Los lopen, hoe ging dat bij jullie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamavanJurre, Feb 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Mijn zoontje is inmiddels 16 maanden en motorisch gezien niet één van de snelsten ;) Sinds zijn 1e verjaardag kan hij optrekken tot staan, hij kon wel meteen goed langs de tafel, kasten e.d. lopen. Sinds een week gaat hij (eindelijk :)) steeds vaker bewust los staan, hij trekt dan ook onze aandacht en gooit dan zijn handen in de lucht, zo van kijk eens wat ik kan? :)

Vandaag deed hij ineens zomaar los overstappen van de tafel naar de bank, waren ongeveer 3 stapjes. Ik helemaal trots en hij heeft het nu een keer of 6 achter elkaar gedaan :D

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het bij jullie kindjes ging dat ze los gingen lopen, en in wat voor tijdsbestek dat ongeveer ging? Het kan prima zijn dat hij er nog 4 maanden over doet om echt los te gaan lopen, maar de laatste week gaat hij ineens wel vooruit! En dat is toch wel erg leuk om te zien moet ik zeggen :D

Groetjes!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

#2 MamaMarije, Feb 16, 2011
    Last edited by a moderator: Feb 16, 2011
    Leuk he? Die motorische ontwikkeling is zo leuk om te observeren.
    Mijn zoontje nam met ongeveer 12 maanden zijn eerste losse stapjes. Daarna gebeurde er een paar weken niks en met 13,5 maand liep hij ineens vrij vlot volledig los de kamer door.
    Het duurde nog wel een maandje of twee voordat hij zonder steun van bank/stoel/tafel/etc. kon gaan staan.

EDIT: was ik nog vergeten erbij te zeggen. Lucas trok zich voor het eerst op met 7,5 mnd. en stapte met ong. 10 maanden langs de bank/tafel en kon oversteken met steun, zeg maar.

Geniet ervan :D

3. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke was heel snel, eigenlijk geen vergelijking.

Met 8½ mnd optrekken tot staan, met 11 mnd overlopen van tafel naar bank/stoel. Op haar verjaardag eerste keer 5 losse stapjes. En 2 weken daarna liep ze de hele kamer door.

Emiel liep ook veel later. Trok zich met 11 mnd op tot staan en liep met een maand of 17 los.

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Tussen het overstappen en het loslopen zaten wel geteld drie dagen hier. Mijn meisje liep met 13,5 maand, ze heeft lijkt het wel gewacht tot ze het echt goed kon. Ze kon al lang lopen achter de blokkenkar en wheelybug maar deed geen enkel pasje los.
    Toen ineens stapte ze over van de tafel naar de bank en drie dagen later liep ze de gehele kamer rond.

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Hier zat er best een flinke periode tussen het doen van een paar losse stapjes, en het echte lopen. Onze zoon kon met 15 maanden losse stapjes doen en met 17,5 maand écht lopen. De twee weken voordat hij ging lopen ging hij steeds staan, en oefenen met vallen... ;)
    Dus hij was ook niet één van de snelsten, maar toen hij eenmaal kon lopen, kon hij ook meteen goed lopen! (en op de 'juiste' manier vallen) :D

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties deed met 12 maanden zijn eerste lossen stapjes, en schrok daar zo van dat hij spontaan ging kruipen. Dat deed hij namelijk ook nog niet. Hij liep al wel twee maanden aan 1 hand.
    Met 15 maanden liep hij los, maar aangezien je zoon al wat ouder is, zal het wel niet lang meer duren!

7. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Mijn meisje is net zo oud en loopt al 'eeuwen' overal langs, maar nog niet los. Aan 1 handje lopen gaat heel goed en sinds kort durft ze af en toe wat losse stapjes te zetten (hooguit 5). Maar dan zakt ze al wel snel weer door haar knietjes. Sinds vandaag is ze er wel drukker mee dan anders, dus ik hoop dat ze er steeds meer lol in gaat krijgen en steeds verder gaat. Ik kan echt niet wachten tot ze eindelijk gaat lopen!

