ikea

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zwangerevrouw, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik ben van plan om een matrasje bij de Ikea te kopen.

Zijn er nog tips om nog meer voor de babyuitzet daar te halen?
    Weet iemand of ze daar boxkleden hebben?

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben van de ikea:
    Babykamer (leksvik), matras, hoeslakentjes, lakentjes, bijtrail voor bedje, mandjes commode.

Vind verder ook dat ze erg leuk speelgoed hebben. Nog niks van gekocht. Na de geboorte komt dat.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Boxkleden heb ik er nog niet gezien (maar misschien ook niet op gelet)

Matrasje en bedje komt van Ikea, niks op aan te merken!
    Leuk speelgoed idd en decoratie voor de kamer.

Ook erg goed zijn de badcapes, lekker groot en vrolijk.

4. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ah, en klopt het dat het matrasje 59- kost?

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja, als ik het me goed herinner wel. Dacht wel dat je uit 3 soorten kon kiezen. Die die wij hebben is licht blauw... was wel de prijs idd.

Is een mals matrasje, niet heel hard maar ook geen 'schuimpje' ;)

6. angel229

Die hebben wij ook.
    Over bedje en commode (moet nog in gebruik genomen worden) tot nu toe tevreden. Ook goede verhalen van anderen gehoord. Mijn collega zou zelfs nooit meer een 'dure' kamer halen maar ook gewoon naar de ikea gaan.

7. angel229

Boxkleden hebben ze jammer genoeg niet, net als dat ik het jammer vond dat ze geen boxen hebben. Hebben alle meubels beneden zwart/bruin (ook van de ikea) en de donkere bopita box is net wat anders qua kleur. Maar je kan niet alles hebben....

8. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ze hebben inderdaad geen boxkleden...

Wij hebben ook een matrasje van de IKEA. De VYSSA SLUMMER van 15 euro. Prima matrasje en lekker stevig en dik genoeg voor de eerste jaren. Daarnaast hebben wij toen ook een 2-pak hoeslakens gekocht voor 8 euro en deze blijven erg goed na vaak wassen! Dekbedje daar ook een keertje gehaald, samen met een dekbedovertrekje. Verder ook een bedhemeltje en de bordjes, schaaltjes en babylepeltjes van de serie SMASKA. (Erg fijne bordjes door de opstaande rand, maar na twee jaar wel weer even vervangen door een nieuwe set. Na intensief gebruik komen er wel krassen op die na verloop van tijd niet meer superschoon te maken zijn). Speelgoed is er ook erg leuk en lekker stevig! Heb er toen ook de houten babygym gehaald en knuffels die tot nu toe erg mooi zijn gebleven! Dochterlief speelt nu nog met speelgoed van de IKEA. Ga er binnenkort nog weer eens shoppen! Nog een paar hoeslakens en speeltjes er bij halen! Ben er dik tevreden over!

9. angel229

Wij hebben ons eigen beddegoed ook van de ikea. Ben ik altijd heel tevreden over geweest. Vandaar ook dat ik er de hoeslakens voor de baby gehaald heb.

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met de slaapzakken van de Ikea?

10. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik heb ook de rode slaapzak met de giraf (onder andere) voor de dochter uit de ikea: erg mooi en blijft mooi in de was! Ook best 'dik', niet echt voor in de heetste zomermaanden te gebruiken, maar voor de rest ideaal!!
    Speelgoed is ook echt degelijk, zoals het houten timmersetje = SUPER! Hoeslakens, dekbedovertrekken, waskussenovertrekken, ... Ik ben helemaal fan van Ikea :D !

11. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Kijk eens op de website van Ikea, daarop staat praktisch alles wat ze hebben, kan je al een beetje windowshoppen :)

12. zwangerevrouw

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    het is leuker om hier de goede ervaringen te horen

13. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    IKEA... ik woon er zo'n beetje :)

Van babyspullen heb ik er alleen niet zo heel veel... wij hadden een wit ledikantje daarvandaan (inmiddels een nieuwe gekocht), en die beviel prima. Alleen wel echt een bijtrand aan te raden, want die verf komt er zo vanaf als ze eraan gaan lopen bijten...
    Super makkelijk in elkaar te zetten en echt wel stevig. De enige reden dat we bij deze beeb een nieuwe hebben is omdat we een compleet nieuwe kinderkamer gekocht hebben.

Zoonlief zijn kamer staat helemaal vol met Ikea :p Dat blauwe mammut bed + kast heeft hij, een kleine commode kast etc etc etc...
    Ook beddengoed halen we vaak daar.

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik ben ook dol op ikea, tis dat ze vrij ver weg hier vandaan zitten, maar anders was ik er echt veel vaker! Heb ook de leksvik meubel set. Bevalt goed! heb er ook wel andere dingen vandaan, prima spul! Iemand vroeg naar de slaapzakken, die zijn gewoon prima. Had ze zelf in de kleinste maatjes, en die hadden een rits opzij ipv voor. Vond dat super prettig, daardoor kan je hem helemaal open ritsen. Vind ikea sowieso vaak fijne prijs/kwaliteit verhouding hebben.

15. Kejay

Kejay Niet meer actief

Speelkleed van de ikea! Bij mijn dochter steeds uitverkocht, nu hebben ze een leuke grijze. Is ideaal om straks lekker op de rollen en spelen en ze hebben ook leuke gekleurde knuffels.

We hebben daar ook dekentjes gehaald om over de baby heen te leggen.

Voor de rest wat aankleding voor het kamertje.

Nu dat ze uit bekertjes drinkt, de bekers en bakjes, maar dat is niet van toepassing nog... en speelgoed, vooral het houten speelgoed is degelijk!

16. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb ook commode, ledikantje en matrasje van de Ikea! Heb er super goede verhalen over gehoord en wij hebben het geld niet over voor kamertjes van 1000E

VYSSA VÄNLIGT Matras voor babybed - IKEA deze was in de PLUNDRA voor maar 49,95! Helaas in Delft al uitverkocht, vriendin wilde hem ook, die was te laat. Ook ledikantje was in de uitverkoop voor de helft. HENSVIK Babybed - IKEA Prijzen staan anders op internet dan in de winkel!

Ze wilde volgens mij overal vanaf voor de nieuwe gids ;)

17. angel229

Zo dachten wij er ook over... Mijn man is nogal handig en we hebben veel speciaal gereedschap/machines en heel veel kamertjes die zo duur waren, waren ook gewoon maar MDF. Daar weigerde hij zoveel aan uit te geven als hij het ook zelf kon maken. Uiteindelijk Leksvickamer gekocht omdat het aan die prijs niet loonde om het zelf te maken.

Voor de mensen die dichtbij België wonen: Soms zijn artikelen in België goedkoper (wel even van te voren goed kijken, dit geldt niet voor alles).

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij hebben een bedje, commode (niet van de babycollectie), lakentjes en hoeslakentjes van de Ikea.
    Wij zijn er erg tevreden over!

Deel Deze Pagina