Hallo Ik heb 11 februari abortus moeten ondergaan ivm miskraam, heb zuigcurrutage gehad en moest 3 weken erna weer komen voor nacontrole omdat de hcg 3 weken in je bloed kon blijven. Nu heb ik 9 dagen gebloed na de abortus en op dag 10 heb ik weer seks gehad met mijn vriend. Ik slikte wel de pil maar 2weken na de abortus begon ik weer te bloeden door de pil heen. Na 4 dagen de pil nog door te hebben geslikt ben ik er mee gestopt. Heb 2 dagen best veel bloed verloren nu ben ik op 1 feb op controle geweest bij de kliniek en de test was nog heel licht positief. Kreeg een echo die meneer zag bloed in de baarmoeder zitten maar hij vond het raar dat de test positief was en moest deze week weer testen om te kijken of die nog positief is. Nu heb ik regelmatig seks gehad met me vriend en heb ik vandaag weer getest met 2 testen (1 kruidvat 2v5euro) en clearblue. Allebei de testen zijn positief bij de kruidvat 2 streepjes en bij de clearblue zwanger 1-2 Is dit nog van de oude zwangerschap dat het hcg niet uit me bloed is? Of kan dit een nieuwe zwangerschap zijn. Ik heb sinds 21 januari weer gwn seks dus dan kan ik nu toch niet positief testen op een nieuwe zwangerschap? Ik kan ook niets vinden op internet dus misschien dat iemand hier het misschien weet. Groetjes Divana
Het heet geen abortus maar een curretage. En bij lang niet iedereen is het hcg na 3 weken weg. Dit kan Nl veel langer duren. Dus nee ik denk niet dat je opnieuw zwanger bent maar dat dit een restje is. Je bent ook nog een paar dagen aan de pil geweest en hormonaal dus compleet in de war..
De titel zegt wat anders dan je bericht! Idd geen abortus maar je hebt een curretage gehad.. (niet dat dat niet erg is hoor, maar abortus is toch wat anders). Lijkt mij ook sterk dat het van een nieuwe zwangerschap is..
Mij is verteld dat hcg tot wel 3!! maand in je bloed kan zitten. Dus denk dan toch echt dat het restjes zijn.
Je bedoeld denk 11 januari en curettage?? Ben benieuwd welke arts dit abortus noemt! Bizar! Misschien slim om kruidvat testen te blijven doen dan zie je of hij donkerder of lichter wordt
Hier tot ruim 3 maanden na miskraam positief getest. De eerste 2,5 maand oplopend en daarna weer aflopend.. Zou blijven testen nog even! Kan lang duren voor HCG uit je bloed is. Abortus is trouwens een (oude) medische term voor miskraam.. toen ik werd door verwezen voor herhaalde miskramen, heette dat ook habituele abortus. (stond letterlijk zo op de doorverwijzing). Dus zo een rare term is het niet NVOG De term is ondertussen aangepast vanwege de vrijwillige abortus en verwarring daarom, maar zeker oudere artsen zullen een miskraam een (natuurlijke) abortus blijven noemen.. Mijn eigen gyn noemt het steenvast een natuurlijke abortus. En curettage is de term voor de manier waarop ze iets verwijderen uit je baarmoeder. Zowel bij een miskraam, als bij een vruchtje op de verkeerde plek, als bij een abortus (Vrijwillig).
De term 'missed abortion' wordt toch ook gebruikt? En zoals pandavliegen zegt, oudere artsen gebruiken nog vaak het woord abortus zonder dat het gaat om een 'vrijwillige' abortus.µ TS, ik denk ook niet dat je opnieuw zwanger bent. Ik zou het eerst wat tijd geven tot je hormonen weer in balans zijn.
Dit idd.. Toen ik op de ok tafel lag, werd er gezegd "deze mevr krijgt een abortus curretage" vond t ook naar klinken maar ken de term uit mijn vak. Spontane abortus = miskraam idd Missed abortion = ook miskraam. Deze termen zijn geheel normaal.
Hier werd het inderdaad door de operatie-assistente, die mij klaarmaakte voor de curretage, ook een ... abortus genoemd. Ik vond dat een hele nare benaming, ook al wist ik dat het een medische term was. Ik heb zelfs om me heen gekeken of een van de andere patiënten het ook gehoord had. Want het kwam toch een beetje over alsof het om een gewone abortus ging, terwijl het kindje zoooo gewenst was...