Ik hoop dat het voor jou ook niet lang meer gaat duren!

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Even goed bedenken hoor.

Met 8 maanden ging ze staan en steeds vaker toen ook rondjes lopen in de box en langs de tafel en bank lopen. Met 10 maanden deed ze uiteindelijk haar eerste losse stapjes en toen liep ze binnen een paar weken toch wel steeds beter los. We hebben 2 weken voor haar verjaardag schoenen gekocht (11,5 mnd) en ik weet nog dat ze toen buiten ook aardig kon lopen. Dus tussen de eerste stapjes en buiten los lopen (af en toe viel ze dan nog, maar niet vaak meer) zat ongeveer 6 weken denk ik. En steeds iets verder, bochtjes om, etc.

9. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik had een snelle loper..
    (Wel een late kruiper, heeft hij bijna niet gedaan...)
    Maar in de tijd dat hij stond, langs liep zat een paar weken...
    En de tijd dat hij overstak met 2 stappen zat een week of 2 tot echt lopen. En niet anders meer gedaan.

10. mroos

mroos Niet meer actief

Je berichtje geeft moed;).

Hier een zoon van 14 maanden die interesse heeft in alles behalve lopen. Het lijkt me geweldig als hij over 2 maanden ook een keer een stapje zet haha.

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Bij Beau heeft het ook best een tijd geduurd. Hij liep al een tijd goed overal langs en ook aan 1 hand liep hij best stevig. Af en toe wilde hij een oversteek maken van bank naar tafel. Dit waren max 5 stapjes los. Tot 2 weken geleden.
    Hij kwam tegen half 5 uit bed na een middag slaapje. Manlief had wat te drinken en dat wilde hij ook wel proeven. We lieten hem steeds een stukje verder lopen. Het was net alsof het kwartje in eens viel en binnen een half uur rende hij de kamer door en was niet meer te stoppen. Ook durfde hij ineens zelf te gaan staan zonder zich ergens aan vast te houden. Bij hem was het een kwestie van lef/vertrouwen.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje kon gaan staan toen hij ook zelf kon gaan zitten, met 9 maand. Hij ging ook meteen overal aan langs lopen. Met 10,5 maand zette hij zijn eerste losse stapjes en twee dagen later liep hij het hele huis door.
    Hij kon tijgeren met 7mnd en het mowgli loopje (op handen en voeten) kwam daar snel achteraan. Was ook wel erg grappig om te zien. Kruipen heeft hij bijna niet gedaan.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn zoon is nu 16 maanden en hij loopt sinds 2 weken al af en toe een paar stappen los. Net zoals bij jou eigenlijk. Maar toch kruipt hij nog liever, dus ik mag het maar heeeeeeeeeeel soms meemaken. haha.

Ik vind het nu weleens tijd worden eigenlijk.

14. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmm hier was dochter erg snel daarmee.... ze liep "al" met 11 maanden, dat ging ineens heel vlug, in tijdsbestek van misschien een klein weekje. Zoonlief had wat meer vertrouwen nodig. Hij liep echt met 14 maanden, maar liep daarvoor al wel een tijdje achter of aan dingen.... als ie maar wat steun had :) Het komt vast wel, en als het zover is..... Oh oh oh ;)

15. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic! Mijn zoon ging bij 10,5 maand tijgeren, bij 11 maand billen schuiven en nu (12 maand) zelf staan en gelijk ook stapjes rondom de tafel en aan twee handen lopen. Ben heel benieuwd hoelang het gaat duren voordat hij echt gaat lopen!

16. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochter liep al met 1 jaar en 3 weken.

eerst om de tafel,dan van de tafel naar de bank.
    En af en toe bij ons aan de hand.
    Ik herinner me,dat ze naar de keuken kroop(ik dacht voor haar speeltje,dat daar lag)
    Ik zat iets te lezen en ineens hoor ik bonk,bonk,Ik kijk richting de keuken en mevrouw stond uit het niets op en liep 2/3 stapjes en viel weer op haar billen.
    We hebben haar aangemoedigd en geprezen en binnen een week liep ze langer....

Share This Page