Leipold wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Demino, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik vind de Leipold wieg erg mooi, zo'n rieten mand is dat. Nu zag ik dat ze in het krantje van Prenatal staan en ik overweeg hem nu te kopen.

Maar.. 'mag' zo'n wieg wel? De baby in de reiswieg van de wagen laten slapen zou te gevaarlijk zijn ivm slechte ventilatie, zou zo'n rieten mand nou echt veel beter zijn?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Vriendin van mij heeft deze ook. Volgens mij mag het omdat het riet ventileert en de stoffen bekleding van katoen is en dus kan ademen.

Een kinderwagenbak is dicht dus vandaar.

Onze wieg is dan weliswaar een andere maar ook van riet en met stoffen bekleding. Was ook prima.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Riet ventileert gewoon, ze worden al eeuwen gebruikt. Maar ze zijn wel echt voor alleen het begin, als ze wat beweeglijker zijn moeten ze over want de zijkanten zijn natuurlijk soepeler. Een gewone wieg heeft een stevige zijkant. Ik had deze tot wen maand of 4 bij m'n zoon, zonder standaard.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ja hoor, ik heb deze wieg ook gebruikt en deze is gewoon veilig :)

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja, begrijp het! Ze gaat na een paar maandjes ook zeer zeker over naar haar ledikant hoor, hihi.
    Destijds bij zoontje het ledikant een paar dagen naast het bed gehad, we sliepen er allemaal onrustig door en wij konden ons bed niet uit door het lompe formaat van zijn bed. Was ook niet de bedoeling dat ie bij ons zou slapen maar toch eventjes geprobeerd..
    Nu hoop ik dat de borstvoeding gaat lukken en dat ons kindje dan toch bij ons kan slapen.

Bedankt voor jullie advies, dan is de keuze snel gemaakt. Ben er zooo verliefd op :D

6. Lucie78

Lucie78 Lid

2 mrt 2016
    52
    1
    8
    Vrouw
    Ik wil dit wiegje ook kopen. Ik kan alleen nergens vinden welke afmetingen het matrasje heeft. Ik wil namelijk passende moltons/hoeslakens kopen. Iemand?

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Het matrasje is een afwijkende maat, heel dun (ze liggen er heerlijk op volgens mij, zeker als je de standaard gebruikt ipv direct op een harde ondergrond) en volgt de rondingen van de wieg. Ik gebruikte gewone wieg hoeslakentjes met elastiek erin, ging prima, en van die vierkante simpele moltons die ik om het matrasje vouwde.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik ga er inderdaad ook gewone hoeslakens voor gebruiken (wiegformaat, met van dat elastiek). Heb jij hem inmiddels al gekocht, Lucie?
    De actie loopt alleen deze week nog, zag dat ze hem bij Babydump nu ook voor dat bedrag hebben.. Denk dat ik hem daar ga bestellen. Heb het steeds maar voor me uitgeschoven, omdat het toch weer zo'n uitgave is haha :D

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Tip:

Gebruik een waskussen hoes als hoeslaken( ik gebruikte katoenen ) voor mijn Mozes wieg

Deze zijn net iets kleiner dan de gewone wieg hoeslaken

10. Lucie78

Lucie78 Lid

2 mrt 2016
    52
    1
    8
    Vrouw
    Dank voor de tips dames! Ik heb hem gekocht hoor.
    En ik heb er Hema matrashoeslakens met elastiek voor gekocht, van 40x80, twee voor 10 euro. Past goed genoeg om het matrasje! Verder een bedzeiltje van 40 x 50 en wieglakentjes, ook van de Hema. Nu nog een dekentje en klaar!

Deel Deze Pagina