Tja, klinkt leuk allemaal en lijkt me erg handig. Maar wil het risico niet nemen dat de kleine te weinig lucht krijgt.. Er zijn voor het bedje ook zulke specifieke eisen, dat ik zelf niet snap dat de dooky een goed gekeurd product is met gevaar om wiegendood... Ben dus niet overtuigd. Nou heb ik ook geen parasol, maar we zien tegen die tijd wel hoe we het gaan oplossen. Zou zelf alleen maar stressen met zo een dooky!
Ik heb het artikel inderdaad laatst ook gelezen ergens. Het ging puur om luchtstromen, of je nou een (natte) hydrofiel gebruikt of een dooky. Je sluit namelijk aan alle kanten het grootste deel van de luchtstroom af en daardoor de toevoer van frisse zuurstof. Ik heb zelf altijd een hydrofiel gebruikt, maar dat vond ik bij de tweede echt steeds vervelender... Dat gezeur met die knijpers (of een speeltje), en met harde wind vloog dat er dan weer af. Ik heb nu dus een Dooky op mijn verlanglijstje staan. Met heet weer moet je sowieso opletten dat je niet te lang in de zon loopt, dus ik zou de waarschuwing van dat artikel wel in acht nemen. Op het moment dat jij controleert of het te warm is in de wagen heb je de Dooky of de zonnekap al weer aan de kant geschoven, dus is het al weer anders, maar op het moment dat je kindje windstil in de bak ligt met de zon op de kinderwagen, kan ik me dat idee van minder zuurstof goed voorstellen. Blij dat ik zelf ook geen zonaanbidder ben, ik heb in de tuin ook altijd voor mezelf een grote parasol en de wagen staat daar dan ook lekker onder!
Hier alleen een Dooky. Maar ik moet er wel bij zeggen dat de kap van onze reiswieg een Air Top had, ik maakte hier altijd gebruik van als ik het Dooky ervoor gespannen had.
Nee hij is ook geschikt voor het wieg gedeelte.. wel prijzig maar met een joolz parasolletje zit je ook al op de 35,-
Bij de kinderwagen (tweedehands) zat al een parasolletje. Oma heeft nog een dooky gemaakt en kan ze dus beide gebruiken.
Bij mijn kinderwagen zat een parasol en daarnaast maak ik nu ook dankbaar gebruik van een dooky. Met name als oude mensen filter (zoals eerder genoemd en gelijk prikkel reductie) als wind etc. Voor hitte ben ik niet zo bang, nu met dit weer is dat wel prima. In de zomer kan de stof van de kap af en komt er gaas tevoorschijn dus ventileren kan het zeker wel. Denk dat in de zomer als ik gewoon buiten zit de parasol favoriet is, je wilt je kleintje ook een beetje kunnen zien he
Ik heb nooit een dooky gehad maar wil wel aangeven dat als je kindje slaapt en de wagen ergens staat, je de zonnekap omlaag hoort te doen en de wagen in de schaduw zetten. Met de kap omhoog en dan stilstaand heb je geen goede lucht circulatie.