Nou de tandjes komen er hier aan...dat is te merken aan de luiers.... Arm schaap poept 13x op een dag van die drap. Ondanks verschonen bij de eerste piep (hij en poepluiers is een dingetje) vuurrode plek rondom zn anus op beide bilhelften. Nog niet kapot, maar hij heeft er flink last van. Sudocreme gaat dit niet houden Oridza wat wij doorgaans smeren (fijner en beter dan sudocreme) houdt dit ook niet Zinkolie smeren we al een tijdje maar maakt t ook niet eens minder vurig (bij dochter hielp dat als een tierelier) Weet iemand nog een ander spulletje wat meneer zn billetjes kan verblijden?
Wij smeren Mitosyl. Werkt als een malle Lekker dik op smeren, ook op de plekken die nog niet rood zijn (en vergeet de balletjes, piemeltje niet) Er zit oa zinc oxide in, dus het beschermd en het droogt. En lanolin dat hydrateert. Ideaal voor zure poepluiers en zo!
En geraniumolie zit er in! Zat me net tijdens de fles te bedenken dat er nog een spulletje was...maar of dat nou voor spruw/billen was. Moet je die ook met olie verwijderen en dan nieuw laagje smeren? Net als die zinkolie (wat gewoon zalf is overigens).
Cicalfate van avene, werkt supergoed bij kapotte billen! Ik heb zowel op het werk goede ervaring ermee bij de baby's en met mezelf in mijn heftigste colitis periodes als alles open lag Prikt niet en blijft er goed op hangen, verzacht ook echt dat branderig gevoel
Nog genoeg te proberen dus. @Sophie2019 is die dr leenarts sterker dan zinkolie (heel oud middel) ik kreeg de indruk dat t meer "onderhoud" was. Ben zekerheidshalve even van luier gewisseld en heb m gisteren op een grote celstofmat ff laten "luchten" en dan gelijk een deel van de muur beschermd, elke wind is een kerrie risico (en uiteraard zit daar net spierwit behang wat een gruwel is om te verwerken)
kleine man durft zn billen niet eens meer te ontspannen...zo maar ff shoppen. Hopelijk snel van die derrie af. (diarree bij ukkies is trouwens ook een bekend covid voorbode, die hebben we hier half maart al gehad dat is deze ronde niet aan de gang)
Beste is blote billen nu maar kan me voorstellen dat dat niet echt een optie is met diarree haha. Misschien oude katoenen lappen gebruiken die je weg kunt gooien? Dat t wat kan luchten. succes en beterschap!
En nog als aanvulling! Hydrofiel kapot knippen in banen en in de luier leggen, veel fijner aan de billen
Heb m net weer ff op een kleed gehad voor een half uurtje met een celstof mat en luier in de aanslag, maar niet om. Bedacht me toen ineens dat ik een fohn heb met ook een koude stand (net iets warmer dan huidtemperatuur). Maakt een boel herrie maar meneer vond dat toch wel ff lekker. Gewoon ff zn billen van wat extra lucht voorzien. Oma's gaat naar t centrum voor welleda /dr leenarts billencreme. Met zoveel luiers is t een beetje tricky om hem mee te nemen, ben je net onderweg prakt ie weer een lading en zou dan ff moeten wachten tot we terug zijn...
Ik heb nog 2 meter aan hydrofiel doek (gewoon van rol) liggen. Zal m gelijk ff preppen! Wist toch niet wat ik er mee maken moest! Heb ook wasbare luiers, maar ik ben nog helemaal "nieuw" daarmee. Is t verstandig om als beginner wasbaar luieren precies in een diarree fase te starten (mocht er evt een bacterie/virus in hangen) of beter maar wegwerp aanhouden nu en hydrofiel doekje erbij in de luier? Als t de kleine man helpt ben ik best bereid tot een spoedcursus!
Ik zit niet in de wasbare luiers maar mijn verstand zou zeggen; misschien beginnen als de ontlasting wat minder heftig is indd. Wat betreft de bacterie.. inprincipe was je het hoog genoeg maar ik snap je punt. Zou nu even die banen knippen en die erin leggen, maar dat is mijn persoonlijke ingeving en nergens op gebaseerd
Hier ook, ik gebruik alleen nog dr leenarts! En evt miconazol creme als er een schimmeltje opspeelt. Verder als het zo rood is door de zure poep en het vele poepen schoonmaken met water en een washandje, evt alleen de eerste/ergste poep met een doekje. Want ook al heb ik die 99% water doekjes, ze vindt het toch niet fijn als die billen tegen het stuk aan zitten, gewoon water accepteert ze dan veel beter.
Ook een goede idd, even geen doekjes. Had een keer doekje over eigen kapotte huid gehaald en schrok hoe erg dat prikt
Toevallig hier idd gelijk de wasbare billendoekjes die ik had gemaakt ingezet. Heb nu de tube dr. Leenarts billencreme ingezet, mn sm kwam ook met de barrierecreme maar dat is volgens mij meer onderhoud. De welleda was de verkeerde helaas, ze had voor t gezicht meegenomen. Wat smeert dat dr Leenarts spul fijn!!!! en ook die plek waar de zinkolie van dr swaab gewoon geen houvast had is nu wel bedekt. Heb er voor nu ff een wasbare luier om en een inlegger om die zalf meuk uit de luier te houden. Eerst maar eens een half uurtje luchten weer en evt nog een rondje met de fohn (op "koude" stand).
Naïf gebruik ik, en sowieso billen doekjes zonder rotzooi erin. Ff laten drogen en dan billencreme erop. zo sneu is het H binnen een maand 3 kiezen en 2 tandjes.. en ook dagen met tig poepluiers pfff