Sinds 1,5 week zijn wij met onze dochter begonnen met zindelijkheidstraining. Op zich gaat het hartstikke goed, zolang we maar thuis blijven. Ze geeft netjes zelf aan wanneer ze moet plassen en dan gaat ze op het potje of op de wc. Ze heeft nagenoeg geen ongelukjes. Op de opvang gaat het ook goed. Het "probleem" is als we weg gaan. Ze gaat sowieso niet plassen als ik zeg dat ze even moet gaan omdat we zo weggaan. Ze plast echt alleen als ze zelf merkt dat ze (erg nodig) moet. Nou waren we net bij mijn vader en stiefmoeder geweest en plast ze gewoon 3x in haar broek?! Zucht... Ik wil onderhand ook wel weer eens gewoon naar de winkel kunnen ofzo, maar ja, dat is bijna een garantie op een natte broek. Dus vandaar mijn vraag: Hoe lang duurde het voor jouw kind echt zindelijk was?
Lastig te vergelijken omdat het bij elk kind anders is hier was het binnen 1 week dag en nacht zindelijk (in die week ook gewoon wezen winkelen enz) Onze dochter plast ook alleen wanneer ze moet en niet omdat ik zeg dat ze moet gaan dan vertikt ze het. Niet opgeven komt echt goed je bent nu al zo ver.
De een in 1 week dagzindelijk. ('s nachts nog niet) De ander zijn we al een maand mee bezig, maar nu sinds een paar dagen gaat het best goed.
Wou dat het hier al na 1 week zo ging dat ze het zelf aangaf... We zijn nu net zo ver dat ze eindelijk op de grote wc wilt... Maar alle plas en poep gaat nog in de luier.. Wat een rotsklusje dat zindelijkheid!
Zoon 10 dagen Dochter 3 dagen maar wilde wel een luier om te poepen... dat heeft nog een tijd geduurd
1 dag plassen. Poepen pas een jaar later. Na maand of 2 een terugval, dat duurde wel een aantal maanden. Poepen was kort nadat het goed ging drama na een stomme actie van onze ex gastouder. Laxeermiddelen gebruikt, nu homeopatie. Ging even goed maar nu zowel poep- als plasongelukjes. Ze lijkt t niet te voelen. Poepen is met name angst. Gaan er hulp bijzoeken als t niet verbetert.
Werkt het dan niet om een luierbroekje aan te doen? Ik ga nu, net zo lang bezig als jullie, echt nog niet met haar winkelen of in de auto zonder luierbroekje. Wat een gedoe en genant als ze met een natte broek in de winkel mee moet ... Nu denkt mijn dochter dat luierbroekjes onderbroekjes zijn, dus dat houd ik mooi zo
Hier toen een tijdje een luierbroekje over het onderbroekje aan gedaan. Maar uiteindelijk werkte dat toch niet zo goed, ze vergat dan dat ze een onderbroekje aan had en deed t er alsnog in.
Zaterdag en zondag wat ongelukjes, maandag alleen een poepongelukje, dinsdag durfde ik het wel aan om naar de winkel te gaan en ging meteen goed...
Wij zijn sinds vrijdag begonnen, het gaat echt heel goed! Potje staat in de woonkamer en thuis loopt ze nu nog van onder naakt, ze gaat op het potje zitten als ze moet. Als ik wegga naar de winkel, doe ik haar nog een luier aan, meestal zijn kinderen dan gefocust op andere dingen en kunnen zich niet meer concentreren op het hele plas gebeuren.
Maanden... nachtzindelijkheid ging heel goed maaf overdag met periodes weer een terugval, ik nam als ik wegging een luier mee en als hij dan een ongelukje had, kreeg hij daarna een luier aan (ik had geen zin om tassen vol natte en droge kleding mee te nemen )
Toen hier de luier af was is ie ook nooit meer aangegaan, maar ik heb wel zeker een week of 6 tot 8 mijn zoontje naar de wc gestuurd. Dan zag ik m drentelen. Daarna begon hij zelf te zeggen 'ik moet plassen'. Ongelukjes zijn op 1 hand te tellen en hij draagt toch al zeker een jaar geen luiers meer. Nachtzindelijkheid kwam 2 mnd voor hij 4 werd. Of wellicht eerder. Ik vergat de luier aan te doen en de volgende ochtend nog droog. Ook nooit meer aangedaan en hij heeft nog nooit in z'n bed geplast.
Naar de wc sturen werkt hier dus niet. Dan gaat ze echt niet plassen. Ze is nogal koppig, hahaha . Dat is dus zo lastig met weggaan, ik kan haar niet nog even laten plassen voor we weg gaan zodat ze met een lege blaas mee kan.
Bij mijn dochter binnen een week dag en nacht droog zonder een ongelukje. ( net 2 jaar) Ze is nu 7 jaar en nog nooit een ongelukje gehad... Mijn zoon een heel ander verhaal...die is nu bijna 4 en heeft regelmatig later op de dag nog wel een ongelukje. Overdag gaat het wel...maar rond18.30 lijkt zijn aandacht te verslappen. Bij de uitstapjes kijk ik altijd waar we naar de wc kunnen. Ik doe geen luier meer om. Ook niet in het begin.
Mijn zoontje was rond oud en nieuw zindelijk overdag. Af en toe een ongelukje maar ging super goed. Toen is ie eind januari ziek geworden en wilde hij weer een luier aan. Daarna wilde hij een hele tijd niet meer. Eind mei gaf hij zelf aan wanneer hij ging plassen. Dus begin juni weer begonnen. Op een enkele natte broek, omdat hij net te laat was, gaat het goed. Binnen een week ook 's nachts droog. Al hebben we toch nog de luier aangehouden 's nachts tot afgelopen vrijdag. Zelfs 1,5 uur in de auto naar opa en oma blijft hij droog. Poepen vanaf dag 1 ook op het potje. Dus je kunt wel stellen dat we trots zijn op onze grote vent. We hebben ook afgesproken dat hij nu echt geen luier meer aankrijgt.
Plas zindelijk in 1 dag. ..poep helaas nog zeker een half jaar geduurd. 5, 5 was ze compleet zindelijk.
Ik denk wel dat als je jong begint (rond de 2 jaar) dat het je iets meer energie zal kosten dan kindjes die al wat ouder zijn. Hoeft niet altijd maar ik zie het wel vaak. En dan is het vaak nog anders met jongetjes dan met meisjes. Wij zijn nu 11 dagen intensief (en dus zonder luier) op het potje bezig maar hij gaat al wel weken gewoon regelmatig op het potje maar droeg verder nog de luier. Nu alleen luier als we weggaan en verder thuis in blote billen of in onderbroek en gemakkelijke korte broek.
Binnen 1 dag zowel overdag als in de nacht zindelijk. Heeft ook maar 1maal in zijn broek geplast en 1maal in zijn broek gepoept.
Maak er een grapje mee als ze niet wil. Ik vraag dan "zal er een aantal plasje in je buikje" zitten? En dan zegt ziji van niet en ik van wel. Dan zette ik de kraan erbij aan en dan lukte het wel. De regel is hier voor we gaan even plassen.