Ervaringen borstkolf

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ukkie91, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie91

ukkie91 Lid

29 okt 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Het is misschien nog wat vroeg nu maar ik ben me vast aan het oriënteren op een eventuele aanschaf van een borstkolf.
    Nu zijn er veel verschillende merken en types op de markt. Graag jullie ervaringen met verschillende merken zoals ARDO, Medela, Ameda, Difrax enz enz..
    En enkel of dubbelzijdig?

Mijn reden van gebruik zou zijn dat manlief na een paar weken ook eens de fles kan geven mocht ik van huis zijn o.i.d. en na het verlof voor het afkolven tijdens werk.

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Philips avent Natural Electrische kolf beviel heel erg goed!

3. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik heb een enkele elektrische medela swing, en hij bevalt hartstikke goed. Ook fijn omdat je hem overal mee kunt nemen omdat hij vrij compact is

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb een dubbelzijdige Medela Swing, ik ben er heel tevreden over. Lekker compact, dus die kun je overal naartoe meenemen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had een avent Isis IQ uno. Die kan als elektrische of als handkolf gebruikt worden. Je kunt als je hem elektrisch gebruikt het tempo en de kracht echt helemaal zelf instellen, net als wanneer je met de hand kolft. Dit gaat ook erg makkelijk. Ik was er tevreden over.

6. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik heb een dubbele kolf van Ameda, doet het prima, heel tevreden over.

7. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Medela swing heb ik. Erg fijne kolf, kan zowel op stroom als op batterijen. Vond ik erg handig.

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier Medela Freestyle. Compact, krachtig en dubbelzijdig.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Heb ik ook, gelukkig kon ik deze lenen van mijn schoonzusje. Vind deze kolf erg fijn! Makkelijk in gebruik, lekker ligt, mooie tas bijgeleverd en een handig koeltasje.

10. stephaniesv

stephaniesv Actief lid

9 apr 2013
    169
    0
    16
    Hier ook de medela swing. Super makkelijk in gebruik, en maakt niet al te veel geluid

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik was ook erg blij met mijn medela freestyle, vooral met de lange accuduur, ideaal! Mocht je de kolf ook op het werk gaan gebruiken na je verlof dan zou ik in ieder geval voor een dubbelzijdige gaan.

12. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, helemaal mee eens!

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik had de Philips Avent, enkele elektronische borstkolf en ik vond hem vreselijk. Veel lawaai en ook heel snel stuk.

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de dubbele electrische kolf van ardo. Bevalt 100x beter dan die van avent. ik vind de ardo heel lief voor mijn borsten en hij is erg stil.
    De avent was eigenlijk een heel gemeen apparaat. Ik had de electrische enkelzijdige.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Medela swing gehad bij mijn dochter en nu een freestyle aangeschaft.
    Gelukkig zijn er lactatiekundigen die hem voor 295 verkopen ipv 350 en zijn er zorgverzekeraars die mee betalen. Het heeft mij zelf maar 95 euro gekost. Informeer hier dus naar.

Naast medela zijn er ook andere merken, maar medela staat toch wel bekend om de kwalitatief de beste te zijn.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat ik nu een andere heb ligt er trouwens aan dat ik een dubbelzijdige wilde. Mijn swing was nog in uitstekende staat. Hij is na mij door een vriendin intensief gebruikt en ook een vriendin van haar gebruikt hem nu weer. Dat wilde ik ff zeggen voordat ik denkt wat waardeloos dat je na 1 kindje hem al moet vervangen ;)

Let bij je keuze er op of je kolf in twee fases afkolft (om een toeschieter te krijgen en daarna gewoon af te kolven.
    En hoeveel tijd heb je om te kolven? In principe heb je recht op 1/4 van je werktijd te gebruiken om te kolven maar in mijn beroep kan ik niet anders dan vlug vlug vlug dus dan is dubbelzijdig eigenlijk wel een must.

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bij de eerste had ik een Medela geleend, prima ding. Bij de tweede heb ik een Ardo gekocht, net zo goed. Ik zou altijd tweezijdig doen gewoon om de tijdswinst. Ik Geloof dat de Ardo die ik nu heb eigenlijk enkelzijdig was, maar ik gebruikte hem tweezijdig. Zou niet moeten kunnen, maar gaat prima.

18. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Eens! Medela Freestyle is ideaal. Op zich is de swing ook goed, ligt eraan hoe intensief je m gaat gebruiken. Ik kolf fulltime en heb daarom voor de freestyle gekozen.

19. ukkie91

ukkie91 Lid

29 okt 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb mijn keuze wel kunnen maken!

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Het ligt eraan hoeveel je wilt gaan kolven, is het enkele maal voldoet vaak de medela swing, is t een dagelijk iets zou ik gaan vor de medela freestyle

Wel is dubbelzijdig een aanrader omdat je vaak een hogere opbrengst hebt ipv 2 x enkelzijdig kolven

Deel Deze Pagina