Een weekend alleen thuis, alleen ik ben niet zo'n held

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal26, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoi meiden.

Mijn man gaat dit weekend met de vrienden een weekendje weg, het was de bedoeling dat ik ook meeging maar aangezien dat het een actief weekendje is blijf ik maar mooi thuis.
    Ik ben niet helemaal fit vanwege een te lage bloeddruk.
    Mijn man wilde eigelijk ook thuis blijven.
    Maar we hebben best een heftig jaar achter de rug vanwege ziekte van onze dochter, we gaan niet op vakantie en hij heeft afgelopen jaar super hard gewerkt.
    Dus ik vindt hij dit weekendje maar lekker moet gaan.

Alleen nu ben ik dus alleen thuis, dus dat betekend ook alleen slapen.
    Ik ben echt een enorm watje, en hoor dan ieder dingentje.
    Ik zie er dus eigelijk best wel tegenop moet ik zeggen.
    Zijn hier nog meer dames bang om alleen thuis te zijn.

Dat betekend denk ik dat ik in de avonden regelmatig hier te vinden ben :)

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hihi, waar ben je bang voor dan? inbrekers e.d. of gewoon het idee dat je alleen bent?
    Wat lief van je trouwens dat je je man lekker weg laat gaan met zijn vrienden! :)

kun je niet bij iemand gaan logeren? of heb je misschien een nichtje of neefje die het wel leuk vind om bij je te komen slapen? Heb je tenminste een beetje afleiding:)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wat is je band met de buren?

Gewoon aangeven dat je niet op je gemak bent en als er iets is of je mag bellen?

Ik ben niet bang aangelegd. Mijn man gaat nooit zonder ons weg, maar 1 keertje kon hij door een enorme storm niet meer naar huis komen omdat hij cursus had aan de andere kant van het land en de treinen niet meer reden....

Vind ik helemaal niet erg.

Wij hebben drie honden. Voel me veilig. En kan altijd wel genieten van mijn rust dan. Tv voor mezelf. Bedlamp lang aan om te lezen (kan hij niet tegen)...
    Eten wat ik wil zonder rekening te houden met...hihihi..

..als hij savonds eens wat heeft, verheug ik me erop..tijd voor mezelf....

Ben wel altijd blij alstie weer thuis is.

nee bang ben ik niet. Maar we wonen dan ook in een rustig dorp, buren ken ik allemaal al heel mijn leven. Dat scheelt wel denk ik.

SUcses en geniet van je vrije tijd!

4. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het niet heel erg leuk om alleen te zijn maar moet er toch aan gaan geloven.

ben van 20 aug tot 11 nov alleen..

5. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ik ken het zoooooooo goed,
    Me man hoeft maar in huis te zijn en ik slaap.... maar als ie er niet is slaap ik niet

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik hou dr ook niet van hoor.
    Ik ga bv in het donker dan niet naar t souterrain (staat de droger). Ik slaap er niet slechter om, als ik in mijn bed lig, gaat t wel. Maar rondlopen in een donker huis (of donkere kamer in moeten, brr!)
    Mn vriend is wel eens een weekje voor een congres weggeweest. Dan ga ik sowieso wel een paar dagen bij mijn ouders of zusje op bezoek. Met overnachten, want ze wonen op 100km.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik alleen thuis ben, ben ik niet bang maar ik vind het wel heel vervelend om alleen naar bed te gaan. Dan zit ik dus tot vééél te laat online of voor de tv (en 's morgens spijt, want de kinderen worden gewoon vroeg wakker natuurlijk).

Ga gewoon op tijd naar bed, dan ben je veel frisser de volgende dag. Als je bang wordt van geluiden in je huis, helpt het je misschien om de radio zachtjes aan te zetten. Eventueel met sleeptimer, zodat hij niet de hele nacht aan blijft.

Misschien is er een vriendin die het leuk vindt om 's avonds bij je op bezoek te komen?

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Poeh ik ben daar ook geen held in. Gelukkig hebben wij een chihuahua rondlopen die zichzelf TE stoer vind. Die slaat gegarandeerd aan mocht hij wat raars horen. Geruststellende gedachte ;)
    Misschien kun je savonds gezellig visite uitnodigen! En snachts wat lichten aan laten.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit heb ik echt Precies hetzelfde! ben echt een schijterd als hij er savonds niet is hahaha

10. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Toen mijn jongste nog wat jonger was, vond ik het ook vreselijk zonder man thuis.
    Ik telde de nachten af.
    Maar nu ben ik al maanden alleen met de jongens van zondagmiddag tot vrijdag middag en heel stiekem is het heerlijk!
    Ik ben niet bang in huis, ook niet als ik in bed lig.
    Moet er wel bij zeggen dat ik gisteravond wel bang was hoor, met dat onweer! Maar onze buren wisten dat ik alleen was met de jongens dus die zijn nog ff wezen kijken bij ons! Zo lief!

