Vanaf wanneer meer vocht aanbieden en welke fles/beker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Vanaf welke leeftijd moet je nu meer/ander vocht aan gaan bieden?

En welke (tuit)beker / fles is een aanrader?

Tot nu toe is ze dr. Brown gewend.

2. Veera

Veera Niet meer actief

Bedoel je drinken naast melk? Ligt aan de leefijd hoeveel vocht een kind nodig heeft en hoeveel hij of zij nog aan flessen krijgt.
    Ik geef tussendoor water of sap uit een rietjesbeker, zoveel als ze zelf wil

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij deden het vanaf het moment dat ze hapjes kreeg, water uit een tuitbeker. Dat waren in het begin zeker maar een paar slokjes. Pas toen ze over ging op 3 flessen dronk ze meer water en sap

4. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Bedoel inderdaad extra vocht naast haar melk!
    Ze is nu 6,5 maand en krijgt nog 4 x 180/6 en heb haar tot nu toe geen extra vocht gegeven..

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kreeg hij vanaf 5 maanden om te oefenen. Vanaf 6 maanden nog maar 3 flessen dus toen ging hij er tussendoor ook wat meer van drinken.
    Tot de 8 maanden kreeg hij het uit een flesje. Zo'n goedkope van kruidvat eigen merk en dan een klein formaatje, kon hij ook al snel zelf vasthouden en dronk 'm dan leeg terwijl hij in z'n wipstoel zat.
    Rond de 8 maanden over op de rietjesbeker van Nuby, was even oefenen waardoor hij weer wat minder dronk, maar binnen 2 weken dronk hij daar goed uit en dronk dan gemiddeld 1 beker per dag leeg (240cc).
    Vanaf die tijd de fles alleen nog maar gebruikt voor melk.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ze nog 4 flessen krijgt is het voor het vocht nog niet nodig om iets anders te geven dan melk.
    Je kan wel langzaam aan gaan oefenen, voor als er straks een fles vervalt, maar in principe krijgt ze nu nog voldoende met de melk.

7. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL

ik ben vorige week met ons zoontje naar de dokter geweest, ivm moeilijk kunnen poepen. hij krijgt ook 4x 180 (water 200) de arts vond dat hij te weinig vocht kreeg, moet tussendoor water/roosvice laxo aanbieden, en idd de flessen extra ophogen, zoals ik dat al deed
    dus wat extra vocht bij 4 flessen, is volgens arts nodig
    hij is 4 maanden

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Mptje : 4 maanden vind ik jong om nu al water en roos vicee aan te bieden.. En ik zou met water beginnen en dit een hele tijd geven, zodat ze dat zeker gewend zijn en lusten. Al dat gesuikerde drinken is nu nog nutteloos vind ik.

Hier sinds 6 maand water bij de gp en fp, nu 10 maand en drinkt eigenlijk enkel water tussendoor (Naast de melk natuurlijk). Heb haar 2x babythee gegeven, dat vond ze ook lekker, maar is ook heel zoet natuurlijk.
    Heb dit meteen in een open beker gedaan.

9. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 mptje, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 dec 2015
    nou het is voorgeschreven vanwege het laxerende effect, om zo de stoelgang op gang te helpen. ... dus hopelijk tijdelijk
    water wel vast denk ik, omdat arts dus dacht dat hij te weinig vocht binnen kreeg...dat daar de klachten door kwamen
    dus meer als noodzaak mee gestart, zowel het water stuk als het roosvicee stuk...
    maar begrijp je reactie.. als het niet nodig was nu, had ik er ook nog niet voor gekozen. en als hij dadelijk goed gepoept heeft, krijgt hij ook alleen nog water.. en als het maandag nog nie gelukt is, hang ik weer aan de telefoon voor nieuwe afspraak

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze zoon drinkt bij zijn fruit en groentehapje wat extra water uit de rietjesbeker van avent. Zijn maar een paar slokjes maar hij kan er goed uit drinken. Verder krijgt hij nu nog 4x180cc melk maar we gaan afbouwen want hij eet z'n fruit en groente heel goed (beiden 200gr).

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Met 4 maanden is dat misschien wel verstandig ja, dan drinken heel veel kinderen namelijk nog 5 flessen van 200cc en eten nog niet zoveel van de bijvoeding (als ze dat al krijgen).
    Met 6 maanden eten kinderen over het algemeen ook wel wat groente en fruit waar ze ook weer vocht uit halen, dus dat compenseert dan weer. ;)

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Toen hij slechter dronk ivbm de nieuwe zwangerschap ben ik wat extra's gaan aanbieden.

13. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    we moesten idd ook beginnen met bijvoeding
    en vanwege het stukje extra vocht maar ook darmen stimuleren

Deel Deze Pagina