Ik haat mijn gemis aan discipline!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Oohh ik zit zo met mezelf in de knoop dames, ik ben zo boos op mezelf! Wil even van me af schrijven hoor..

Ik heb geen discipline. In niets! Echt vreselijk is dit, ik word gek van mezelf. Alles loopt in het 100 en ik sta erbij en kijk ernaar. Heb het gevoel dat mijn hele leven door mijn vingers heen wegglijdt en ik kan er niets tegen doen.
    In november vond ik de maat vol wat mijn gewicht betrof en besloot ik af te vallen. Ik tors 25 kilo extra mee. En echt sinds november ben ik aan het (sorry voor mijn taalgebruik) kloten met allerlei dieten en programma's en weet ik veel wat. En inmiddels ben ik maar 2 kilo kwijt, en dat in 6 maanden tijd!!! Nu heb ik weer wat weggevroten en denk ik verdorie waarom ben ik zo'n zwakkeling??!!! Oh op dit moment ben ik echt gewoon kwaad op mezelf!!

En dan heb je nog allemaal andere punten waar ik gewoon te lui te ongedisciplineerd voor ben;

het stoppen met roken; lukt me niet.
    Orde in mijn huishouding en bijhouden; lukt maar niet!
    Orde in mijn administratie: lukt me niet!
    Agenda bijhouden voor afspraken: lukt me niet!
    Opzeggingen/brieven/beloofde vertalingen klaarmaken; lukt me niet!
    Manicure, pedicure en kapper bijhouden; doe ik niet (met helaas alle gevolgen van dien)!
    CV plaatsen op banensites; doe ik niet!

Etc, etc, etc...

Ooooooohhh ik ben zo ongedisciplineerd, om GEK van te worden!!
    Zo, moest ik er ff uitgooien hoor...

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    herkenbaar helaas

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D hier ook deels herkenbaar.
    zei daarnet nog tegen de hondjes (ja daar praat ik vaker tegen) dat ik echt beter moet opruimen en het bijhouden. heb van de week alles opgeruimd en alweer ligt er overal van alles:)

en het dieten: zeg tegen jezelf dat je gaat opletten wat je eet. en denk na bij alles wat je in je mond stopt (klinkt makkelijker dan het is) ik eet teveel chips, ben er (al zeg ik het zelf) verslaafd aan geweest (is nu weer wat minder) dan dacht ik smorgens al: welke chips ga ik vanavond eten en hebben we er nog? en waar ga ik ze halen? nu ik zwanger ben heb ik er minder zin in (snap het zelf ook niet;))
    ik ben vorig jaar iets van 6kilo kwijtgeraakt door gewoon op te letten. niet dieten, want zodra ik denk: ik ga dieten/lijnen. ik mag niks meer, ga ik zelf dingen eten die ik niet lekker vind, want ja, als het niet mag wil je ze zeker:(;):)

ik heb dat ook met sociale contacten en vriendinnen, dan denk ik: ik moet weer eens bellen of smsen, maar dan vergeet ik het weer. voor je het weet is er weer een week voorbij en nog steeds niet gedaan. of dan zeggen we: we moeten nog eens afspreken, komt er ook niet van.

succes. en het klinkt lullig, maar je hebt het zelf in de hand (weet ik van mezelf ook;))

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Och wat herkenbaar,

Ik zie letterlijk iets wat ik getypt zou kunnen hebben :)

5. namya

namya Niet meer actief

hahaha sorry dat ik lach, ik loop helaas ook vaak achter feiten aan te sukkelen hoor

ik neem me ook vaak dingen voor en dan ontbreekt dat stukje motivatie en doorzettingsvermogen..ben kennelijk liever lui dan moe....

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Oh ja, dat ook. Hoevaak heb ik niet dat ik zie dat ik een oproep heb gemist en ik denk ik bel zo wel terug.. Voor ik het weet is het 2 weken later en denk ik shit! Dit doet je sociale contacten dus ook niet goed! En wat te denken van mailtjes/krabbels/smsjes die ik niet beantwoord?
    Ooohhh wat erg ben ik!!! :(

7. Female

Female Niet meer actief

Ik heb met veel dingen ook geen/ weinig discipline.

Stoppen met roken;
    Mss kun je eens een afspraak met je huisarts maken. Een tijdje geleden heeft de apotheker me verteld dat je via de ha medicatie kunt krijgen. Deze medicatie geeft geen nicotine af, maar onderdrukt de drang naar een sigaret in je hersenen. Wellicht het opvragen van wat meer info waard?

