Wij hebben dinsdag 1 mei onze eerste echo gehad.. en nu is er op te zien dat het dooierzakje onder het kindje ligt.. De echoscopiste zei er niks van.. maar ik vroeg me af of je dan de placenta aan de voorkant krijgt.. Dat houdt dan toch in de je je beeb minder snel kan voelen? Of niet? --> Foto echo in mijn Album
Als ik de echo-apparatuur een beetje snap en een beetje heb opgelet bij de gyn dan zie ik dat jouw vruchtzakje meer naar onder ligt en dat hij dan dus aan je rug-zijde ligt Overigens maakt het in principe niet echt veel uit waar hij ligt. Bij mijn zoontje lag hij aan de buikzijde en ik voelde hem rond 17 weken al. Bij mijn tweeling nu ligt hij aan mijn rugzijde en ik heb ze nog niet gevoelt
de smalle kant van de echo is de buik, de brede onderkant is je rug. Dus precies andersom. Maar bij mij lag de dooierzak eerst aan mijn rugkant maar mijn placenta ligt nu aan mijn buikkant. Ze zeiden tegen mij dat je de baby dan pas wat later kunt voelen
ik heb de placenta ook aan de voorkant en ze zeiden idd ook tegen mij dat ik de baby waarschijnljik pas later kon voelen, maar dat was bij mij niet zo. voelde hem al met 19 week en rond een week of 22 kon mijn vriend hem ook al voelen. Dus het hoeft niet perse dat je je kindje dan later voelt, je hoeft je alleen geen zorgen te maken als het wel zo is. groetje suus
Bij mijn echo drijft het dooierzakje boven de baby echt aan de bovenkant dus als ik het goed begrijp is dat dan bij mijn buik :
dooierzakje lag vooraan bij deze beeb en de placenta zit nu rechts aan de zijkant. Waar het dooierzakje zich bevind, wil niets zeggen hoor