Zet hem op dit weekend!
    Niet bang zijn ,echt nergens voor nodig!

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik ben ook een bangerik! Maar dat komt dan ook omdat er in mijn vorige huis ingebroken is!

Mijn man is vorig jaar ook een weekend weggeweest en dat vind ik dan ook total NIET prettig. Ik slaap slechter, minder vast..

Maar goed we hebben op alle en dan ook alle ramen rolluiken. Echter op de voordeur niet maar die is extra beveiligd. Tja dus ze komen niet zomaar binnen maar toch....:cool:

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Voel me absoluut niet onveilig, maar vind t minder gezellig. Ik ben vaker degene die een paar dagen op congres verdwijnt, maar ook toen hij vroeger weleens nachten werkte prima... Alleen inderdaad de neiging om te laat naar bed te gaan, maar als ik eenmaal lig slaap ik er niet minder om. Lief gaat meestal naar zijn
    moeder als ik weg ben, hij zorgt niet goed voor zichzelf als hij alleen is.

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik heb wel een dochtertje van bijna 3, maar die zal wel gewoon lekker liggen te slapen da :)
    We hebben ook een hond, een labrador. Maar die wordt alleen maar blij als er inbrekers binnen kopen :)
    Daar heb ik totaal geen waakhond aan :D

Het is niet zozeer dat ik bang ben om alleen thuis te zijn.
    Maar gewoon om alleen naar bed te gaan.
    Het komt eigelijk nooit voor dat ik alleen thuis slaap, want met vrienden weekenden ga ik normaal altijd mee.
    De buren kan ik zeker altijd bellen, dat komt wel goed.

Gelukkig ben ik niet de enige hier die bang aangelegd is.
    Ik mocht wel bij mijn ouders logeren maar die zijn dit weekend ook weg.
    En mijn zus zit midden in een verbouwing.
    Och ik ga dan maar lekker op zwangerschapspagina.
    En ik heb super lekkere dingen in huis gehaald :D dat maakt weer goed natuurlijk.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    als mijn man storingsdienst heeft slaap ik met zo'n grote maglite lamp en de telefoon naast mijn bed..

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Manlief gaat hier 2x per jaar een weekend kamperen en volgend jaar plant hij 3 weken Z-amerika(bah, kijk er nu al tegen op).
    Ik ben gewoon bang voor inbrekers ed, daarom laat ik een licht aan in de gang en in de woonkamer.
    Verder komt zuslief veel op bezoek en ERRUGG van mij, maar als zoontje een beetje triest is, mag hij bij mij in bed. Hij slaapt beter en ik ook want er ligt EEN MAN in mijn bed (bulderlach).
    Ben altijd blij als hij terug thuis is

16. Mijn vriend zou deze week een meeting hebben aan de andere kant van het land, waarvoor ie dus de nacht van tevoren in een hotel zou slapen. Ik heb geprobeerd heel hard te denken aan alle meiden hier op het forum, die hun man iedere week moeten missen op doordeweekse dagen, of zelfs maandenlang als hun man op uitzending is, maar dat heeft niks geholpen, ik voelde me ontzettend zielig en zag er zooo tegenop :) Ik heb steeds stiekem liggen janken, uiteindelijk 'betrapt' door vriend, die toen maar besloot om die nacht niet in dat hotel door te brengen, maar gewoon thuis en dan om 5 uur smorgens te gaan rijden, zodat hij alsnog op tijd zou zijn voor die meeting.. ;) Zo lief! Kan me dus heel goed voorstellen dat je hier vreselijk tegenop ziet! Bij mij zou het niet zozeer zijn dat ik bang zou zijn, maar ik zou me vreselijk alleen voelen en hem zó missen :)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee gelukkig totaal geen last van, hij is meerdere nchten per maand weg en gaat ieder jaar een maand naar turkije. Geniet dan wel van mn tijd alleen en slaap ook beter alleen.

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook een bangerik die moeilijk tegen alleen zijn kan. Mijn man is nu 3x een nachtje weggeweest en wat ik deed was lekker de droger aanzetten als ik ging slapen, zodat ik een vertrouwd geluid hoorde en niet op alle andere geluidjes ging letten, dat hielp erg goed hier ;) Succes van het weekend!

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wat een gezelligheid nu, er is niks op tv :(

20. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0