hallo dames, ik ben rond 16 juni uitgeteld,en vroeg me af of je een slaapzak nodig hebt,omdat het dan zomer is?? dit is ons eerste kindje,dus zoveel weet ik nog niet. en welke maat hebben jullie dan,en met of zonder afrits mouwtjes,of moet ik zo rond de herfst toch weer een andere maat kopen??? alvast bedankt,liefs petra
helemaal in het begin heb ik geen slaapzak gebruikt, ze liggen dan lekker stil en kunnen makkelijk alleen onder de deken. Het zal ook dan te warm zijn... Wij hebben pas een slaapzak gekocht naderhand omdat ons meisje niet onder de dekens bleef liggen. Jij hoeft nu helemaal geen slaapzak te kopen, wacht eerst af of je m wel nodig hebt en dan kijk je welk weer het is, warm koop je eentje zonder mouwen, zit je al in de winter mischien eentje met lange mouwen. Wij hebben altijd eentje zonder mouwen gehad zij had gewoon een lekkere dikke pyama eronder aan.....
Zo hebben wij het ook gedaan. Later pas een slaapzak gekocht omdat ze zich steeds onder de dekens vandaan woelde. Ik heb een mouwloze omdat ze wat moeite heeft om zich in slaap te duimen als ze dikke mouwen heeft, grijns.
Wij hebben ook inderdaad ons kleine meisje eerst onder dekens gelegd. Het was toen hartje winter. Pas later, in maat 62/68 heb ik een slaapzak gekocht, die ik gebruik in combinatie met een deken, omdat ze er niet meer helemaal onder bleef liggen. Groetjes Sandra De BabyPlanner
Hier hetzelfde. Op een gegeven moment schoof ze gaandeweg de nacht steeds meer omhoog elke keer dat ze zich omdraaide. Ging op een gegeven moment zo snel dat ze met haar hoofd tegen het hoofdeinde van het bed aan kwam. Toen heb ik een slaapzak gekocht. Een paar maten te groot, zodat ik hem aan het voeteneind in kon stoppen. Hier gebruik ik nu altijd een zomerslaapzak (ongevoerd, zonder mouwen). Ik stop haar strak in en ze blijft zo onder de dekens blijft liggen. Andere kinderen liggen alleen in een slaapzak, zonder dekentjes e.d. omdat die niet blijven liggen. Dan moet je een gevoerde met mouwen hebben. (In de Hollandse zomers is het 's nachts echt niet altijd 20 graden.) Maar dat komt allemaal later pas. Je merkt het vanzelf wel wanneer en wat voor een je nodig hebt. Eerst duurt het nog wel even voor je baby zich überhaupt om kan draaien.
Zodra ze ectief gaan worden is een slaapzak erg handig. die van ons ligt eigenlijk noit onder zijn deken. Altijd erop, erboven ernaast etc.
hier ook gaan gebruiken zodra meneertje de dekens niet meer leuk vond en er steeds boven uit schoof....onze zoon was prematuur en ik heb toen gelukkig ook een prematuur slaapzakje uitgehaald, want hij was inmiddels 2 maanden, maar was nog maar 2 kilo, dus de standaard zakjes waren veeeeeel te groot....
Inderdaad nog niet aanschaffen, maar eerst eens kijken wat voor kindje je hebt. In het begin had ik ook geen slaapzak nodig, maar vanaf een maand of 6 wel, dochter kroop haar hele bed door en lag er ook verkeerd om in. Eng met dekens, dus die heb ik eruit gehaald en dochter sliep alleen nog maar met een slaapzak. Ik had eerst de 70 cm en later 90 cm. Mijn dochter is maar een kleintje en had tot een jaar de 70cm aan en een 80 (combisleeper).
Wij zijn ook pas rond de 4 maanden een slaapzak gaan gebruiken. Om het rollen even tegen te gaan, en te zorgen dat hij bedekt bleef. Hij is een augustusbaby, dus pas in de winter een slaapzak gekocht. Wij hebben altijd slaapzakken zonder mouwen gehad trouwens, met mouwen worden ze al snel te warm (in ieder geval ons jochie). Mijn moeder had er wel eentje, maar daar wordt het in de slaapkamer ook onder de 10 graden. In een standaardrijtjeshuis kom je vaak niet onder de 15, en dan kunnen ze wel zonder mouwen. Evt bij erge kou een romper met lange mouwen onder de pyjama doen..
Ik heb slaapzakjes van Isi Mini, zonder mouwen.. Toen Gijs wat "wilder" in bed werd pas gaan gebruiken.. Eerst de kleinste, inmiddels een maatje groter.. Ik vind ze ideaal..
hallo dames, bedankt voor de reacties. ik wacht nog even met het kopen van een slaapzak,en inderdaad even kijken hoe de kleine dadelijk is na de geboorte. nogmaals bedankt,liefs petra
Hier 2 meiden gehad die na een week al in een slaapzak lagen omdat ze ziht toen al odner de lakentjes uitschoven... Hiervoor de kleine slaapzak van 50 cm vd HEMA gekocht . Is een hadnig ding! Later overgestapt op de combi-sleepers en ik zou niet meer zonder willen. Ze zijn niet goedkoop maar wel supergoed!
even een dingetje: De winterslaapzakken met mouwtjes vond ik weer wel handig, omdat ze daar iets minder in kon bewegen . Inbakeren was niet nodig hier, maar ze had zo wel iets meer rust, doordat haar armpjes iets minderen konden wapperen enzo in haar slaap. En ik vond het lekker warm . Maar dat kan dus inderdaad ook een nadeel zijn.
Zoals al gezegd, ik zou er ook nog geen gaan kopen. Je zit sowieso natuurlijk dat je niet weet welke maat je nodig hebt, hoe hard je kindje gegroeid is in de tijd tussen de geboorte en wanneer je hem nodig hebt. Wij hebben zelf nog nooit een slaapzak gebruikt bij een van onze kinderen, dus zou het zonde vinden als ik er tijdens de zwangerschap al een aantal aangeschaft had ! Liefs, Hanneke!