Ik ben bezig met een project voor de verjaardag van mijn nichtje. Het is de bedoeling dat ik een poppenwagen opnieuw ga bekleden. De kap en het dekje hebben nieuwe stof nodig. Nu wil ik graag een stof met (dieren)print en mijn oog is gevallen op de stoffen van Andrea Lauren. Wat voor soort stof heb ik nodig? Ik dacht zelf aan een canvas of deco stof, maar ik kom de leukere stoffen vooral tegen in katoen of jersey. Iemand die mij kan helpen?
Heb je een foto van de wagen? Ik denk dat katoen prima kan hoor. Jersey lijkt me wat minder geschikt voor de kap maar dat kan ik pas echt zeggen als ik de wagen heb gezien.
Canvas is steviger, maar stevige katoen kan ook prima. Poplin zou in niet snel doen. Eventueel kun je de stof natuurlijk ook voeren met een steviger stofje en/of verstevigen met vlieseline of strijkkatoen. Jersey lijkt me niet handig, dat rekt mee.
Ze lijken tegenwoordig steeds meer op echte wagens, toen ik het bericht las dacht ik in eerste instantie aan zo'n oud rieten wagentje haha Ja je kunt best voor katoen gaan, een lekkere dikke is fijn maar anders inderdaad een beetje voeren dat kan ook prima. In ieder geval geen jersey of tricot, dat is hier niet geschikt voor. Succes! Ben benieuwd naar het resultaat.
Bedankt! Ik ga op zoek naar een mooi stofje. Ik heb zoiets in m'n hoofd: Van Jansen: Feest voor Feline!
Super leuk! Toevallig heb ik van die stof een speelkleed gekregen maar geen idee waar ze de stof gekocht had. Je ziet wel veel geometrische prints dus dat moet vast goed komen. En voor het dekje kun je de ene kant ook die print doen en de andere kant een lekkere zachte stof bijvoorbeeld badstof.