Orde in het huishouden;
    Ik heb een huishoudschema in grote lijnen en dat brengt rust.
    Ik schrijf er enkel grote dingen op (badkamer, toilet, woonkamer, bovenverdieping, bedden verschonen, stofzuigen en dweilen, planten). Omdat dingen zoals de was en vaatwasser etc. moeilijk te plannen zijn.
    Schema hangt op een zichtbare plaats.
    Ook voor de was is het belangrijkste; bijhouden! Elke dag even checken of je al een machine vol hebt, draaien, ophangen.
    Ik deed het voorheen ook heel onregelmatig. Deed een paar dagen niks aan de was en dan opeens liggen er weer 5 volle machines te wachten, waar je weer geen uit-hangruimte voor hebt, en niks meer schoon in de kast. Om gek van te worden :)
    En met elke dag een beetje voorkom je écht dat ik-loop-overal-achteraan-gevoel ;)

Orde in administratie;
    Ik doe het zo;
    Ik heb 3 grote ordners, allemaal met tabbladen en op elk blad geschreven wat er achter zit. Voor op de map staat ook wat er in zit.
    Alle belangrijke post die binnenkomt leg ik (geopend, enveloppen, reclame etc meteen weggooien!) in het postvak.
    halverwege de maand order ik alle rekeningen in het postvak, en maak dan meteen een 'begroting' voor de aankomende maand, zodat ik meteen weet hoe we er voor staan. Indien nodig betaal ik alvast een rekening.
    Als het salaris er is betaal ik de rekeningen.
    Op alle rekeningen schrijf ik de datum van betaling en doe ze meteen in de klappers.
    Ik heb ook een kladblok waarin ik opschrijf wat ik allemaal betaald heb in de betreffende maand, hoeveel het was en welke datum.
    Op de eerder gemaakte 'begroting' streep ik steeds door wat ik betaald heb.

Agenda bijhouden voor afspraken;
    ipv een agenda kun je een weekbord/ maandbord maken met vakken op een zichtbare plaats. Of als je weinig hebt een whiteboard oid waar je afspraken op schrijft (op de deur, naast de pc bijv.)

Kapper;
    Als je weggaat meteen een nieuwe afspraak maken bij de kapper.
    Je voelt je tenslotte lekkerder in je vel als je er mooi uit ziet.

Verder: ik ben van de lijstjes.
    Een dagplanning zou misschien heel goed werken voor je. Maak 's avonds een plan voor je volgende dag.
    Schrijf daar op welke dingen je morgen wilt/ moet doen.
    Als je het echt heel moeilijk vind en echt weinig discipline hebt, kun je er evt tijden (in grote lijnen bijzetten)
    (bijv. 09.00 opstaan, ontbijten en relaxen, 10.00u badkamer en toilet poetsen. 12.00u Lunchen. 12.30u Uurtje voor mezelf. 13.30 Uitzendbureau bellen, verzekering bellen. was bijwerken. 15.30 boodschappen. ENZ ENZ.)

Dit laatste klinkt misschien gek/ overdreven, maar het brengt (mij iig) heel veel rust. Zeker als je ook steeds tussendoor afstreept wat gebeurd/ gedaan is.
    In tijden van onrust en weinig discipline doe ik dit ook, en het helpt mij dan echt.

Een heel verhaal, misschien dat je ergens iets aan hebt..

8. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Helaas heel herkenbaar. Totaal geen zelfdiscipline grrrrrrr

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh en ik heb geen discipline om op tijd naar bed te gaan. had greys anatomy afgezet om iets over 10 om te gaan slapen.
    en nou zit ik weer even op het forum en het weer ineens veel te laat:D

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hier nog eentje en ik zit er ook heel erg mee.
    Ik ging zelfs maar eens op het net zoeken of er een medische oorzaak achter lag, vitamine B 12 tekort en dergelijke. Maar de testen waren allemaal in orde, dus het is echt mijn eigen schuld.
    Ik heb het zelfs met mijn hobby, digitaal scrappen. Ik bedenk wat ik wil maken en ik vind het leuk om te doen, maar ik kom niet ver.
    Het hangt bij mij ook vaak samen met onzekerheid over mezelf en wat ik dan wél doe. Of ik wel goed genoeg ben in mijn werk enz.

