Hoi, Onze zoon is ruim 8 maanden. Hij kan heel goed in de kinderstoel zitten maar nog niet zelfstandig op zijn kleed bijvoorbeeld of in de box, wel op de bank met een leuning. We willen vd week alvast een kinderstoeltje kopen. Over bobike hebben we geode berichten gehoord. Mijn man en opa en oma krijgt dan ook een bevestigingssysteem op zijn fiets zodat we gemakkelijk kunnen switchen. Waar kunnen we zo'n bobike zitje kopen? en wat moeten we erbij kopen? ik las iets over een kussentje voor in het begin? en meteen al een windscherm? Ik heb verder ee ndelivery bike, een vrij zware fiets met een rekje voorop. Wordt het niet te zwaar voorop, moet ik het rek voor weghalen? een hoop vragen kortom... dank jullie wel alvast voor jullie moeite om te antwoorden!
Het stoeltje en windscherm is prima om te beginnen. Meer heb ik zelf ook niet, al wil ik binnenkort even een slaaprol gaan halen. Maar ik zou wel echt nog niet gaan fietsen als je zoontje nog niet zo goed kan zitten. Weet je vast zelf ook wel, maar dacht, ik zeg het toch nog eventjes voor de zekerheid.
Ik heb een maand of 2 geleden dit pakket besteld: Bobike plus pakket uitgebreid compleet italic black - Fietszitje pakketten - Fietszitje Levering was vlot, prijs was (na zorgvuldig vergelijken in winkels en op internet) aan de lage kant. Bevalt me prima! Alle bevestigingsstukken zitten er ook bij (is bij sommige webwinkels niet, die moet je er apart bijkopen. Dat is wel een instinker qua prijs!) en het is meteen met achterzitje, dus die kun je dan later gebruiken. Heb je hem meteen in hetzelfde design als de rest. Of je nog wat extra's moet hebben omdat ze nog zo klein is, weet ik niet. Ik zou wel nog even wachten tot je zoon een langere tijd zelfstandig kan zitten. Het vergt nogal wat van het ruggetje. Een fietsstoeltje wiebelt en hobbelt en is niet hetzelfde als in een kinderstoelt zitten.
wij hebben de yepp ivm 5 puntsgordel. erg leuk zitje wat geheel van zeer zacht materiaal is. dus je hoeft geen kussentje. zo zeker windscherm doen!
Windschermpje zou ik wel doen, niet alleen voor de vliegjes maar ook regen en natuurlijk de wind scheelt een hoop! Een slaaprol heb ik ook, nou als Dane in slaapt valt 'hangt' ie overal behalve op de slaaprol