Doomoo seat of baby nestje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bloemetje26, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    Voor onze nieuwe baby wil ik graag een baby nestje of domoo seat aanschaffen voor naast mij op de bank bijvoorbeeld. Iemand ervaringen hiermee? Ik weet niet goed of ik voor een doomoo seat of voor een babynestje moet gaan

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Waarom niet gewoon los op de bank? Hier lagen ze gewoon los. Vind die nestjes etc echt zonde van m'n geld (En dat vind ik niet snel :D)

Ladylola vindt dit leuk.
  3. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Dan zou ik voor het baby nestje gaan of gewoon los naast je op de bank. Een doomoo seat kunnen ze echt niet direct in, dan zou ik nog liever kiezen voor een wipstoel ipv een doomoo seat. Maar voor de eerste weken lekker geborgen in een babynestje, ook in de box.

Bloemetje26 vindt dit leuk.
  4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    doomoo hier n juist vanaf dag 1 ingelegen. helaas vond zoon t niet fijn en lag liever plat.
    doordat je er ook de andere bovenkant op kan ritsen met de gespen erop kan je hem veel langer gebruiken dan een baby nestje.

5. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Babynest is geweldig! Heb deze veelvuldig gebruikt, ook als ik op visite en op vakantie ging. De Doomoo heb ik aangeschaft nadat mijn kind uit de Baby Bjorn was gegroeid. Ze was geen fan, nu ze ouder is vind ze het wel heel fijn om erop te zitten en op te liggen terwijl ze speelt/tv kijkt.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen van beiden :D

Gewoon los op de bank

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
  8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb beide alvast gekocht.
    Maar een Doomoo Seat op de bank lijkt me zo groot voor op de bank.
    Die zou ik eerder op de grond zetten.

Bloemetje26 vindt dit leuk.
  9. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Voedingskussen, uiteinden bij elkaar. Grote hydrofiel eromheen en daar de baby op. Dat is een heerlijk nestje. Zo heeft mijn oudste heel.wat uurtjes geslapen.

10. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben beide. Babynestje gebruik ik veel om haar in te leggen en in te laten slapen bijv. bij ons op de bank, bij ons in bed, als we op visite gaan. Doomoo gebruik ik af en toe. Na de voeding vaak even zodat het kan zakken, beetje als vervanger voor een wipstoel.

11. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Babynestje wordt afgeraden ivm veiligheid.
    Hier altijd het voedingskussen uiteinden bij elkaar en zo lagen ze heerlijk in de hoek van de bank of in de box.
    Deken erover en chillen ;)
    Anders zou ik denk ik voor de domoo gaan omdat je daar veel langer wat aan hebt en je ze daarin kan vastleggen. Ze kunnen al vrij snel bewegen waardoor het alweer gevaarlijker wordt

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Bij beiden een domoo gehad en heel veel plezier van gehad. Eerst heerlijk ingezeten met de baby inzet, groot voordeel vond ik dat je ze kunt vormen naar de baby. Daarna als zitzak heerlijk voor de tv of een boek zitten lezen. Die van mijn zoon hebben we 10 jaar gebruikt en weggegeven via de weggeefhoek ( moest worden bijgevuld)

13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Het is heel wisselend per kind; ik heb de doomoo van mijn nichtje gekregen, zij en haar zusje hebben hem willen gebruiken maar hun 4 kinderen wilden er niet in. Mijn dochter sliep er wel in, maar ze was van het begin geen stilzitter dus wakker erin vond ze niet fijn. Nu ze wat groter is staat de doomoo als zitzak in de woonkamer, ze gaat er nu zelf inliggen met een boekje bv.
    Nestje hebbem we ook, vond ik heel fijn de eerste 2-3 maanden. Daarna ging dochter omdraaien en vond ik het niet veilig meer.
    Nestjes mogen idd alleen onder supervisie gebruikt worden. Maar voedingskussens zijn ook helemaal niet veilig hoor, die zijn ook nog eens dikker waardoor de kans nog groter is dat ze met hun gezichtje tegen de rand aan gaan liggen.

14. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Heb zelf nooit mijn baby op de bank gelegd en zij was ERG beweeglijk vanaf geboorte al bijna (kan je ook overkomen), dan is zo'n nestje wel handig denk als je je baby op de bank legt.

Bij ons staat de box direct naast de bank, als ik dan in de hoek zit dan zit ik er toch direct naast en in t begin staat die natuurlijk hoog genoeg om dan met ze te kunnen spelen e.d. ;)

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Ik zou een doomo doen. Bij dochter een nestje niet gemist. Een doomoo kun je daarna nog heel lang gebruiken en het lijkt mij heerlijk voor een kleintje.

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben het voedingskussen gewoon gebruikt, uiteindes bij elkaar & hoes van aankleedkussen eromheen. Werkte prima, hij lag er heerlijk in! :) Op de bank, op bed tussen ons in 's ochtends en in de box.

17. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Doomoo is wel echt alleen voor baby's die redelijk tam zijn hoor. Daar moet je net geluk mee hebben. Dus je kunt beter wachten en kijken wat voor kind het is ;)

mijn zoontje kregen we er niet in (ook niet in een bumbo, box of draagdoek trouwens, maar wel in zo'n bouncer die je aan de deurpost hangt..).

Deel Deze Pagina