Ik woon drie hoog zonder lift. Hoe doen andere dat met de kinderwagen? We hebben een kelderbox (beetje vochtig) met groot slot en ik dacht daar het onderstel in op te bergen en de wieg met kind mee naar boven te nemen. (Zo kweek je natuurlijk wel spierballen, maar handig is anders). Zijn er andere mensen met dit soort ervaringen? En nog een andere praktische vraag: Aangezien wij door omstandigheden nog een jaar vastzitten op onze twee kamerwoning (manlief werkt op een universiteit als wetenschapper en zijn contract loopt in december af. Een verlenging krijgen we pas half december te horen. Daarna willen we eventueel naar een 3-kamerwoning) wil ik het badje in de badkamer zetten, met een kast met hydrofiel luiers etc, en de commode en de wieg bij ons op de kamer (gelukkig wel hele grote kamers!). Is dat handig?
wij wonen ook 3 hoog zonder lift en ik droeg altijd de kleine zo naar boven en anders na een korte rit in de maxi cosi. het is te doen maar nu ze wat ouder wordt wel erg zwaar zeker als je boodschappen er bij hebt haha. het went hoor daar niet van. we hebben wel 2 slaapkamers gelukkig maar een kidn is op deze leeftijd nog niet zoveel op de kamer du shij/zij zou makkelijk op jullie kamer kunnen slapen en verschonen kan overal . ik heb een commode maar verschoon haar n unetzo gemak op de bank haha ben een beetej lui en woon nogwel op gelijk vloers. badje stond hier wel in de slaapkamer maar vond het zwaar om hem te vullen en heb hem weggegeven. nu gaat ze of mee in de douche wat ze erg leuk vind of ze gaat in de wasbak haha en dat is helemaal genieten en ze vind het zelfs leuker dan het bad wat ze had. als ze weer wat ouder is zet ik een badje in de douche en kan ze daar lekker kliederen het gaat dus wel hoor al is het wat zwaar. op den duur wordt je er zelf handig in
Ah ik ben dus niet de enige! Ik denk ook wel dat je erg handig en praktisch ervan wordt. En verschonen doe ik denk ik ook overal wel hihi. Bedankt voor je tips!
hier 4 hoog zonder lift! Ja, je hebt altijd baas boven baas, maar of ik daar in dit geval zo blij mee moet zijn Wij hebben een afgesloten portiek, en dat scheelt wel. De eerste paar maanden hadden wij het onderstel van de kinderwagen aan een slot beneden staan, en droegen we Hannah in de reiswieg naar beneden en dan daar de reiswieg op het onderstel klikken. Nu zit ze in de wandelwageninzet, dus staat de complete wandelwagen ingeklkapt beneden aan een slot vast aan de trap. En haar gewoon naar beneden dragen. Maar het begint wel zwaar te worden. Als ik even naar de winkel moet ofzo, doe ik haar in de babybjorn buikdrager. Dat is dus echt ideaal!
O ja, en wat betreft badje: Hannah heeft hier wel een eigen kamer, maar het badje staat hier ook op de badkamer. Veeeeel praktischer.
@Misskeita, bedankt voor je tips! Super foto's trouwens. (Heb even in je album geneusd). Ik denk dat wij dat ook maar moeten doen. Het onderstel in ieder geval beneden laten staan. En zo'n draagzak staat zeker op de uitzetlijst!
Ik weet niet of je een maxi cosi koopt of niet, maar er zijn veel kinderwagens waar adapters op zitten (of waar je universele voor kunt kopen) zodat je daar de maxicosi op kunt klikken. Vooral als je het onderstel van de wagen beneden moet laten staan, lijkt me een MC makkelijker dragen dan een reiswieg. Ik vond de reiswieg enorm onhandig dragen, maar dat verschilt waarschijnlijk ook per merk.... Ze mogen er niet te lang in liggen, maar je gaat in het begin toch geen uren wandelen, neem ik aan... ( ik tenminste niet) Even naar de winkel en terug kan best...
