hallo, wij gaan in september met onze dochter 3 weken naar italie maar ik lees overal dat dan een badmuts verplicht is, wat ik wel sneu vind voor een babytje want dit lijkt me niet heel erg lekker zitten (dan 7 maanden oud ) Wat is jullie ervaring en hebben jullie een spciale badmuts voor je kindje?? gr natascha
Geen ervaring mee en nog niet eerder van gehoord dat je in Italie verplicht een badmuts op moet doen.???
Volgens mij was er in Frankrijk wel zo'n regel, maar van Italië weet ik het niet. Misschien even opbellen naar het reisbureau? Zal ff voor je googlen. /edit: http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/vrije-tijd/21571-zwemkleding-in-het-buitenland-bikini-topless-naakt.html Ik lees dat op veel plekken een badmuts verplicht is, maar dat ze er op bepaalde plekken ook weer soepeler in worden. Ik heb dus het idee dat het van camping tot camping verschilt. Mijn tip zou zijn dat je iig een badmuts meeneemt en ter plekke bekijkt of je hem gaat gebruiken of niet. Better safe then sorry Mochten badmutsen verplicht zijn, dan zul je die daar ook wel kunnen kopen, lijkt me.
Als de badmuts al verplicht is voor volwassenen dan vraag ik me af of dat voor babies ook zo is. Hier in FR is er geen badmutsenplicht, je mag alleen niet met zwemshorts het water in. En in Italië is dat denk ik ook het geval. Dus altijd zorgen dat je man/vriend en kindje een zwemslip mee hebben.
Ik snap niet wat er sneu aan is voor een baby. Hier zijn ze ook verplicht op zwemles en daar heeft hij echt geen last van. Wij hebben tot nu toe altijd voor de stoffenversie gekozen, vind ik zelf ook het prettigst zitten. Wij hebben er denk ik 3, nu gewoon kindermaat, eerder babymaat.
Wij zijn in 2008 naar een camping in Italië gewees, camping Rivanuova in Martinsicuro, Adriatische kust. En daar waren badmutsen wel verplicht, baby's heb ik toen niet zo opgelet maar het 1,5-jarig zoontje van onze vriendin moest wel 1 op. Kon je daar voor een euro kopen heel simpele katoenen dingetjes.
hier een ervaren italie-ganger .. het verschilt echt van camping tot camping of een badmuts verplicht is. Op gote toeristische campings is het meestal niet verplicht, maar kleinere traditionele campings hebben die regel vaak wel.
maar deze hoef je dan dus alleen op als je daadwerkelijk het zwembad ingaat en niet als je in italie langs de kant zit of ligt, tenminste dat neem ik aan, er staat echt alleen maar badmuts verplicht. Maar ik zag overal wel badmutsen voor kinderen en vroeg me dus af of deze ook wel paste bij onze dochter en die is dan rond die tijd 7 maanden
Op onze camping in italie was het ook alleen voor volwassen en grotere kids. Lopende en springende zeg maar. Ons zoontje van toen 10 mnd hoefde het niet... Zou eerst kijken op de camping, deden wij ook... Kun je altijd nog kopen daar.
ben 2jaar geleden ook in italie geweest, camping in san marino daar waren de badmutsen wel verplicht, voor volwassenen maar niet voor baby's/jongere kinderen
Is dat alleen op de campings? (ben geen campingtype, maar in de hotels in Italië nooit van zo'n regel gehoord) Maar waarom zijn ze eigenlijk verplicht? En waarom moet een man een slip aan en mag de zwemshort niet?