kraamzorgproblemen qua uren

Discussion in 'Kraamtijd' started by ramona0309, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Vroeg me af wie recent van jullie die recent bevallen zijn problemen gehad met het krijgen van alle uren kraamzorg....
    Ik ben nu zwanger van de tweede en hoor allerlei enge verhalen over dat ze niet al de uren kunnen garanderen, dat je dan misschien huishoudelijke zorg erbij krijgt etc.... etc....

Wie van jullie is hier tegenaan gelopen en bij welke kraamzorg-organisatie?

Zelf heb ik mijn zorg aangevraagd bij Kraamzorg de Eilanden (omgeving Rotterdam) maar ik hoor daar nu opeens allerlei nare geluiden over....
    ben er niet gerust op

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

oeps zie nu pas het kopje kraamtijd staan.... had ik het beter daar kunnen zetten..

Staat wel niet erg logisch onder alle andere kopjes, maar toch.... Sorry

3. bloem75

bloem75 Lid

Mar 23, 2007
    80
    0
    0
    Ik ben in februari bevallen van de tweede en kreeg inderdaad maar weinig uren. Ik heb ongeveer 25 uur gehad denk ik, terwijl ik recht had op 49 uur. Dit was bij Take Good Care kraamzorg, en ik woon in Amsterdam. Ik had nog het geluk dat ik een herintreedster had naast de gewone kraamverzorgende. Met z'n tweeën konden ze nog aardig wat doen. Maar als het je eerste kind is en je hebt maar 24 uur vind ik dat wel bar weinig. Je moet toch wennen aan het ouderschap.

4. SamCha

SamCha Nieuw lid

Aug 13, 2008
    2
    0
    0
    Kraamzorg waar me nicht en tante kraamzorg kregen. hebben alle uren gekregen. Ze lever ook zorg in rotterdam

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had recht op 49 uur, maar na de gebruikelijke 8 dagen had ik er volgens mij pas 36 gehad. Omdat de BV nog niet supergoed ging, heb ik nog een paar uur lactatiekundig consult erbij gekregen en nog 2 halve dagen 'verlengde' kraamhulp. Alles bij elkaar kwam ik net aan 49 uur. Mijn tip: bespreek bij de intake of dit voor hen ook een optie is, dat ze de uren uitsmeren over meer dagen. Want 25 uur vind ik ook belachelijk weinig, daar kun je helemaal niks mee. (als ze dit bij mij hadden gedaan, zou ik het via de verzekeraar hebben proberen op te lossen: je betaalt niet voor niets een hoop premie!)

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb in principe recht op 6 uur per dag, maar de vrouw van de intake gaf aan dat er een grote kans is dat het maar 3,5 uur gaat worden. Ik schakel straks mijn moeder ook in, zij kan vooral het huishouden regelen zodat de kraamverzorgster me van alles over verzorging van de baby kan leren.

In Den Haag is de nood echt hoog....heel jammer maar goed weinig aan te doen. Op zich vind ik het ook wel lekker als mijn moeder in huis is hoor.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ik ben dit jaar bevallen en kreeg gewoon die 44 uur zorg allen hebben wij haar na 2 dagne naar huis gestuurd, het klikte gewoon niet en ik wilde liever gewoon lekker rust hebbe, datgene wat er gedaan moest worden kon ik zelf ook wel en mijn man was ook thuis en die kan ook goed zijn handen laten wapperen dus hier geen problemen gehad met de uren als ik haar niet zelf zou hebben weggestuurd.

