Een paar maanden geleden is mijn dochter gevallen hier binnen in huis, en is er een stukje tand afgebroken gisterenavond dacht ik omdat het wat afgekoeld was ik ga even lekker met haar naar buiten voordat ze naar bed gaat en jawel wederom valt ze buiten op de stenen weer op haar mondje, snel naar huis want bloeden dat het deed..mondje schoon gemaakt en kijk naar tandjes, en ik kan nog steeds wel huilen, allebei haar voortanden is een stuk vanaf ( gelukkig zitten ze niet los ) maar van beiden voortanden mist ze nu een heel stuk en vind het zo zielig voor haar...en ik als moeder zijnde zit er zo mee dat ik het even van me af moet schrijven. Het heeft wel heel de nacht gebloed want haar laken zat helemaal onder zou ik naar een tandarts moeten? Het bloeden was wel over vanochtend..en kon wel haar tanden poetsen. Liefs Starry
Oh wat zielig zeg . Ik kan me goed voorstellen dat je daar zelf ook helemaal sip van wordt... Ik zou denk ik wel even naar een tandarts gaan. Je kan altijd eerst bellen en het uitleggen. Ik denk dat ze dan zeggen dat je wel even langs kan komen.
Wat jammer voor je meisje. Vrees alleen dat een tandarts niets meer kan doen buiten controleren of ze los/vast staan...
echt wel even naar de tandarts. Dadelijk ligt er een zenuw bloot ofzo... Heb er geen verstand van hoor, maar ik zou zeker even gaan!
Ik zou ook even langsgaan. Zelfs had ik ook een keer een stukje van een kies af en de tandarts heeft dat echt opgevuld en er moest een speciaal laagje omheen, anders zou je makkelijk gaatjes kunnen krijgen. Misschien wil de tandarts dit ook wel doen?
Meestal doen ze er niks aan, omdat dat gewoon geen doen is bij die kleintjes. Maar ik zou wel even bellen, doet het zeer als ze wat kouds drinkt?
Onze dochter brak ook van alletwee haar voortandjes een stuk af, ze had toen ongeveer dezelfde leeftijd als jouw dochter. Kon wel janken! En dat heb ik ook zeker gedaan.. Tandarts zei dat er niets aan te doen was.. Gewoon wachten tot ze gaat wisselen.
Jeetje meid wat zal je geschrokken zijn. Dit is ook altijd mijn angst als Luc weer eens valt. Heb er verder geen ervaring mee. Geheel offtopic maar wel een kleine tip voor het bloeden in de mond trouwens. Als kindjes na het vallen bloed in de mond hebben moet je ze een schepje suiker geven. Op de een of andere manier stopt dit het bloeden meteen. Kreeg dit als tip bij de kinderehbo les en heb het ondertussen ook al geprobeert en werkt echt.
Nee het doet gelukkig geen pijn als ze wat kouds drinkt. Me man heeft ook even contact gehad met de tandarts en die melde het volgende '' als ze haar kaken nog op elkaar kan krijgen is er niets ernstigs aan de hand '' dat kan ze gelukkig en we hebben zelf even gevoeld of ze los zitten en dat is gelukkig niet het geval. Wel lijkt het dat haar ene voortand nu meer naar voren staat dan haar andere voortand maar volgens de tandarts heeft dit geen gevolgen voor haar '' volwassen '' tanden hoogst waarschijnlijk zullen beiden voortanden gaan verkleuren als klein meisje had ik zelf ook een zwart voortandje en geen trauma er aan over gehouden Nog steeds voel ik me zo rot als ze naar me lacht en ik haar kapotte tandjes ziet maarja kan er niets aan doen