begrijp me in de eerste plaats goed, ik ben dol op heerlijk weer. het mag van mij echt nog een poos blijven zo de winterjas kunnen we weer lang genoeg aan. maar wat ik merk... we zijn afgelopen dinsdag teruggekomen uit kos. heerlijke vakantie gehad. maar ook de weken daarvoor hebben de kindjes zich thuis prima vermaakt. weinig ruzie gemaakt en vooral alleen maar buiten geleefd als het ook maar enigzins droog was. maar nu sinds we terug zijn merk ik dat het toch anders is als voor we weggingen. ze hebben gistermiddag een hele poos buiten gespeeld, maar moest ik ze eerst om 6 uur bij wijze van spreken naar binnen slaan kwamen ze nu om 4 uur naar binnen en gingen binnen spelen en later wat tv kijken. zo ook vandaag. oudste is een poos met vriendinnetje naar de speeltuin geweest en de andere twee hebben twee uurtjes buiten geweest maar nu wilden ze dan toch graag weer naar binnen en zitten ze te kleuren en wederom wat tv te kijken. aan mezelf merk ik het ook. heb wel wat in de tuin gerommeld ( ben nog lang niet klaar helaas) maar ben toch niet zo actief als voor de vakantie. vind het wel typisch eigenlijk... de drang om nu buiten te zitten heb ik niet nu. ga dalijk eerst mn mand strijk wegwerken terwijl ik voor de vakantie zoiets had van, doe ik vanavond wel. maar nu heb ik vanavond gewoon zin om lekker bank te hangen. zijn er meer mensen die dit ook hebben? vind mezelf wel raar want in kou regen en sneeuw ofzo heb ik ook nog geen zin. ( heb ik nooit eigenlijk)
Ik ben dol op de zomer en heb niets met de winter, maar wij gaan eigenlijk niet vaak op vakantie, dus wat dat betreft herken ik het niet. Ik heb deze week mijn laatste week vakantie en ben zo veel mogelijk buiten.
Neeee, nog geen regen, kou en dat soort ongein hoor!! Mijn vakantie ( in nederland ) begint morgen pas, wil graag nog een beetje mooi weer. Verder niet herkenbaar, maar misschien was jullie vakantie naar Kos de climax van het vakantiegevoel en zijn jullie nu met z'n allen weer toe aan het normale werk en schoolritme?
ja dat zou kunnen hoor. ik ben ook gewoon nog niet helemaal in mn ritme denk... heb wel schoongemaakt en de was enzo weggewerkt en alle spullen weer opgeruimd maar het voelt nu thuis nog niet als vanouds. ondanks dat mn kinderen absoluut niet vervelend ofzo zijn en zelf niet zeuren over school heb ik wel zoiets van...het word onderhand wel weer tijd wil op de een of andere manier zelf gewoon weer in mn eigen ritme komen. misschien heeft het even paar dagen tijd nodig
Dit inderdaad. Ik kan me wel voorstellen dat je weer toe bent aan een ritme en dergelijke. Volgende week gaan dochters weer 3 dagen naar kdv (ipv 2) en ga ik weer werken. Merk wel dat iedereen toe is aan het normale ritme, al vind ik dit ook wel lekker hoor.
Wij hebben überhaupt geen drang om bij elk zonnestraaltje naar de tuin te rennen en dan met het gezicht omhoog 'lekker van het zonnetje te genieten'. Als we thuis zijn doen we gewoon ons ding, we gaan wel buiten koffie drinken en soms ook eten buiten, maar echt niet elke dag alleen maar omdat het mooi weer is. Kinderen spelen wel buiten, maar ik merk hier dat ze de vakantie ook een beetje beu zijn. we zijn nu een week thuis, en ze willen heel graag weer naar school en naar sport.
Ken t niet, maar ja ik heb nu vakantie. Meestal zelfs nog later, in september. Als we dan terugkomen van zonnige bestemming komen we wel eens terug in de herfst. Maar zolang het wel mooi weer is ben ik buiten. En buiten eten vind ik al hrlemaal heerlijk.
Je hebt gewoon naar je vakantie toegeleefd. Vakantie zit erop en daarmee je vakantie gevoel en zomer blijkbaar ook.
Hier hebben de kinderen zich de eerste 3 weken ook goed vermaakt. De 4de week alleen maar ruzie en veel gezeur en nu we in de 5de week zitten en ook zelf vakantie hebben doen we leuke dingen. Maar ik merk toch dat op de dagen dat we niet een dagje uit zijn ze zich toch eerder vervelen. Er word eerder gevraagd naar de tv en in buitenspelen hebben ze veel minder zin. Ze zijn echt weer toe aan school. En ik ook zo langzamerhand. Gewoon weer lekker in het ritme.
Wij hebben ook een heerlijke vakantie gehad, het ging heel snel. Maar nu ze weer naar school gaan sinds deze week verlang ik ook weer naar de herfst, lekker vroeg donker, rustig met een kopje thee op de bank, regen dat tegen het raam tikt. Nu ben ik alleen maar aan het rennen tot s,avonds laat.
Herken het wel maar wij zitten al wel in het ritme, man weer lange dagen aan het werk en zwemmen en psz zijn ook weer begonnen. De drang om lekker buiten te gaan zitten is een stuk minder en kijken ook weer meer tv. Weet niet wat het is want ben wel echt een zomermens, haat het winterweer!
Heerlijk dat de schoolvakantie weer voorbij is! 3 weken lang een kleuter die geen raad met zichzelf wist en zo boos en brutaal was met grote monden, dat ie echt op mijn laatste zenuw zat te werken. (en dan heeft ie ook nog een klein broertje die als een kopieermachine achter hem aanloopt en hem precies nadoet in zijn onweersbuien) Na 1 dag school is hij als een blad aan een boom omgekeerd Ik heb weer een vrolijk en braaf jongetje thuis.
Denk dat het idd ritme is. Ik ben er ook aan toe hoor. Gewoon weer zoon op school, ik weer mn normale werkritme. Maar winter mag van mij weg blijven. Van mij mag het hele jaar 25 graden en zon. Heerlijk geen jassen, schoenen, paraplu's, winterdekens, kruiken etc. Het wordt ook al weer sneller donker en ik vind dat echt helemaal niks moet ik zeggen Maar het normale ritme, ja dat mis ik nu wel!
ook dat speelt idd mee. Het is gewoon kwart over 9 en al bijna donker. Krijg je idd dan zon herfstgevoel bij. Stom want op kos was het ook om acht uur donker
Ik herken het ook .. Voor de vakantie zaten we veel buiten .. Na dat we terug waren bsn Turkije kwamen we hier ook in de bloed hitte aan .. Ppffff ik had het zo gehad met de zon.. We zaten na de vakantie minder buiten en 'hingen ' meer binnen .. Hier is inmiddels de school weer begonnen en zitten ze weer op school/psz echt heerlijk .. Ik verlangde ook gewoon naar hey normale ritme ..