Ik woon op 2 hoog, wij laten het onderstel beneden staan, en dragen de maxi cosi naar boven en beneden.Heel soms de reiswieg als we langer weg zijn. Mijn vriend draagt haar altijd Héél uitzonderlijk ikke als ik alleen met haar ben, maar dan gebruik ik liever de draagzak!Als je bv heel veel met de auto weggaat, kun je ook het onderstel in de auto laten., hup kindje rechtstreeks in de auto en pas ter bestemming alles uitpakken. Badje heb ik op de babykamer staan, dat draagt mijn vriend ook altijd naar de badkamer en terug.
OMG, wat ben ik blij dat ik niet meer in flat zonder lift woon, 3 hoog, me dochtertje was 2 jaar toen we gingen verhuizen naar flat, ik ken dat, hartstikke zwaar en dan nog met boodschappen! Nu wonen wij samen in eengezinswoning, nou ik vind ideaal! Heerlijk, ik zie al voor me als baby is geboren!
Ik woon op 1 hoog zonder lift. Wij hebben met de keuze van de wandelwagen wel rekening mee gehouden dat ze bak makkelijk om hoog te tillen is. Is wel zo fijn als je kindje ligt t slapen je hem/haar er lekker in kan laten liggen en ze boven verder kunnen slapen. Daar hebben wij voor de bugaboo gekozen. En de draagzak is in het begin ook veel gebruikt maar werd al snel te zwaar.
Ik heb letterlijk flinke spierballen gekregen van het geleep met baby en spullen naar boven Elke week komt er weer wat gewicht bij en zo wordt je steeds een beetje sterker Ik woon ook op drie hoog met een kelderbox. Het is eigelijk best te doen, je went er gewoon aan. Kinderwagen in de kelder, kind eruit en omhoog. Toen mijn zoon echt te zwaar werd liep hij al goed, en probeerde hij zelf al steeds wat meer trappen. We liepen dan samen heel langzaam en voorzichtig omhoog. Gelukkig verhuizen we nu wel over een tijdje. Buiten spelen is nu aan de orde
Vind het echt knap hoe jullie dat allemaal doen Wij kregen eerst ook een flatje via de woningstichting, zat toen erg te twijfelen. Ik heb regelmatig rug klachten en zag het sjouwen met een kleine en boodschappen ook niet echt zitten. Mijn vriend zit in het leger en is alleen in het weekend thuis, dus het meeste komt toch op mij neer. Ben blij dat we even hebben gewacht, 2 maanden later kregen we een 1 gezinswoning. Onze kleine krijgt wel een eigen kamer, helaas kan het badje niet in de douche, daar is die gewoon te klein voor. Dus die zetten we gewoon in de babykamer, betekent wel sjouwen met water. Ik zou ook het onderstel in de portiek laten staan, zie je wel vaker bij mensen die in een flat wonen.
Je kindje zal wel veel vrijheid krijgen als ze naar buiten gaan, ik zie ook grote verschil tussen nu en toen bij mijn dochtertje!
Bedankt voor de tips! Het is echt maar voor een paar maanden gelukkig. Niet langer dan een jaar. En hopelijk komt er hier snel een 3-kamerwoning vrij.
Nou ik ben ook heel blij dat ik hier weg ga. Wij wonen nu 2 hoog, zonder lift. En ik heb nu af en toe al moeite om tassen met zware boodschappen naar boven te slepen. Ben heel blij dat we zondag gaan verhuizen, en ik neit meer die trappen op en af moet.
hier ook 3 en 4 hoog (appartement met 2 verdiepingen) Wij lieten ook het onderstel in de schuur staan en ik nam dan altijd de bak eraf en daar legde ik de baby in en dan liep ik heeeeel voorzichtig naar beneden. Verder deed ik veel met de auto en dan nam ik altijd de cosi mee naar boven en weer terug naar de auto zeg maar.. Die stond als we thuis waren ook altijd in de gang.. Het badje.... Tja in het begin vond ik het handiger om alles in 1 kamer te doen. Het is wel fijn als je kindje uit bad komt en je kan het meteen naast het badje op de commode leggen om af te drogen. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring...... succes ermee!