Kinderwagen en luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annie24, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Heb 2 vraagjes, dus stop ze maar in 1 topic :)

We hebben afgelopen week de kinderwagen binnen gekregen. Het was de bedoeling dat we de kleine in de Lodger wrapper in de kinderwagen zouden leggen, maar ik vraag me af of dat wel genoeg is? Moet ik de kinderwagen niet net zo opmaken als het ledikantje? Snap 'm ff niet meer ;)

We hebben 4 pakken New Born luiers van de kruidvat op voorraad, maar dat is natuurlijk niet genoeg en het is maar de vraag of de kleine er tegenkan. Nu heb ik vandaag de site van Pampers bekeken, maar er is zo ontzettend veel keus! Zie door de bomen het bos niet meer :) Welk model kan ik nou het beste nemen of is dat gewoon een kwestie van proberen?

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik heb in de wagen wel een deken en laken liggen. wrapper is op zich ook lekker. je zit nog wel behoorlijk in de winter als de kleine geboren wordt. Verder hangt het er vanaf hoe je je kleine kleed ed.

Wat betreft luiers.. 4 pakken new born kom je al een end mee. Ik heb zelf erg veel schik van de pampers baby dry luiers.

3. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    over de luiers

Ik heb zelf altijd pampers ( groene pak) en heb maar 2 pakken new born gebruikt toen ik al naar 1 kon. Dus afwachten

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    over de kinderwagen: wij hebben hier een voetenzak, opmaken als een bedje doe ik niet.

over pampers: voor het allereerste begin zijn die new born lekker, vooral met borstvoeding. Daarna kan ja overgaan op babydry, de rest (active fit en easy up) zijn pas voor later en vind ik persoonlijk zowieso onzin.

5. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    opmaken kinderwagen:
    Als je je kindje straks ook in de wagenbak gaat laten slapen, bijvoorbeeld als slaapplek beneden dan zou ik niet de wrapper gebruiken. Die is toch van fleece gemaakt? dat kan te warm worden voor je kindje. Dan toch maar gewoon opmaken met een dekentje en laken. Als je er mee naar buiten gaat lijkt de wrapper mij wel lekker, maar misschien niet warm genoeg.

Luiers:
    Newborn van kruitvat zijn vast prima! Met 4 pakken kun je wel even vooruit, ik zou dus nu geen andere luiers meer kopen.
    Ik had de newborn luiers van Pampers. En ben na maat 3 overgestapt op de luiers van het kruitvat en die bevallen heel goed!

Succes met alles in orde maken voor je kleintje!

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb 3 pakken new born gehaald, 2 pakken maat 1, en 1 pak maat 2...verder zie ik wel. (waren in de aanbieding!;)) wel alles van pampers trouwens.

7. misa

misa Niet meer actief

Als je een fleece(winter)wrapper hebt, zou ik er ook een dekentje erbij doen, dan zit je altijd goed. En dan voelen hoe warm je kindje blijft. Als het heel erg koud is, kun je ook altijd nog (voor)verwarmen met een kruik.

En qua luiers: wij hebben ook die luiers van kruidvat (gratis dmv een bon op kruidvat.nl). En heb er een paar van pampers uit paktten.
    En we hebben van maat twee van pampers bijgekocht (wil toch uiteindelijk pampers). We hebben de goedkopere van de twee gekocht (new baby of baby dry). De duurdere moesten volgens de etos medewerker beter spuitluiers (vooral bij bv) opvangen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat betreft luiers: Ik heb ook 4 pakjes ( van 27 stuks ) van de kruidvat en 1 pak 'oude' pampers die gingen nl uit het assorti bij de AH en heb een pak newborn voor 4 euro. Voorlopig laat ik het hier dus eventjes bij, want ik wil op den duur katoen gaan gebruiken.

Wat betreft de wagen; ik gebruik straks wel gewoon een lakentje en dekentje, of alleen een dekentje als het lakentje onhandig blijkt. Vind die wrappers niet zo mooi maar dat is persoonlijke smaak.

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dames, bedankt voor jullie snelle reacties!

Nog 1 ding...moet er nou ook een matrasje in de wagenbak of kan het kindje er zo in?

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat betreft de kinderwagen, die hebben we wel opgemaakt zoals een bedje/ledikantje. Om het matrasje zit een hoes van het verschoningskussen (past perfect).

