Mijn kinderen zijn 5 en 10 en ik heb ze nog steeds hangen Voor de oppaskinderen Maar hier konden ze met 2/2,5 zelf de trap fatsoenlijk op en af, dus in principe niet meer nodig. Toch is het voor de jongste soms fijn dat er 1 hangt boven, als hij helemaal in zn spel is en met auto's over de bovenverdieping vliegt en hij dus niet per ongeluk de trap af schiet.
Ligt aan hoe goed er trap wordt gelopen en (voor mijn gevoel) ook waar de slaapkamers liggen. Mijn jongste dochter en nu mijn zoon hebben hun slaapkamerdeur direct naast de trap. Ik moet er niet aan denken dat ze met een slaperig hoofd de verkeerde kant op gaan. Vooral vanwege dat laatste dus nog wel wat langer laten hangen. Dan ging hij dicht met bedtijd en overdag wel gewoon open. Mijn zoon van 2,5 kan prima traplopen, maar hij is wat onstuimig en loopt graag zsm en als volwassene met grote stappen van de trap af. Dus ik laat hem daarom ook lekker hangen voor als we overdag boven zijn. Bij oudste dochters bleef hij eerder open.
Voor de oudste heb ik alleen snachts de traphekjes dicht. En naar zolder, omdat we daar nog aan t klussen zijn dus allemaal gereedschap los ligt. De jongste begint nu met trapklimmen, in een onbewaakt moment zit ze zo halverwege de trap, dus de traphekjes zijn nu weer dicht. Vindt de oudste niet zo leuk, nu kan ie niet meer zelf ff gauw naar boven.
Hier hangen ze nog steeds. En dat blijft ook nog wel zo. Dochter rent me net ff te enthousiast naar de trap toe.
Wel grappig dit topic, een vervolg op mijn topic over wanneer je zelfstandig van de trap laat gaan Onze jongste is nu dus net 4 en die laten we nu net zelfstandig de trap op en af gaan. Daarvoor liep hij ook wel zelf hoor, maar liepen we ervoor. Alleen de traphekjes laten we nog wel even hangen. Boven sowieso voor als ze boven spelen en over de overloop rennen enzo, maar ook 'snachts in het donker etc. Beneden is het nog wel eens handig voor visite met kleine kids, maar ik denk dat we die tzt wel opruimen. Een collega van mij heeft drie kinderen waarvan de jongste al 11, maar die hebben boven nog steeds een traphekje die 's nachts dicht gaat. Zo weten de kinderen (mn de jongste) dat wanneer het traphekje nog dicht zit, iedereen ook nog boven is. Vond ik ook wel een handige.
Ik dacht er ook aan. Ik heb hem eigenlijk nooit meer dicht. Dochter komt in de nacht ook niet zelf uit bede n heb de babyfoon nog naast me staan zodat ik haar hoor als ze gaat rommelen.. Hij hangt er voor de sier, maar wilde het eigenlijk nog even zo laten, stel dat ze wel gaat rondlopen in de nacht (wat ik niet verwacht) is het aarde donker bij ons en dat vind ik dan wel eng
Beneden hangt het nog maar wordt niet meer gebruikt sinds hij anderhalf is. Boven nu op twee jaar nog actief in gebruik, en dat blijft nog minstens een jaar zo. Veel geruster dan als ze boven aan het rennen en spelen zijn.
Hier zijn ze weg sinds de jongste rond de 1,5 was volgens mij. Hij was kapot en nooit meer een nieuwe gehaald. De trap naar zolder is een open trap dus daar heeft hij nog iets langer gehangen maar vanaf 2,5 jaar ook daar weg
Rond de 3 jaar van de jongste hebben we het weggedaan. Ze kon toen goed zelfstandig traplopen en wist dat ze moest kijken naar de trapgat als ze erlangs liep. Eerst de traphek op een kier open gelaten en zo steeds verder. Dit ging helemaal goed dus besloten het weg te halen. Ging vanaf het eerste moment helemaal goed.
Toen de jongste 3 jaar werd, had eigenlijk ook wel eerder gekund, maar het was zo'n klusje dat steeds bleef liggenhangen .
Wij hebben er boven 2: 1 bovenaan de trap van de begane naar de eerste en 1 onderaan de trap van de eerste naar de tweede verdieping. De trappen zitten er alleen voor in de avond/nacht. 's Avonds gaat het hekje naar boven dicht, zodat ze weten dat ze naar beneden moeten komen als er wat is. Zodra wij naar bed gaan, gaat het hekje naar beneden dicht en weten ze dat ze naar boven moeten komen als er wat is (wij slapen op de 2e). Ik word zelf vaak pas wakker als ze aan mijn bed staan en ik heb geen zin dat ze midden in de nacht naar beneden gaan zonder dat ik hoor. Hier blijven ze dus nog even hangen.
Hier hangen ze nog. Maar ze zijn nooit meer dicht. Alleen die van overloop eerste verdieping naar beneden is weleens dicht. Als ze boven speelt, dan rent ze nogal eens de overloop over heen en weer. Ik vind het een fijner idee daar nog een hekje te hebben. Alleen naar boven en beneden doen we al tijden, daar hebben we ze dus niet keer voor nodig. Maar hoe goed ze oplet met traplopen, zo onstuimig en klunzig is ze de rest van de tijd...
Wij hadden nooit traphekjes . Onze deuren zijn hoog en deurklinken ook. In combi met klinken omhoog en redelijk kleine kinderen konden ze pas met 3jaar zelf de de deur opendoen. Toen waren de traphekjes niet meer nodig.
Wij hebben ze nog. Beneden wordt niet gebruikt, nou ja soms voor de hond zodat ze niet de trap op kan. Boven zitten de trap naar zolder en naar beneden naast elkaar maar met wat dieped verschil. Trapgat zit naast toilet. Boven gaat dus wel dicht in de nacht. Moet er niet aan denken dat ze naar de wc gaat en zo het trapgat in dondert met een slaapkop. Ook met rennen op de gang handig. Ze kan hem overigens zelf open en dicht doen.
Hier gaat het hekje voorlopig niet weg. Het trapgat is direct tegenover de deur van dochters kamer (die in december 3 wordt). Ze moet daar langs naar onze kamer, in het pikdonker. Beneden hebben we er geen en we hebben naar zolder alleen een vlizotrap.