Doof??!!

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Fleurtje, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 6 maanden uit en ik maak mij zorgen om haar gehoor. Toen zij een week was is er een gehoortest gedaan en deze was prima. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ze niet reageert op geluid. De ene keer reageert ze wel maar na een hele tijd en de andere keer helemaal niet. Ze schrikt wel als ik nies of de zhond begint te blaffen. Maar als je achter haar gaat staan en je klapt in je handen of riept haar naam dan reageert ze helemaal niet. Ze begint dan soms wel te lachen maar kijkt niet waar het geluid vandaan komt. Soms heb ik ook het idee dat ze heel gefocust is op iets en daarom niet reageert. Maar toch maak ik me er een beetje zorgen om. Maandag ga ik het ook vragen bij het consultatiebureau. Maar ben benieuwd of iemand een dergelijke ervaring heeft.

Liefs,

Fleurtje

2. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ik t onder het kopje aangeboren afwijkjngen had geplaatst maar is ie t s mis gegaan. Weet iemand hoe ik dit kan verplaatsen?

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Hoii

Op het driehoekje rechtsboven je berichtje kan je er een melding van maken :)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Misschien even naar haar oortjes laten kijken? Bij mijn dochter was de gehoortest ook goed, maar rond 6 maanden begon ze naar mijn idee ook slecht te horen (en soms ook wakker worden in de nacht), wat bleek, ze had een dubbele oorontsteking, zonder koorts oid. Al met al bleek na 6 orale antibiotica kuren en nog veel vaker oordruppels dat dit chronisch was en heeft ze dus buisjes gekregen. Bij het plaatsen van haar buisjes bleek ook dat er heel veel slijm in haar binnenoor zat, dit hebben ze direct weggezogen. Het gevolg? Een kind wat zich de eerste week doodschrok als iemand de wc doortrok en als de telefoon ging was het brullen geblazen, deze geluiden kende ze dus niet.
    Ondertussen begint ze ook heerlijk te brabbelen/praten. Oke, ze heeft nog wel regelmatig looporen maar haar gehoor is echt vooruit gegaan.

Lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat mee kan. Gewoon even naar de oren laten kijken dus. ;)

5. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Maandag moeten we naar het consultatiebureau. Dan zal ik het meteen vragen. Bedankt!

6. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Als mama van 1 doof en 1 horend kindje, kan ik je wel vertellen dat het heel moeilijk is om wat af te leiden uit de reactie van zulke jonge kindjes. Zelfs de ervaren mensen die met mijn dove zoon werken hebben hier moeite mee. Pas als ik mijn dove zoon naast een horend kindje van zijn leeftijd leg vallen mij de subtiele verschillen in reacties op... misschien kan dat je iets geruststellen betreft het uitblijven van reacties... dat schijnt nog heel normaal te zijn op haar leeftijd.

En dat ze schrikt van harde geluiden lijkt me sowieso een goed teken, dat heeft mijn zoon niet.. van mijn zoon weten we het door meerdere gehoortesten, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of hetme wel zou zijn opgevallen anders... misschien wel dat er iets is.. maar dat het zn gehoor zou zijn.. hij is namelijk heel communicatief en visueel heel sterk.. heeft altijd door waar er wat gebeurt of wie er aan het woord is met zijn andere zintuigen..

Maar, dat gezegd, zou ik zeker wel erop staan dat dr oortjes goed nagekeken worden. Want als jijzelf verschil merkt, dan moet dat iig ff onderzocht worden. Bij mijn neefje leidde dit tot de ontdekking dat hij veel vocht achter zijn oortjes had, en dus ook daadwerkelijk wat minder hoorde.

Succes

7. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. En sorry voor mijn late reactie. Feline blijkt goed te horen maar ze had er af en toe ook gewoon geen interesse in denken we. Ze is nu alweer wat ouder en reageert nu duidelijk op geluiden. Dus heel fijn dat alles goed is!!

Deel Deze Pagina