou het kunnen dat je zo druk bent geweest, waardoor je sneller bent gaan ademhalen...als je dan verkeerd ademhaalt kan je dit dus kringen...is beetje tegen het hyperventileren aan...
Ga sowieso nog even naar de huisarts inderdaad! Heb niet het idee dat ik verkeerd ademhaalde ofzo. Het uit zich steeds als ik al even rustig zit.
Zat er nog over na te denken, maar misschien zou je ook je HB kunnen checken...als je HB laag is wordt er ook minder zuurstof in je bloed vervoerd, waardoor je misschien daardoor last krijgt. .(je bent tenslotte ook met bevallen..)
Ja, daar dacht ik ook meteen aan. Ik heb zelf last van hyperventilatie en dat zijn bij mij een van de eerste symptomen waaraan ik merk dat ik niet goed adem. Bij mij is het ooit begonnen door stress, maar nooit meer weggegaan.
Ik zou een afspraak maken bij de ha... mijn moeder had ook deze klachten en heeft het op het nippertje gered (hartaanval) Had geen 5 min langer mogen duren.
Je moet het inderdaad wel laten uitsluiten. Ik ben met die gedachte ook een keer naar huisartsenpost gegaan, ze konden meteen zien dat ik aan het hyperventileren was. De symptomen lijken er ook op. Je zei eerder dat t vooral in rust komt, dat is bij mij ook zo. Zolang ik bezig ben merk ik het niet of nauwelijks. Maar in rust komt het juist opzetten. Ik ga dus echt uit van hyperventilatie bij jou.
Bezoekje aan de huisarts gebracht! Hij geeft aan dat het waarschijnlijk door de zwangerschap komt. Ik had een te hoge bloeddruk en hield daardoor veel vocht vast. Dat vocht is nog lang niet allemaal weg nu (lees: ik ben nog steeds 15 kilo zwaarder nu) en drukt waarschijnlijk op mijn zenuwen. Achteraf heb ik de neuroloog in het ziekenhuis ook iets over oorzaak vocht horen zeggen.. Andere ernstige zaken sloot hij uit omdat de 'aanvallen' steeds maar een paar uur zijn. Bij MS, hersentumor, B12 tekort zou het gevoel veel langer moeten aanhouden... bij verergeren klachten uiteraard terugkomen, maar voor nu ben ik wel weer gerustgesteld Hyperventilatie heb ik eens opgezocht en veel symptomen komen inderdaad overeen! Echter wanneer ik heel goed op mijn ademhaling ga letten, geeft dit geen enkel verschil. Ook na een paar uur slapen zijn de symptomen er nog...?