Luiers: we gebruikten in het begin pamper new born (gele verpakkingen). Vond deze super! Later pas overgestapt naar pampers in groene verpakking. Sorry ben ff de exacte namen kwijt :)

11. Er zijn helemaal geen pampers in een groene verpakking?? Geel is new baby, blauw is babydry, paars is active fit en rood is easy up toch?
    Ik had eerst de maat 1 van new baby gebruikt (3 pakken) en daarna gewoon overgegaan naar maat 2 ervan, en had toen babydry voor 's nachts. Activefit vind ik maar niks. Zou het voorlopig bij die pakken houden die je hebt en kijken of die bevallen. Als je die niks vindt kan je pampers nemen, dan zou ik new baby nemen maat 2.

Ik heb de kinderwagen nooit zo opgemaakt als het ledikantje. Je hebt een matrasje, een doek onder het hoofdje voor als je kindje spuugt en een dekentje, slaapzak of (dikke) omslagdoek.. Een matras hoort standaard al in je kinderwagenbak te zitten!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja zou het ook echt groen willen noemen! Maar goed maakt verder niet uit voor het verhaal ;).

Wagenbak: zit toch standaard een matrasje bij? Ik heb matrasje aankleedkussenhoes, hydrofiel en dan kindje onder en lakentje en dekentje en het dekje van de wagen. Van de winter of de wrapper en het dekje of nog een dekentje erbij.

Luiers: zou het nu even laten bij de pakken luiers mt 1 die je al hebt. Anders mt2 kopen. Maat 2 is vanaf 3 kg en daar past je kindje dan misschien al in en anders haal je nog een pak mt1 bij. Je kindje doet er wel eventjes mee.

14. maar uh welke luiers noemen jullie nou groen want ik zie echt niets groens hoor :D

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb een Lodger Wrapper en die heb ik dus ook in de kinderwagen liggen. Met weer en temp zoals het nu is leg ik mijn dochter gewoon alleen in de Wrapper, maar als het echt nog kouder gaat worden en/of vriezen zou ik je kleine wel nog een lekker dik vest aan doen in de Wrapper en natuurlijk kan je altijd een kruikje in de wagenbak leggen als je naar buiten gaat en de hoes over de bak doen (snap je wat ik bedoel?). Maar het is dus niet persé nodig om de kinderwagen op te maken als bedje, dus met lakentje en dekentje. Wel gewoon het matrasje in de wagen laten liggen natuurlijk.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kinderwagen, hier wordt die gewoon opgemaakt als het ledikantje.

@Luiers, persoonlijk vond ik van de new born (maat 1) echt alleen de pampers fijn. Alle anderen zijn echt vrij stug vind ik.
    4 pakken is voorlopig voldoende. Sommige zitten sneller op maat 2 als anderen.
    Babydry van pampers was hier een DRAMAAAAA... lekte constand door. Dus toen overgegaan op de active fit die hier super werken. Echter nu op c1000 en kruidvat luiers. Dus misschien dat ik daar ook de new born van haal. Weet het nog niet.

17. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik ga iig niet met een lakentje etc werken..lijkt me niet warm genoeg en met zo een wrapper liggen ze ook nog eens zachter! Nu twijfel ik alleen tussen de koeka slaapzak voor in de maxi cosi(past precies in de wagenbak) met teddy voering..of de lodger wrapper denim...

18. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames met lodger wrapper in de wagen: trekken jullie dat koord dan ook aan rond kindje's hoofd? mijn zoon draait nl. continu met zijn hoofd, dat tunneltje in, en dat zou ik dus doodeng vinden om hem zo te laten slapen!

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, als ik 'm gebruik in de kinderwagen dan trek ik niet dat touwtje aan. Ze liggen toch wel uit de wind doordat ze in de reiswieg liggen, dus ik vind het n iet nodig. En bovendien doe ik nog een hydrofiel onder haar hoofdje ivm spuugongelukjes en die hydrofiel blijft niet netjes liggen als ik het touwtje aantrek. Toen we naar Texel gingen had ik haar op de boot ook in de Wrapper gedaan en toen had ik dat touwtje wel aangetrokken zodat ze lekker een capuchonnetje had.

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Baby dry is groen. Verpakking wordt er ook mee bedoeld niet de luier zelf.

Deel Deze Pagina