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja.. verschrikkelijk..
    lijkt wel alsof ik dat lijstje heb geschreven..
    ik heb mezelf bij een sportschool ingeschreven, (jaar abbonement).. dan denk ik.. Dan moet ik wel gaan..
    maar ik ben alweer 2 weken niet geweest. !!!

was er maar een pilletje voor hé, dat je die discipline kon krijgen/vasthouden :p:p:p

12. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis

thnx voor de tips, ik had namelijk ook de ts kunnen zijn!

13. Female

Female Niet meer actief

Graag gedaan, het zijn alleen wat tips die mij ook helpen omdat ik zelf ook zo'n ongedisciplineerde chaoot ben af en toe :);)

14. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ohhhh ook ZO herkenbaar! Soms gaat het een hele tijd goed, maar dan ineens loop ik weer achter met werkelijk alles ;)

Schrijf wel heel vaak to-do lijstjes voor de volgende dag idd, maar ook die raak ik dan meteen 's morgens al kwijt waardoor er niets van komt;) Of ik schrijf op: beneden stofzuigen & dweilen..stofzuigen lukt dan nog wel, maar 't dweilen...;):)

Bij mij komt het vooral doordat ik geen werk heb...heb gewoon teveel tijd, en schuif makkelijk een taak op, omdat ik toch álle tijd heb:)

15. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Heeeey zooo herkenbaar! Bij mij bleek het probleem dieper te liggen, had met mijn eigenwaarde te maken. Paar weken geleden een healing gehad en bij een heldervoelende geweest, en sindsdien voel ik me iig al een stuk beter! Ben niet zo van het paranormale maar het heeft echt wonderen bij me verricht en de tijd zal het uitwijzen of ik ook wat gedisciplineerder wordt.. ook al is het gewoon ook een praktisch iets wat je gewoon moet doen/leren. soms is er geen excuus want bij mij heeft het soms ook gewoon met pure luiheid te maken :D

16. namya

namya Niet meer actief

pfff hier alweer bijna 4 weken...maar deze week ga ik echt!! :D

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ook voor mij op sommige vlakken herkenbaar hoor. Maar ik denk niet dat het een gebrek aan discipline is. Ik denk dat het meer een kwestie is dat je meer wilt dan je op dit moment aan kunt.

Ik ben zelf (voor andere dingen oa) bij een psycholoog geweest en die gaf ook aan dat het blijven doen wat je doet je blijkbaar meer oplevert dan wat je verwacht te krijgen als je je gewoontes verandert. Dus misschien moet je daar eens naar kijken, waarom rook je nog? Waarom heb je geen zin om een manicure/pedicure/knipbeurt te ondergaan? Waarom wil je je dieet niet aanpassen? Etc...

Wat daarnaast behulpzaam kan zijn is om te beginnen met de kleinst mogelijke verandering te maken die je vol denkt te kunnen houden. Dus misschien kun je niet stoppen met roken, maar kun je wel een sigaret minder roken. Zoiets. Als dat dan goed gaat, ga je naar de volgende kleinste verandering die je kunt maken en denkt te kunnen volhouden.

Tot slot denk ik ook dat je misschien wat aardiger tegen jezelf moet zijn. Kijk ook eens naar de dingen die wel goed gaan, dingen die je wel kunt!

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ohhhh ook voor mij heel herkenbaar helaas... zeker sinds begin dit jaar... bah!! kan er ook heel verdrietig van worden maar toch krijg ik het ook niet voor elkaar om mezelf bij elkaar te schrapen en het in orde te maken... :(
    (behalve het stoppen met roken dan)

succes meid! ik leef met je mee!

19. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Oh meid heel herkenbaar. Tis kut, maar wees niet te boos op jezelf! Het leven is soms best zwaar en soms moet je ook zoveel.

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

Bij mij is het niet zo zeer het gebrek aan discipline het is meer bij mij dat mijn huis vandaag(bijv.) schoon moet zijn en het een hele klus is(omdat mijn pa van het weekend de deuren en deurposten geschuurd en geschilderd heeft, dus alles ligt vol stof) maar ik het gewoon niet voor elkaar krijg en dan boos op mij zelf word.

En kwa lijnen tjah ik herken dat wel heel goed, nu was ik de laatste 3 weken heel goed bezig ook 3x in de week hardlopen, en was ik vand e week 2 kilo afgevallen en nu ben ik die al weer aan gekomen.
    Het is dan ook gewoon niet meer leuk om te doen, en ik heb niks geks gegeten, oh jah een hema rook worst meer niet.

succes meid

Deel Deze Pagina