Doopboekje tips en voorbeelden!

Discussie in 'De lounge' gestart door MHMW, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Waarschijnlijk ben ik een van de zoveelste, maar ik zoek voorbeelden van doopboekjes. Nu hebben we er wel een gekregen van de pastoor, maar we willen het toch wat luchtiger houden. Wie zou zijn of haar doopboekje willen sturen en zijn er nog mensen die tips hebben of orginele ideeën hebben?

2. Jel

Jel Niet meer actief

Wat houd dat eigenlijk in, zo'n doopboekje?

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Daar staat de viering in. Een soort van programmaboekje. Met eventuele gedichten, muziek. Het doopsel bestaat uit verschillende onderdelen, waaronder naamgeving en de zalving. Dit staat in het boekje beschreven en ieder die het doopsel bijwoond, krijgt er een bij binnenkomst. En de meeste bewaren deze ook.

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Maar ja, nu dus een maken. Bij Tijn hebben we hem vrij simpel gehouden en het boekje vd pastoor gebruikt, maar dat kan je geen tweede keer doen. Ik zoek ook gedichten. Die oma kan voorlezen voor Fem en een voor de peettante van Fem.

5. emje

emje Niet meer actief

wij hadden bij emily een mooie foto van haar op de voorkant met de datum van de doop eronder. in het boekje hadden we de teksten staan en op de laatste pagina een tekening zodat de kinderen die bij de doop aanwezig waren eventueel konden kleuren.

onze zoon word 9 september gedoopt en dit keer worden er 3 kindjes tegelijk gedoopt. ook nu komt er op de voorkant een mooie foto van de 3 kindjes en binnenin gewoon de tekst.

6. MHMW

MHMW Niet meer actief

Had je dan kleurtjes erbij gedaan? En zelf gedichtjes? De kaft is al ontworpen, ook met een foto en datum, zelfde als de uitnodiging.

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, op die manier.

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik kan je ons doopboekje wel mailen. Lynn en Sem zijn gedoopt afgelopen september en ik heb de boekjes ook zelf gemaakt. Als je me een pb stuurt met de mailadres dan stuur ik hem naar je op. Misschien kun je wat ideetjes opdoen....

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Bedankt minniemouse! Ik stuur je een pb.

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zal effe kijken of ik het bestand van ons boekje nog ergens heb...

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yep, staat nog in Word; als je wilt kan ik het je doormailen?
    Wij kregen overigens een hele klapper met teksten per "onderdeel" waar we zelf uit konden kiezen. En omdat Hidde de eniste was, met een aparte viering met dus alleen ons gezelschap, was er ook wat meer ruimte voor eigen dingen, zoals bv. een liedje van Woezel en Pip.;)

Deel Deze Pagina