Ik kom nu net terug van mn werk (horeca) 00:00 uur en morgen om 6 uur zijn de kinderen weer wakker en om 9 uur moet ik weer werken. Nu begrijp je ik wil zsm slapen maar als ik in bed lig en mn ogen dicht doe loop ik nog op het terras in mn hoofd heel onrustig en voeten doen zeer. Het is 2 uur eer ik een keer slaap herkenbaar? Tips?
Helaas geen tips maar hier exact hetzelfde probleem. Als ik 's avonds laat nog actief ben, kan ik ook niet slapen want mijn gedachten gaan dan nog 101 kanten op, behalve richting slaap. Dus je begrijpt wel, ik lees even mee als het mag
Heeeeeel herkenbaar! Hectische late dienst gehad (verpleegkundoge) veel te laat naar huis kunnen en dan nu geen slaap hebben.... Meestal zie ik elk uur op de wekker. Ik neem wel altijd Melatonine Extra in maar ik ben meestal zo wakker en nog vol van het werk dat ik maar blijf nadenken....
Voor mij werkt een boek lezen. Niet al te spannend want dan blijf ik lezen. En vooral niet naar de tijd kijken en rekenen hoelang je nog kan slapen, dit werkt ook slaap tegen.
Heel herkenbaar! En dan s nachts ook nog bereikbaar voor m'n werk.. Loslaten doe ik door vooral niet nadenken over Hoelang (kort dus) ik nog kan slapen, wijntje, tv aan, lekker ontspannen. Maar wel met een maximum van 1.30u zodat ik hopelijk aan de vier uur kan komen
Als er teveel onrust in m'n hoofd is helpt alles opschrijven mij erg goed. Ook flarden van gedachten. Is soms wel een zooitje, maargoed, beter op papier dan in m'n hoofd. Oh en muziek luisteren op een heel zacht volume. Zodat ik me moet inspannen om ernaar te luisteren. Maar vaak ook gewoon gaan liggen, ogen dicht doen en dan is het ineens de volgende ochtend.
Herkenbaar. Hier ook horeca. Nu draai ik al een tijdje geen avonddiensten meer, maar heb jaren op zaterdagnacht gewerkt. Om 5.00 uur thuis komen, maar niet eerder dan half 7 kunnen slapen. Als de wekker dan om 11 uur gaat, baal je wel even Helaas geen tips voor je dus, alleen herkenning.
Vaak kun je beter even eerst relaxen dan meteen je bed induiken. Dus eerst nog even een kop thee op de bank en dan daarna naar bed, anders blijf je piekeren en onrustig liggen
Ik beleef vaak heel mijn dienst in mijn dromen nog een keer. Maar ga vaak wel ontsnappene naar bed als ik thuis even tv kijk en dan max half 2 naar bed toe.
Ook zeer herkenbaar, na een late dienst ga ik pas vaak 1.30 slapen. Zo druk geweest in mijn hoofd. Dan de volgende ochtend maar wat extra koffie
Je kunt denk ik beter niet direct naar bed gaan. Als je thuis komt even tot jezelf komen op de bank met een kop thee, boek, etc. Dan val je daarna sneller in slaap denk ik dan wanneer je direct je bed in duikt en dan nog twee uur wakker ligt. Sterkte!
Ik zet een serie aan op de laptop (een aflevering die ik al ken). Door daar naar te luisteren en me daarop te concentreren kan ik mijn drukke gedachten stoppen en snel in slaap vallen.
Ik heb precies hetzelfde (doe ook hetzelfde werk) Ik ga altijd eerst een kwartier tot een half uur zitten even beetje internet kijken pak nog even wat te drinken. Wat ook kan helpen is in bed gaan liggen en in je hoofd per lichaamsdeel je spieren ontspannen, dus begin bij je tenen je enkels je kuiten enz....
herkenbaar. Toen ik nog slaapdiensten draaide moest ik als de clienten in bed lagen echt even relaxen, tv kijken, ijs snaaien. We konden van 23 tot 6:30 slapen maar dat haalde ik nooit.
Even 5 minuutjes onspannen inderdaad en daarna in bed liggen en luisteren naar een ontspanningsoefening (kijk op youtube, zijn er speciaal voor het slapen gaan) dan stoppen je gedachtes even en val je als een blok in slaap!
Ik ga nooit direct na mijn avonddienst in bed. Eerst even rustig zitten, wat drinken etc. Hoeft maar een half uurtje te zijn maar daardoor werd ik moe en lukte het toch. Bij mijn huidige werk heb ik bereikbaarheids.diensten en kan ik dus gebeld worden in de nacht. Pfff dan slaap ik zo onrustig. Helaas hier geen oplossing voor gevonden. Owja en lekker een douche nemen en daar de avond doornemen hielp ook.
Wat vervelend. Ik herken het van mijn studententijd. Ik heb toen in de horeca gewerkt. Thuis ging ik altijd nog een uurtje een filmpje kijken, lezen, wat eten en drinken, soms ook douchen. En dan viel ik in slaap. Gelijk naar bed gaan werkte inderdaad niet. Wellicht kun je wat lezen, een kopje thee drinken, misschien even douchen als je dat fijn vindt. Yoga of meditatie kan ook heel fijn zijn. Wel heel vervelend dat je kinderen natuurlijk gewoon om 6 wakker zijn. Heb je nog een partner die er dan met ze uit kan? En wow: om 12 uur thuis zijn en dan om 9 uur weer beginnen. Mag dat eigenlijk wel? Lijkt me heel zwaar!
Herkenbaar. Hier overdag kantoorbaan en daarna gelijk door naar de horecabaan. (Was voor maandje of 2 te overbruggen hoor) Kopje thee, eventjes de tv aan of een boek/tijdschrift lezen. Daarna naar bed. En lukt het dan niet, dan maakte ik alles in mijn lichaam per deel zwaar.. (Mindfullness)
Mijn partner rijd om 6 uur weg naar zn werk dus helaas. Nee dat mag niet maar t is bij 2 verschillende bedrijven