Pampers baby dry

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Star87, 11 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hey meiden,

Ik heb afgelopen week pampers baby dry gekocht voor de nacht.
    Overdag kan mijn zoontje al flinke plasluiers hebben, verschoon hem daarom regelmatig. Snachts slaapt hij zowiezo langer dus ik heb de dry aangeschafd. Hij heeft meestal nog een fles tussen 21/22 uur en komt dan tussen 3/5 uur weer. Dan is het met de baby dry goed te doen.

Nu heeft hij vannacht echt voor de eerste keer tot 7 u sochtends geslapen vanaf 22.30 uur. Rond 22.00 uur heeft hij zijn nachtluier aangekregen.
    Vanmorgen was zijn rompertje en pyamabroekje wel wat vochtig, en echt een volle plasluier.

Ze geven aan 12 uur lang droog maar ik snap dat geen 1 luier tegen veel plassen op kan. Ik had ook wel verwacht dat hij snachts nog om een flesje zou komen maar dat is niet gebeurd. Ik vind het ook zo sneu om hem snachts wakker te gaan maken voor een nieuwe luier, terwijl hij misschien nog wel komt voor een fles(wa je van te voren niet weet)

Hebben jullie dit ook gehad en eventueel tips?
    Ik probeer zo laat mogelijk zijn luier voor t slapen aan te doen, maar de max dat hij echt naar bed wil is 22.30 uur.

Bedankt alvast!:)

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben altijd een maat groter genomen van de baby dry. Dus als hij in maat 3 zou zitten baby dry maat 4 of zelfs 4.5.
    Niet altijd gegarandeerd lekkage vrij, maar meestal wel!

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb de reguliere pampers en mijn zoontje slaapt van 19.00-8.30/9.00 en nog nooit doorgelekt, hoewe hij wel een volle luier heeft.
    Doe je hem wel strak genoeg? Dwz een vinger kan tussen zijn buikje en de pamper maar verder sluit hij mooi aan?

4. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik doe de luier strak genoeg en past zeker een vinger tussen maar sluit goed aan. Zo'n 6 jaar in de opvang gewerkt dus doe het met een vinger in mn neus en de ander op mn rug hihihi. Nee gekheid, hij zit goed om zijn billen en buik.
    Het is wel een buikslaper, slaapt de hele nacht op zn buikje.
    Moet denk ik even gaan kijken hoe ik het ga doen, probeer wel zo laat mogelijk, en anders toch maar proberen te verschonen snachts

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Probeer eerst eens een maat groter voor je hem wakker gaat maken om te verschonen ;)

6. Adrianna

Bij een buikslaper kun je de luier andersom doen.

7. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik zag je berichtje, thanks voor de tip!
    Ik zal het eens gaan proberen:)

8. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Andersom? Haha wat een gek idee! Maar die kan ik ook nog eens proberen

9. Adrianna

Ik las het een paar maanden geleden hier op het forum...schijnt te werken :p

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter ging juist met de pampers baby dry doorlekken. Toen ze vernieuwd werden.
    Nu etos luiers. 'S nachts lekt ze niet meer door.

Oh zie dat je een buikslapertje hebt. Hier hielp het om het bovenste randje naar binnen te vouwen.
    Als ik dat niet deed, was romper ter hoogte van de middel helemaal nat.

11. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ook dat kan ik eens proberen. Het was inderdaad aan de voorkant vochtig tot aan t naveltje. Alles komt die kant op natuurlijk.
    Wat raar dat ze na vernieuwen juist doorlekken.

Bedankt voor de tip!:)

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja zeker raar! Ach ben nu wel voordeliger uit. :p

ja klopt, klinkt eigenlijk vrij logisch. Kreeg die tip toen ook hier.

13. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Gebruik jij nu de etos luier snachts dan? En de hele nacht zonder doorlekken?

Het is even zoeken wat het beste is nu:)

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja zowel overdag als in de nacht.
    Kruidvat & AH ook getest. Lekte ze ook mee door.
    En met die van Etos niet. Overdag heel soms, maar dan staat luier op knappen.
    (drinkt erg veel)

Ik zou gewoon verschillende merken/luiers gaan uitproberen.

Heb heel lang de pampers gebruikt, nooit problemen mee gehad. Tot de verbetering. Toen was het hier deut. Kwam er gewoon doorheen. Als ze bij Etos doorlekt. Dan komt het eruit bij de randen, maar bij pampers gewoon door het midden van de luier. Heel raar.
    Maar bij elk kindje is het weer anders. ;)

15. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Is idd een bekend probleem mijn zoontje is ook een buikslaper en ook weleens nat sochtends
    Had heel lang baby dry maar heb sinds kort de kruidvat en merk geen verschil
    Soms gewoon pech tja de was is er goed voor
    Zou je kindje iig niet wakker maken voor een schone luier wat slaapt dat slaapt ☺️

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Ik vind de baby dry niks, ook erg vochtig.
    De active fit werkt hier veel beter.

17. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik zal die van etos en active fit onthouden, mocht het steeds gaan doorlekken. Kan nu een paar dingen gaan proberen. Heb voor nu als eerst het randje naar binnen gevouwen. Hij slaapt, ben benieuwd of het weer een nachtje is en hoe dan zijn pamper er aantoe is hihi.

Deel Deze Pagina