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb me ingeschreven bij ZINKraamzorg Rijnmond. Volgens mijn verzekeringsmaatschappij is 24 uur zorg gegarandeerd, maar verder is het maar afwachten wat ik krijg.
    Mijn beste vriedin werkt bij ZIN (zij komt ook bij mij kramen) en van haar hoor ik eigenlijk alleen maar dat ze altijd volledige zorg geeft aan gezinnen. Ze maakt ook lange dagen, 8 dagen achter elkaar. Ik ga er dus maar een beetje van uit dat ik wel gewoon het standaard aantal uren van 44 of zo zal krijgen. ZIN schijnt ook niet meer zorg aan te nemen dan ze zelf echt verwachten te kunnen leveren, terwijl bijv. De Waarden die hier in de regio zit, gewoon onbeperkt zorg aanneemt en dan komen ze dus vaak met capaciteitsproblemen of je krijgt 3 verschillende kraamverzorgsters achter elkaar of zo.

In 2006 had ik ook kraamzorg van TAke Good CAre, maar dat was niet zo geweldig geregeld. Degene die de bevalling moest doen kwam 2 uur na de geboorte pas aan, doordat ze 50 km had moeten reizen. En ze ging vervolgens na 2 uurtjes alweer weg, zodat we daarna 16 uur alleen thuis waren.
    De dagen daarna zou ik eigenlijk maar 3,5 uur per dag krijgen, mijn kraamverzorgster moest 's middags nog naar een ander gezin. Omdat ik echt bijna instortte toen ik dat hoorde, heeft zij zelf geregeld dat ze meer uren bij mij kon maken. Dat was wel heel fijn, maar de organisatie vond ik waardeloos.

9. melloncollie

Schijnbaar is dat dan toch iets van de grote steden, dat de vraag groter is dan het aanbod.

bij mij schreef de persoon van de intake ook direct op dat mijn moeder zou meehelpen. op het intakeformulier he :confused: zo erg is het dus. geef een vinger en ze pakken je hele hand. dus nu heb ik zoiets van oke waarschijnlijk heb ik dus geen prioriteit omdat ze er al van uit gaan dat mijn moeder meehelpt. nou vind ik dat niet zo een ramp maar dat het zo erg is dat ze tot dit soort acties moeten overgaan....zou bij mij een belletje doen rinkelen.

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    heb ook take good care gehad en heb gewoon me 49 uur gehad in juli dit jaar. gene problemen mee gehad

11. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij Elmar krijg je ook 49 uur. Is omgeving Rotterdam.
    Wij hebben zelf gekozen voor maar 3 uurtjes per dag maar dat is ieder voor zich..
    Als het nodig is kunnen ze ook nog meer dan 49 uur verzorgen..

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Jeetje wat vervelend van die weinig uren. 25 uur dat is toch veel te weinig, je moet inderdaad nog zo wennen aan het ouderschap.

Elmar dat is toch een erg christelijke organisatie? Als niet christelijke zou ik daar niet voor gaan denk ik, zeker niet omdat ze in hun folders al zeggen christelijk te zijn. Komt er dadelijk eentje bidden aan je bed ;)

13. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb daar niets over gehoord bij Elmar... Is een dame op bezoek geweest en er is totaal niet over geloof gesproken...
    2 vriendinnen hebben kraamzorg van hun gekregen & geen last gehad van biddende kraamverzorgsters..;)

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Ik woon ook in Den Haag maar ze garanderen mij alle uren!

15. melloncollie

Van wie heb je dan kraamzorg als ik vragen mag?

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Careyn kraamzorg..

17. melloncollie

Hmm, ik heb een ander. Misschien dat ik dan bij een eventueel volgend kind overweeg om niet meer met deze kraamverzorger in zee te gaan.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Tsja... ik denk idd dat het per aanbieder verschilt

19. veroon

veroon Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,055
    0
    0
    almere
    wij nemen icare
    en krijg de volledige uren

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sinnamon: sjonge, wat een vooroordeel.... ik schrik er even van.
    Ben zelf christelijk en werk bij een christelijke organisatie voor hulpverlening aan jongeren. Wij helpen iedereen en geven dat beetje extra christelijke zorg aan jongeren die dat zelf graag willen. Voor ieder ander zijn we niet anders dan andere organisaties... Neem toch aan dat dat voor die kraamzorgorganisatie ook geldt....

Share This Page