ik gebruik altijd kippenkruiden of knoflook ofzo.. maar ik heb ook eens een recept klaargemaakt en die was echt heerlijk! ik zou even kijken of ik hem nog kan vinden
snij de bouten in 2 of 3 stukjes pak 5 of 6 teentjes verse knoflook pers die helemaal plat gooi wat zout over de knoflook en stamp hem met de achterkant van een mes of zo (of als je een vijzel hebt) helemaal plat dat jee een papje krijgt.. doe de kip in een bak beetje citroensap of azijn zonnebloemolie en die knoflook en dan goed inlaten trekken en zo in een oven of in een beetje olie bakken heerlijk is trouwens portugees/angolees hahahah zo moet ik het dus altijd maken en dat is wel zo heerlijk
Met gesneden paprika en ui/knoflook en kipkruiden half uurtje laten sudderen, hmmmmm krijg er nu al zin in haha, helaas houdt mijn man niet van kippenbouten en dochterlief gruwelt er (nog steeds) van 8)
nee ik kan het recept niet meer vinden.. maar het was iets uit de Allerhande, weet alleen niet meer welke.. en het was Amerikaans.. maar op Smulweb kan ik hem ook niet vinden..
In een braadzak! heerlijk! en als je niet van een snotterig velletje houd kun je hem daarna even onder de grill doen of van te voren de huid eraf trekken.
Ik haal altijd van die gekruide en doe ze onder de grill.. Heerlijk! (Maar nu al even een paar weken niet )
oven op 200 graden de kippen poten in een schaal doen en 1 kop water erbij gooien en ongeveer 45 minuten laten sudderen in de oven op de 200 graden.( voor kleine kippen poten kan wel 30 minuten gedaan worden ) santen 80 gram met 4 deciliter op lossen in een grote pan ( op vuur natuurlijk zodra het is op gelost rode Thaise pasta erbij ( voor ons hollanders zo'n halve tot 1 eetlepel ,pas hier mee op is erg pittig ) dat oplossen , kip erbij en nog even voor nou 30 minuten laten sudderen op een heel zacht vuurtje en om de zoveel tijd even de kip omdraaien, na 30 minuten ongeveer 200 gram ananas blokjes erbij en wat bamboe scheuten erbij nog even 10 a 15 minuten en klaar is kees erg lekker met rijst en salade erbij. dit is vrij tijd besteden. maar je kan ook de kip inwrijven met kruiden naar smaak op een rooster nee leggen een bak met met wat water eronder doe ( onder de rooster tegen het vet en spetteren.. en na 20 a 30 minuten heb je een mals en knapperig kippetje. xx
Hier nog een lekkere: Marinade maken van: ketjapsaus (een scheut) sojasaus (even grote scheut) samal manis (eetlepel) knoflookje (persen) De bouten insnijden (zodat de marinade goed intrekt) en lekker lang marineren, ik doe het de hele nacht. Oven op 200 graden en dan afbakken. Zo'n 30-45 min.