Ik vind de Leipold wieg erg mooi, zo'n rieten mand is dat. Nu zag ik dat ze in het krantje van Prenatal staan en ik overweeg hem nu te kopen. Maar.. 'mag' zo'n wieg wel? De baby in de reiswieg van de wagen laten slapen zou te gevaarlijk zijn ivm slechte ventilatie, zou zo'n rieten mand nou echt veel beter zijn?
Vriendin van mij heeft deze ook. Volgens mij mag het omdat het riet ventileert en de stoffen bekleding van katoen is en dus kan ademen. Een kinderwagenbak is dicht dus vandaar. Onze wieg is dan weliswaar een andere maar ook van riet en met stoffen bekleding. Was ook prima.
Riet ventileert gewoon, ze worden al eeuwen gebruikt. Maar ze zijn wel echt voor alleen het begin, als ze wat beweeglijker zijn moeten ze over want de zijkanten zijn natuurlijk soepeler. Een gewone wieg heeft een stevige zijkant. Ik had deze tot wen maand of 4 bij m'n zoon, zonder standaard.
Ja, begrijp het! Ze gaat na een paar maandjes ook zeer zeker over naar haar ledikant hoor, hihi. Destijds bij zoontje het ledikant een paar dagen naast het bed gehad, we sliepen er allemaal onrustig door en wij konden ons bed niet uit door het lompe formaat van zijn bed. Was ook niet de bedoeling dat ie bij ons zou slapen maar toch eventjes geprobeerd.. Nu hoop ik dat de borstvoeding gaat lukken en dat ons kindje dan toch bij ons kan slapen. Bedankt voor jullie advies, dan is de keuze snel gemaakt. Ben er zooo verliefd op
Ik wil dit wiegje ook kopen. Ik kan alleen nergens vinden welke afmetingen het matrasje heeft. Ik wil namelijk passende moltons/hoeslakens kopen. Iemand?
Het matrasje is een afwijkende maat, heel dun (ze liggen er heerlijk op volgens mij, zeker als je de standaard gebruikt ipv direct op een harde ondergrond) en volgt de rondingen van de wieg. Ik gebruikte gewone wieg hoeslakentjes met elastiek erin, ging prima, en van die vierkante simpele moltons die ik om het matrasje vouwde.
Ik ga er inderdaad ook gewone hoeslakens voor gebruiken (wiegformaat, met van dat elastiek). Heb jij hem inmiddels al gekocht, Lucie? De actie loopt alleen deze week nog, zag dat ze hem bij Babydump nu ook voor dat bedrag hebben.. Denk dat ik hem daar ga bestellen. Heb het steeds maar voor me uitgeschoven, omdat het toch weer zo'n uitgave is haha
Tip: Gebruik een waskussen hoes als hoeslaken( ik gebruikte katoenen ) voor mijn Mozes wieg Deze zijn net iets kleiner dan de gewone wieg hoeslaken
Dank voor de tips dames! Ik heb hem gekocht hoor. En ik heb er Hema matrashoeslakens met elastiek voor gekocht, van 40x80, twee voor 10 euro. Past goed genoeg om het matrasje! Verder een bedzeiltje van 40 x 50 en wieglakentjes, ook van de Hema. Nu nog een dekentje en klaar!